vortex schreef:WYD schreef:Nog vergeten, de motorafdekking. Was leverbaar in het hoge noorden.
wat bedoel je met motorafdekking ?
aan de onderkant van de motor misschien, tegen al het sneeuw, pekel en water ?
Zou er misschien ook wel zijn, maar ik bedoel aan de bovenkant. Deze zorgt voor een betere isolatie van de warmte. Aangezien de motor in sommige landen misschien moeite heeft met op bedrijfstemperatuur te komen.
T(h)ijs schreef:vortex schreef:de bx sport had ook bruin getint glas, dat is ook iets wat je zelden ziet, en ook niet meer te verkrijgen is. daar heb ik gelukkig ook een complete set van staan, alleen de voorruit is helaas gebroken
Is dat de brons kleur? Die is nog wel te verkrijgen bij idds
ja, origineel brons, ik vind het zelf persoonlijk gewoon bruin.
maar ik zal daar eens informeren dan, citroen had ze niet meer, en al die autoglas speciaalzaken en groothandels kunnen er ook niet meer aan komen.
bedankt voor de tip !!!! :headbang
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
WYD schreef:vortex schreef:WYD schreef:Nog vergeten, de motorafdekking. Was leverbaar in het hoge noorden.
wat bedoel je met motorafdekking ?
aan de onderkant van de motor misschien, tegen al het sneeuw, pekel en water ?Zou er misschien ook wel zijn, maar ik bedoel aan de bovenkant. Deze zorgt voor een betere isolatie van de warmte. Aangezien de motor in sommige landen misschien moeite heeft met op bedrijfstemperatuur te komen.
Ik heb hiervan reeds foto’s staan in het Gespot & Gepost gedeelte:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Harm had de klepjes in de kofferbak al aangegeven. Die heb ik ook in de BX Leader zitten (heb ze ooit op de sloop gevonden).
Daarnaast heb ik ook een middenarmsteun in mijn BX Leader zitten.
Op mijn GT had ik een reflectorplaat zitten (ooit gekocht via marktplaats):
Daarnaast had ik dus een boardcomputer in de GT zitten, maar die zit ook standaard in mijn 2 BX Digits:
Dit is het toetsenbordje wat vlak voor de versnellingspook zit:
Dit is de benzine-flowmeter die bovenop de radiateur zit (ooit voor € 15 gekocht op Citro Mobile):
Daarnaast hebben alle Digits standaard een 12 voltsaansluiting in de middenconsole zitten met aansluitingen voor hoofdtelefoons:
Daarnaast is mijn mooiste Digit (de Duitse) voorzien van beschermplaten op de 4 dorpels (nog nooit eerder gezien op een BX!):
Ook heb ik nog luxaflex voor op het achterraam liggen, een origineel accessoire uit 1983, nog in de originele verpakking
Hier heb ik het even op mijn vorige BX gezet om te kijken hoe het eruit ziet:
De hoedenplank ligt hier trouwens scheef… ops: ops:
Spatlappen die ik van een sloop-BX 19 TRS Entreprise automatic heb gehaald:
Zo, dat waren volgens mij al mijn extra opties
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
die luxaflex…. zucht
hebbe factor 10!
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Mistlampen zijn toch ook een optie? ik had eigenlijk gehoopt op een hele meute foto’s daarvan
deur63 schreef:Mistlampen zijn toch ook een optie? ik had eigenlijk gehoopt op een hele meute foto’s daarvan
Zo dan?
4 maal geel licht
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:deur63 schreef:Mistlampen zijn toch ook een optie? ik had eigenlijk gehoopt op een hele meute foto’s daarvan
Zo dan?
4 maal geel licht
pic2
veel beter
Nu Harm nog met wat foto’s van z’n bumperlippie (was dat eigenlijk een optie of een uitrusting van een bepaald type? ik neem namelijk aan dat dat geen optie was op bv. een BX14).
deur63 schreef:Nu Harm nog met wat foto’s van z’n bumperlippie
Tadaaaa
deur63 schreef:(was dat eigenlijk een optie of een uitrusting van een bepaald type? ik neem namelijk aan dat dat geen optie was op bv. een BX14).
De BX 19 GTI 16Valve Mk1 heeft die bumperlip standaard gehad, en verder was ie gewoon te krijgen in het magazijn van elke Citroëngarage. Veel mensen die een GTI kochten of een ander luxe model van de BX hebben bij aankoop ook zo’n bumperlip aangeschaft.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Zo’n afdekplaat voor de motor heb ik ook voor mijn 1.4i deauville. Die schijnt te zijn voor als het heel koud is, en doe moet je plaatsen achter de ventilator gaten heeft de garagehouder mij eens verteld.
En over de bumperlip. Mijn GTI uit 1991 (model 92) heeft er ook een, en op de folder uit 1992 staat bij de GTi’s ook een bumperlip afgebeeld.
Achterin heb ik ook nog hoofdsteunen, of dat een accessoire was weet ik niet. De vorige eigenaar heeft ze er in gezet.
easternnl schreef:
En over de bumperlip. Mijn GTI uit 1991 (model 92) heeft er ook een, en op de folder uit 1992 staat bij de GTi’s ook een bumperlip afgebeeld.
Bumperlip was standaard op de 16v mk1 en op de type3 GTI (dus vanaf eind ‘89)
easternnl schreef:
Achterin heb ik ook nog hoofdsteunen, of dat een accessoire was weet ik niet. De vorige eigenaar heeft ze er in gezet.
Dat is altijd een optie geweest. Alleen in de eerste BX16v MK1 folders stonden die als standaard aangegeven, kan ik me herinneren.
En natuurlijk de vaker voorkomende opties zoals:
Verlichting in dashboardkastje.
Verlichting in dakpaneeltje.
En dan hebben we nog de handvatten aan het plafond (vind ik zelf afzichtelijke dingen trouwens, doe mij maar een mooie egale dakbekleding)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb zelfs eens inklapbare handgrepen gezien op de sloop. Bij een BX met origineel elektrisch open dakkie… Ik heb ze er toen uitgeschroefd, maar ze pasten niet op de bevestigingen bij andere BX’en. De complete hemel is blijkbaar anders.
hebben we het nog steeds alleen over standaard opties? of komen er ook zelf-klus opties voorbij?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!