Wilan schreef:Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
- vraagje: had je ze dan wel in de kruipolie (geen WD40) gezet & even (15 min) laten inweken?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:Wilan schreef:Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
- vraagje: had je ze dan wel in de kruipolie (geen WD40) gezet & even (15 min) laten inweken?
Kruipolie werkt goed, maar niet zaligmakend. Ik had ook kruipolie erop gespoten, een paar keer zelfs en elke keer in laten trekken. Toch zaten ze nog vast; de grote truc met het loodgietersbrandertje bood wederom uitkomst.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:karel schreef:Wilan schreef:Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
- vraagje: had je ze dan wel in de kruipolie (geen WD40) gezet & even (15 min) laten inweken?
Kruipolie werkt goed, maar niet zaligmakend. Ik had ook kruipolie erop gespoten, een paar keer zelfs en elke keer in laten trekken. Toch zaten ze nog vast; de grote truc met het loodgietersbrandertje bood wederom uitkomst.
Daarentegen werkt WD40 voor dit soort problemen helemaal niet. Aan kruipolie & een griptang heb ik tot nu toe altijd voldoende gehad - ik zal mazzel hebben gehad ofzo.
Ik zet ze altijd met een klein likje kopervet om de nippel weer vast.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:knäckor schreef:karel schreef:Wilan schreef:Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
- vraagje: had je ze dan wel in de kruipolie (geen WD40) gezet & even (15 min) laten inweken?
Kruipolie werkt goed, maar niet zaligmakend. Ik had ook kruipolie erop gespoten, een paar keer zelfs en elke keer in laten trekken. Toch zaten ze nog vast; de grote truc met het loodgietersbrandertje bood wederom uitkomst.
Daarentegen werkt WD40 voor dit soort problemen helemaal niet. Aan kruipolie & een griptang heb ik tot nu toe altijd voldoende gehad - ik zal mazzel hebben gehad ofzo.
Ik zet ze altijd met een klein likje kopervet om de nippel weer vast.
Nee, inderdaad. WD40 is een lapmiddel, wel goed geschikt om stekkers tegen vocht te beschermen. Maar inderdaad; kopervet is wél zaligmakend. Nu kopervet gebruiken kan je bij de volgende klus enorm veel frustratie besparen. Ik ben ook van mening dat elke zichzelf respecterend klusser een pot kopervet moet hebben Als je die nog niet hebt: geen probleem maar ga er dan morgen één halen!
Eveneens ben ik tevens ook.
Wèl kruipolie gebruikt, géén pot kopervet in huis (maar wel tubetjes ).
De garage zei (achteraf, toen ik het ging vragen): schoonborstelen, kruipolie, wachten, tikje met de hamer, sleutel erop en tikkend met een hamer voorzichtig losdraaien. Maarreh, geen garantie dat het dan wèl goed gaat…
Ik ga morgen ff langs een citroën dealer. Kijken of die wel de juiste nippels heeft.
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wilan schreef:Wèl kruipolie gebruikt, géén pot kopervet in huis (maar wel tubetjes ).
De garage zei (achteraf, toen ik het ging vragen): schoonborstelen, kruipolie, wachten, tikje met de hamer, sleutel erop en tikkend met een hamer voorzichtig losdraaien. Maarreh, geen garantie dat het dan wèl goed gaat…
Ik ga morgen ff langs een citroën dealer. Kijken of die wel de juiste nippels heeft.
Die moeten ze hebben, bij mij had ´ie ze binnen 5 minuten gevonden en besteld. Als de nippel nog niet los komt met de truc van de garage, even met een loodgitersbrander de klauw rondom de nippel verwarmen en voorzichtig de nippel losdraaien. Na verwarmen ook even de LHM die in de klauw zit eruit spoelen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Een half jaar verder, en Bixje leeft nog steeds… Is zelfs zonder problemen door de APK heen gerold (afgezien van een klein incidentje van een losschietende retourleiding. Oeps.). Maar ja, nu is m’n octopus toch echt op. Ik heb begrepen dat ik voor vervanging het beste (=het goedkoopste) in het zuiden van het land terecht kan (Hegru). Enige probleem is dat m’n ‘nieuwe’ motor niet helemaal lekker loopt.
Na wat rondvragen en wat testen ben ik tot de conclusie gekomen dat wellicht m’n injectoren niet helemaal lekker zijn. Voor ik dus m’n octopus laat vervangen wil ik eerst eens een paar andere injectoren erin schroeven om te kijken of de motor dan wèl goed loopt. Als ik de motor niet goed krijg, ben ik bang dat ik Bixje toch weg moet doen (en dan wordt het waarschijnlijk een Xant ). Dus: Wie O Wie heeft een setje injectoren liggen ?! Of weet iets slim om m’n Bixje te redden ?
Goede ideeën worden uiteraard rijkelijk beloond (wie zou er nou niet blij zijn met het idee dat er dankzij HEM (of HAAR) weer een Bixje gered is )
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Informeer ook eens bij garages bij jou in de buurt.
Sommige garages zitten niet meer dan 50 euro boven de prijs van Hergu. Haarlem-Veldhoven retour, kost ook niet niks.
Ook al eens injectiereiniger geprobeerd? Als injectiereiniger helpt, de komende paar tankbeurten even injectiereiniger erbij blijven gooien. Anders misschien ultrasoon laten reinigen?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Bixje moet op zoek naar een nieuw baasje…
Injectiereiniger had ik al een paar keer op langere ritten gebruikt. Helaas zonder merkbaar resultaat. Vandaag m’n injectoren gecontroleerd. Die doen het nog goed. Het probleem zit dus ergens anders…
Ik heb geen tijd om verder te zoeken waar het precies aan kan liggen, bovendien rijd ik tegenwoordig te weinig om te blijven ‘dieselen’. Bixje gaat er dus uit en ik moet op zoek naar wat anders. Een Xantia ?!
Dus, iemand geinteresseerd om deze BX onder z’n hoede te nemen
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Zo, ze gaat er uit. Ik heb een 405 break als vervanger gekocht en BiXje staat nu definitief op marktplaats (tot ze verkocht is natuurlijk dan )
http://link.marktplaats.nl/157956233
Verdere uitleg hoe ik op een 405 ben gekomen staat hier:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=188741
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Ze is weg
Ja, ik weet dat ik er zelf voor gekozen heb, maar het gaat me toch aan het hart…
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
was ook een koopje met dat leer intrieur wilan
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:was ook een koopje met dat leer intrieur wilan
Ja, dat was ook wel zo. Maarja, wel een lekke octopus, hoge kilometerstand en een motor met een probleem met onbekende oorzaak. Wellicht dat het vervangen van de zuigerveren de oplossing is, maar dat is ook geen klusje dat je op een achternamiddag doet (bovendien: geen garantie dat het succesvul is… ).
Maar goed, de BX is verkocht aan iemand die al lang in BX turbodiesels rondrijdt, èn in z’n dagelijks werk met grote motoren werkt. Kortom, ik heb er goede hoop op dat de auto nog wel een tijdje op de weg blijft.
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Slotje dan maar?
Rene van Maren schreef:Slotje dan maar?
Prima. Ik zal binnenkort nog even een inventarisatie maken van de reserve-onderdelen die ik nog heb liggen van de BX zodat anderen daar nog wat aan hebben. En dat is dan het einde van een tijdperk
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9