ik heb als het regent een lek aan de linkerdeur vooraan
ik zag al een ruime tijd dat in het deurrubber een stukje water bleef staan
maar toevallig merkte ik gisteren op dat gans de tapijt kletsnat is
iemand ervaring met water en natte tapijten aan de kant vd pasagier?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Ja ik, ik heb wel een 97er die nog een rubber mist tegenover alle latere modellen.
Moet die rubber nog eens gaan kopen….
Wat ik tijd terwijl gedaan?
Het rubber onderaan waar het water op blijft staan heb ik doorboort (buitenzijde balk wel te verstaan)
Nu blijft het water niet meer op het rubber staan maar loopt het weg, de wagen is nu reeds droog.
Kijk eens of je deur goed afhangt (netjes sluit).
Of de extra rubber bovenaan in de deuropening nog goed op de carrosserie hangt (die mis ik).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik ook….
Bij mijn Partner hetzelfde probleem gehad.
Tot tweemaal toe nieuwe deurrubber geplaatst ( was indertijd nog onder garantie ) maar hielp niets.
Tot we op een zekere morgen eens in een aquaruim stapten, was echt niet normaal zoveel water rechts bij de passagier.
Dan heb ik zelf een stukje van een halve centimeter rubber weggesneden op de plaats waar het water binnenliep.
Dit was ongeveer onder de luidspreker.
Sindsdien nooit maar dan ook nooit geen druppel meer binnengekregen en de wagen staat al jaren dag en nacht buiten in weer en wind.
Problem solved.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
precies die plaats , alleen heb ik bovenkant van de rubber enkel een gat van 4 mm gemaakt en onderaan een lapje van 1cm weggesneden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wij hebben het water-probleem bij de rechter schuifdeur.
Ik moet er nog steeds ff naar kijken ops:
Suzanne en Patrick
————
Suusje’s Berlingo
Citroen Berlingo 1.8i Multispace ‘01
Alfa Romeo 155 2.5 V6 ‘95