Hallo,
Sinds afgelopen donderdag heb ik een Panasonic autoradio gekocht voor in mijn C2. Nu moet ik elke keer als ik in de auto stap de radio weer opnieuw instellen en krijg ik de uitgebreide begroeting van de radio die je eigenlijk alleen de eerste keer hoort te krijgen.
Ik las in het boekje van de C2 dat de auto, na een half uur dat de motor uit is gezet, overgaat op Eco-modus en de stroom van ‘elektische voorzieningen’ af wordt gehaald om de accu te sparen.
Wie weet hoe ik dit uit moet zetten of hoe ik de radio anders aan moet sluiten?
Groeten, Michel
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
radioperikelen
hierover is al veel geschreven op dit forum.
teneerste is de oorzaak dat de constante plus en de geschakelde plus verkeerd om zitten.
maar bij jou c2 gaat de geschakelde plus over de bsi (dat is de centrale computer)en om storingen, welke dan ook te voorkomen, mag je daar niets op aansluiten(aansluiting 4 van de iso stekker) dus moet je de gele bij de rode doen,dan doet je radio het altijd of je moet voor de geschakelde plus een nieuwe aansluiting maken(aansteker?)
als je op het forum ff verder zoekt vind je meer over het inbouwen van accesoires en multiplex(netwerken in de auto)
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
als je jezelf wilt verwarren moet je daar kijken.
neem nou maar alleen advies van citroen monteurs aan die weten er toch het fijne van.
laat ff wat weten
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Inderdaad zoals geschreven:
Je mag alleen de constante plus en massa gebruiken uit de zwarte ISO stekker van de auto. Wel even de constante plus op de juiste aansluiting van de radio zetten, hij zit in de originele stekker namelijk op de plek waar vroeger de geschakelde plus zat.
De rest van de draden in de zwarte stekker moet je niks op aansluiten.
Anders is de kans erg groot dat je op den duur storingen krijgt.
De geschakelde plus kun je bij de aansluiting van de sigarettenaansteker weghalen.
Als je auto was voorzien van een originele radio moet deze gedeactiveerd worden in het systeem. Daarvoor moet je alleen wel even voor langs een Citroen Erkend Reparateur, kun je zelf niet doen.
En hij doet het
Nou, het bleek dus inderdaad te liggen aan die eco-modus. Met een volt meter en de (erg beknopte) handleiding van de autoradio bleek dat als je de rode en de gele draad samenvoegd (zat zelfs een speciaal stekkertje voor aan de rode draad) dat hij het dan gewoon goed doet.
En nu nog het euvel van de achterluidsprekers inbouwen….
In ieder geval, iedereen bedankt