2 van de 2
 < Vorige 1 2

Nieuwe banden bx
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 maart 2008 07:36 PM
  [ # 16 ]
Poekoek schreef:

Energy’s zijn top wat betreft duurzaamheid, maar het woord grip kent dit bandje niet.

Ik ben het hier echt niet mee eens. heb Energy’s rondom op de turbodiesel en zat grip. Voor de oudere X1H en achter de nieuwste E3A. In 185/60 R14.

Wat wel behoorlijk scheelt: of je oude of nieuwe banden hebt. Als je je oude afgekloven energy’s uit het jaar kruik gaat vergelijken met je nieuwe bandjes van de kwikfit dan komen die nieuwe bandjes al snel beter naar voren. Maar vergelijk ze eens met nieuwe energy’s?

Ach.. al met al is het volgens mij zo subjectief als de pest. De bandensamenstellingen wisselen voortdurend en iedereen preekt voor eigen parochie Wink (moi incluis).

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 maart 2008 08:17 PM
  [ # 17 ]

Nou ja, ik heb ze er onder zitten sinds dat ze 10.000 oud zijn (toen kocht ik de auto) en toen waren de banden hooguit een jaar en ook vanaf toen vond ik het niet top qua grip. ‘Mooiste’ voorbeeld was toch wel in de zomer op de terugweg van Gouvieux. Ik reed achter Harm en bij het wisselen van autobahnen (we waren nog even naar een beursje in DLD geweest) knalde hij fijn door met 80 in die natte bocht en schoof mijn auto vrolijk richting de ‘afgrond’. Wonder boven wonder (en hoe weet ik nog steeds niet) ontstond er overstuur en kwam de auto weer in het spoor Shocked

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2008 11:04 PM
  [ # 18 ]
Poekoek schreef:

Nou ja, ik heb ze er onder zitten sinds dat ze 10.000 oud zijn (toen kocht ik de auto) en toen waren de banden hooguit een jaar en ook vanaf toen vond ik het niet top qua grip. ‘Mooiste’ voorbeeld was toch wel in de zomer op de terugweg van Gouvieux. Ik reed achter Harm en bij het wisselen van autobahnen (we waren nog even naar een beursje in DLD geweest) knalde hij fijn door met 80 in die natte bocht en schoof mijn auto vrolijk richting de ‘afgrond’. Wonder boven wonder (en hoe weet ik nog steeds niet) ontstond er overstuur en kwam de auto weer in het spoor Shocked

Je vergeet volgens mij wel wat verschillen.

De breedte:
Ik dacht Harm 195 met 6j velgen t.o.v. jij 185 met 5.5j

Onderstel:
GTI (stuggere stabilisatorstang) versus 1600 onderstel

Veerbollen:

Nu geloof ik niet dat Harm op opgeboorde comfortbollen rijdt.. maar heb jij wel GTI bollen? Hoe meer de wagen overhelt hoe minder grip de achterbanden houden.

Dit scheelt behoorlijk. Met mijn GTI met opgeboorde comfortbollen, relatief soepele stabilisatorstang (mijn TurboD heeft een zeer stugge stab. stang) komt ik echt niet in de buurt qua bochtsnelheden van de TurboD12 zonder dat de TurboD12 nu sportief lijkt qua onderstel. De GTI staat nu trouwens op Toyo snowproxes. Heel wat beter trouwens dan Viking meuk.

Ik ben bang dat je appels en peren aan het vergelijken bent.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 maart 2008 11:19 PM
  [ # 19 ]

Ik zeg al niks meer haha.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 maart 2008 11:31 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:

Ik ben bang dat je appels en peren aan het vergelijken bent.

Ik denk dat jij jezelf aan de laatste strohalmen probeert vast te grijpen om te rechtvaardigen dat je Energy’s goede banden vind.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 25 maart 2008 11:45 PM
  [ # 21 ]

Geef jij je zo makkelijk gewonnen Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 maart 2008 11:46 PM
  [ # 22 ]

Ik voel me niet aangesproken Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 25 maart 2008 11:49 PM
  [ # 23 ]

Dat was mijn reactie op Poekoek Wink

Misschien stuurt mijn auto met die meuk die jullie eronder schroeven wel veel beter, maar vooralsnog vind ik die Energy’s echt zaaaaaaaaaaaaaaalige banden. Hahaha..

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 26 maart 2008 02:40 PM
  [ # 24 ]

Ik heb de banden bij de kwikfit met de banden 10 daagse gekocht ja daarom heb ik ook bridgestone gekozen b-merken waren even duur.
en hoelang moet ik ongeveer rijden dan voordar de banden ingereden zijn. Kunnen ze een bx alleen bij citroen ofzo uitlijnen omdat ze er achter niet bijkonden met de camera’s.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook