Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Toen ik de auto kocht zaten er alleen 2 boxen voorin de auto. Met een crappy radio is dat niet zo’n probleem, maar nu ik een goeie radio heb (nog steeds bedankt magic3jay!) Wil ik toch graag het genot van 4 boxen kennen. Ik wil alleen niet in m’n hoedenplank gaan zagen. Nu begrijp ik niet waarom in een 3-deurs achterin wel boxen zitten, en een 5-deurs niet. Je zou toch denken dat je in een 5-deurs vaker mensen achterin hebt!
Hoe heeft iedereen dit opgelost? Plank aan stukken of misschien toch anders? In de achterdeur zitten iig geen gaten, bekleding is uit 1 stuk. Kan ik hierin op een strategische plek zelf een gat maken?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
In mijn 5 deurs zitten gewoon speakers in de achterdeuren. Weet niet of het standaard in een Aura zit, of dat het een optie was. Gewoon nette afdekkapjes, standaard Citroen, ongeveer zoals ze ook inde voordeuren zitten maar dan onderin tegen de stijl. Misschien kun je dan op de sloop wat scoren?
Heb die standaard papieren rommel uiteraard wel vevangen door betere speakers.
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Re: boxen achterin 5-deurs
Michelangelo schreef:Toen ik de auto kocht zaten er alleen 2 boxen voorin de auto. Met een crappy radio is dat niet zo’n probleem, maar nu ik een goeie radio heb (nog steeds bedankt magic3jay!)
Welkom! Enneuh…Idd even op de sloop turen. Of complete deuren overzetten van een andere 5 deurs met speakerss..
Gaten in je hoedenplank maken blijft natuurlijk optie 2
Grts
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Gewoon in de hoedenplank hoor. Je kofferbak fungeert dan als klankkast.
Nieuwe hoedenplank kost op de sloop een tientje.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ik heb een break versie en heb in de achter deuren zelf speakers in gebouwd, hier was al rekening mee gehouden.
Als je de bekleding er af haalt zie je in de deur een ruimte zitten die voor een setje speakers bedoeld is, althans dat was bij mij wel zo.
Ik zou eerst even kijken alvorens de zaag in de hoedenplank te zetten.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Vossie schreef:In mijn 5 deurs zitten gewoon speakers in de achterdeuren. Weet niet of het standaard in een Aura zit, of dat het een optie was.
De Aura is zo een beetje de meest luxe ZX uitvoering, Michelangelo heeft een Reflex met wat luxe opties, maar het blijft een vrij kale uitvoering. Ik heb een keer bij een reflex de deurpanelen gedemonteerd, gaten erin gesneden, speakers erin en afdekken met de bij de spears geleverde grill. De mooiste oplossing is uiteraard deurpanelen zoeken waar al speaker gaten inzitten, maar ja dan heb je weer andere bekleding in je achterdeuren.
Een plaat MDF is inderdaad beter dan een hoedenplank. Ten eerste voor het geluid, stijver = beter. Bovendien willen hoedenplanken nog wel eens doorbuigen als je er te zware speakers onderschroefd (weet niet of het bij de ZX ook zo is)
Bij de halfords kun je hoedenplankbekleding kopen trouwens, verkrijgbaar in grijs en zwart.
Tipje: heb je geen frees, en wil je toch je speakers verzonken hebben, lijm dan 2 platen van 8mm op elkaar. Je schroeft dan de de speakers in de onderste plaat, in de bovenste plaat maak je het gat wat groter zo dat ze om de speakers vallen.
Wat Nick16v ook zegt dus
ik heb in mijn hoedenplank een setje oldschool pioneer speaker gemonteerd dat klink als een klokje en de plank buigt echt niet door.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:ik heb in mijn hoedenplank een setje oldschool pioneer speaker gemonteerd dat klink als een klokje en de plank buigt echt niet door.
alleen de achterklep heeft de kracht niet om de hoedenplank op te tillen inclusief boxen, tenminste, bij mij zitten er 2 calibers in die ik nog eens moet aansluiten, maar daar moet ik dus de touwtjes van de hoedenplank voor loshalen omdat de achterklep anders gewoon naar beneden zakt
dan zijn waarschijnlijk je zgasveren versleten de mijne heeft twee spoiler en een hoedeplank om te liften dat gaat goed.
ik heb evt nog twee gasveren liggen voor je.
Ik heb Sony Explods in mijn hoedenplank en geen enkel probleem met de klep. Denk inderdaad dat je gasveren naar de ... zijn.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1012
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
ik heb 2 ovale speakers van bossman ofzoiets 2x 500W in de hoedenplank zitten en dat gaat goed hij buigd niet door of niks! het enigste nadeel is dat het best veel werk is om je kabels netjes weg te werken en ze bij je radio te krijgen!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Mijn grootste uitdaging is om ervoor te zorgen dat niet steeds alle kabels door de achterbak heen hangen…
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
heb vandaag maar even de bekleding eraf gehaald omdat ik even het draaimechanisme van het raam wilde nakijken, ging wat stroef. Daar is dus niet bij te komen, daar er een groot stuk stof(?) achter de bekleding op de deur zit gelijmt. En goed ook! Iig wel een uitsparing voor boxen gevonden, schaar zou de rest doen. Alleen inderdaad gat in de bekleding is moeilijk.
Ga toch eens m’n hoedenplank zagen. En sparen, ook handig om geld te hebben als je iets van boxen wil kopen!
Waar moet ik aan denken bij een gemiddeld geluid voor een budget prijs op een 45W radio?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
ik heb nog wel een mooi setje liggen pb me maar als je intresse hebt
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Michelangelo schreef:heb vandaag maar even de bekleding eraf gehaald omdat ik even het draaimechanisme van het raam wilde nakijken, ging wat stroef. Daar is dus niet bij te komen, daar er een groot stuk stof(?) achter de bekleding op de deur zit gelijmt. En goed ook! Iig wel een uitsparing voor boxen gevonden, schaar zou de rest doen. Alleen inderdaad gat in de bekleding is moeilijk.
Ga toch eens m’n hoedenplank zagen. En sparen, ook handig om geld te hebben als je iets van boxen wil kopen!Waar moet ik aan denken bij een gemiddeld geluid voor een budget prijs op een 45W radio?
Pioneer, Sony xplode, ligt eraan hoeveel centjes je gespaard hebt. Het kan niet gek genoeg, begint bij tientjes werk, en eindigt met dikke composets van 150 euro
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002