Nood!
Vanavond rij ik naar huis in m’n C15d(‘97) zie ik als ik gas geef het accu en thermostaat lampje branden,harder met hogere snelheid(en andersom),tegelijkertijd maakt de motor een geluid alsof iets aanloopt,denk aan het geluid van een stadsbus met automaat,een soort zoemen.
Ben afhankelijk van m’n ‘Rooie’ en maak me zorgen…
iemand een idee???!
De garagehouder/monteur heeft nu weekend,kan ik maandag pas bereiken,vandaar dit bericht hier.
Staat je Dynamo-riem wel strak genoeg ???Bij gas geven schiet je toerental omhoog en dát kan de (te slappe) riem en de dynamo niet bijbenen,vandaar het gierende geluid !! O en kijk ook gelijk even of er geen draadbundel langs een poelie sleept !!draadje kan dan doorschuren,en veroorzaakt het branden van je controlelicht (heb dit al eens zelf gehad,schrok me rot) Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
tis geen gierend geluid,maar een zwaar,diep monotoon geluid a la een automaat van een stadsbus en m’n toerental schiet niet omhoog,tis als altijd.
Blijft vreemd.
Bedankt voor je reactie en zodra ik die monteur te pakken krijg laat ik je weten wat het is.Dat wordt dan maandag…geduld is een schone zaak,maar ja tis m’n ‘Rooie’ en blijf me ongerust maken!
Ja zou ook goed kunnen :dynamolager(s) p.s. ik ben stads(streek)buschauffeur,leuk jouw geluidsomschrijving !! Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Bleek het oliepeil te zijn,zoo een verwarring in m’n dashboard….nadat ik olie had bijgevuld(t) was alles okee…wantrouwen alom,morgen een testrit en dan zien we verder…wat kan een C15d hebben..
Liefst zie ik alles + ,morgen is de DAG.
Laat a.u.b. alles bij het oude ....maar ja dat zijn wij mensen,motorblokken kennen maar 1 regel..doen of niet doen..
Zaterdag rij ik iets meer dan 70 kilometer en dan kan ik aangeven of m’n gevoelens kloppen of niet ....
Sukkel ben ik omdat m’n oliepeil-verklikker het niet op tijd doet,terwijl ik zooooo zuinig ben op m’n ‘Rooie’ ....een tekort aan technische kennis….
heet vertrouwen op een lampje…..
Dank voopr jullie medeleven!!!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
èn ‘spelende vrouw’ (citaat Meneer Cactus Show) wat heb je nu geleerd?
Geregeld oliepeil controleren….. Een beetje een dooddoener in dit geval, maar ik denk wel dat je je les hebt geleerd (hopelijk niet op de harde manier, maar de C15-blokken kunnen heel veel hebben, dus we zien/horen het wel).
Succes ermee!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
de ‘Rooie’ doet ‘t!!!
Geen rare geluiden,geen brandende lampjes…hehe.
Potverdikke…!! dan heb je geluk gehad ,als alles hierbij blijft,??!!!hopen maar !!
en proost dan maar (ook voor de Rooie) Gr C
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Mooi niet dus….blijkt(tot nu toe) de dynamo te zijn,morgen naar de Citroenspecialist in Kerkrade die er nog een heeft liggen…..duimen dus!
In ieder geval al die tijd nog kunnen rijden!
Bedankt zover voor de steun,morgen weet ik meer.
okee dan…upgrade…het was het oliepeil,de accu,dynamo en de startmotor!!!
hahaha…kan ik weer een tijdje vooruit..
Heeft er iemand nog tips betreffende de achteras?
De wielen staan scheef,lager dus,
alleen heb ik totnutoe geen andere achteras kunnen vinden,
in ieder geval niet in Zuid-Limburg.
Heeft niet zo’n haast,maar zal uiteindelijk wel vervangen moeten worden.
Voorlopig rij ‘k blij rond in m’n rooie en na donderdag nog blijer,dan gaat de ‘nieuwe’ startmotor erin!
Misschien nog banden met grof profiel,
daar ik erg veel in het veld rij(carterbeschermplaat zit eronder,met deuken).
En als ik dan toch bezig ben…die waanzinnig mooie,zwarte koplamp-unit’s met dubbele lampen en rooie ‘hit’ deuren,zonder roestgaten…:D
C15 is weer gezond!
De startmotor is vervangen en de gloeiboegies ook,de combinatie van alles heeft me toch wel een tijd bezig gehouden….heerlijk als je auto gewoon meteen start ipv 10 x wachten,“knal” en een rookgordijn.
Dank allemaal!!
Dat is mooi!
Koester ze maar de mooie blokjes.
Voor je het weet bouw je er een heel ander blok in
Nee even serieus. De blokken zijn oersterk zolang je ze maar een beetje netjes behandeld.
Dus wel af en toe vloeistoffen controleren en/of vervangen.
Dat de c15 nog maar lang mag rijden!
Misschien ook een tip om je dorpels e.d. van een anti roest behandeling te
gregor schreef:C15 is weer gezond!
De startmotor is vervangen en de gloeiboegies ook,de combinatie van alles heeft me toch wel een tijd bezig gehouden….heerlijk als je auto gewoon meteen start ipv 10 x wachten,“knal” en een rookgordijn.
Dank allemaal!!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dappieman,
m’n rooie blijft rijden,hoe dan ook.
Nee hij staat niet naast m’n bed als ‘k ga pitten….
Maar een nieuw bumpertje,gatloze deuren en nog een paar dingetjes…de airco blijft knagen….
...oh ja…een TURBODIESEL…MMMMH