Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hey,
ik weet niet of iemand het al eens gedaan/geprobeerd heeft, maar ik kan nu m’n BX starten van buiten met een zapper . Vriend van mij had nog zo’n schakelkastje liggen, en ik nog een BX dus na wat knutselen start hij nu dmv. een druk op de knop.
Ik heb de spanning voor de verdelerkap/ontsteking en de starmotor apart geschakeld. Als ik ‘m wil starten zet ik eerst spanning voor de ontsteking aan, die blijft aan als ik de knop loslaat. Daarna kan ik met een andere knop de startmotor aanzetten en als ik de knop loslaat stopt deze ook. De motor kan ik weer uitzetten door de spanning uit te zetten. De rest van de elektrische apparatuur moet ik nog apart met de sleutel aanzetten. Enige nadeel is dat ik ‘m ook echt alleen maar met de zapper kan starten . Kortom, hartstikke grappig om in te bouwen en over een paar maanden is de lol ervan af en baal je dat je altijd moet starten dmv een afstandsbediening en sloop je het er weer uit .
Even snel videootje gemaakt, je kan het niet echt goed zien, maar er zit niemand in de auto www.student.tue.nl/q/j.g.vermond/dsc00025.avi
Van ‘t weekend meet ik de stroomsterkte door de kabels om te kijken of de relais’ het wel aankunnen (ik kon me niet inhouden om te kijken of het zou werken).
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Een Fransman had dat ook al eens gedaan, staat wel ergens een filmpje van op YouTube. Hij had wel een beveiliging ingebouwd, bij hem kon het alleen starten als de auto in de vrij stond. Je kan er namelijk op wachten dat je een keer op afstand een ongeluk gaat maken als de auto nog in de versnelling staat
Eveneens ben ik tevens ook.
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja idd, dat klopt. Ik zat te denken om gebruik te maken van de handremschakelaar/sensor. Dat ik ‘m alleen kan starten als de auto op de handrem staat. Het liefst wil ik ‘m ook met de sleutel kunnen starten. Hoe ik dat voor elkaar krijg moet ik nog even uitdenken.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Die Fransman had het gemaakt met touwtjes aan de versnellingspook, de link zweeft hier wel ergens rond.
Waarom kan je nu dan niet meer met de sleutel starten dan? Je kan toch het contactslot en jouw knutsel parallel aan elkaar schakelen? Ik neem aan dat jouw constructie nu in plaats van het contact zit, terwijl het makkelijk naast elkaar zou moeten kunnen werken.
Eveneens ben ik tevens ook.
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Daar heb je helemaal gelijk in . Ik denk vaak te moeilijk over de simpele dingen. Van ‘t weekend even parallel schakelen.
Hallo ik gebruik wel eens een aparte schakelaar die ik aansluit van de accu naar de startmotor ( de dunne kabel) om de compressie te meten, dat is erg handig en je kunt het allen doen zo, wel neutraal zetten natuurlijk anders rij je jezelf voor je poten.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Werkt de BX van hel1 ook niet met afstandsbediening?
De GTi van Ferry in ieder geval wel, dus de eerste ben je zeker niet.
Wel geestig, maar het gaat mij wat te ver en vermoedelijk is de lol er inderdaad zo af.
Ik vind dit ook wel leuk
Alleen dan de handchoke he….....
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Leuk maar idd zeker niet de eerste.
ZX Cruiser heeft dit geloof ik een jaartje of 3 geleden in z’n zx ingebouwd. Die belde zijn zx op en die starte vervolgens
Was wel leuk om op een afstandje te kijken als er mensen bij zijn auto stonden. De gezichten van die lui dan…
Die had overigens wel gewoon nog de startfunctie van zijn sleutel.
Alleen dan de handchoke he….....
De watte??
Totaal aantal Berichten: 114
- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
Je kan het onder andere ook kant en klaar kopen alhier bijvoorbeeld
of ff zoeken op MP.