3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Mijn eerste bx 1400 LPG
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 maart 2005 01:26 AM
  [ # 31 ]
Eric Vertogen schreef:
ZX1.4i schreef:

Kan zo een 1.4 TU motortje goed op gas rijden, of moet je rekenen op een zelfde soort drama’s als de 1.8i 8V?
Ik heb namelijk ooit op het punt gestaan om mijn 309 1.3 (type-1) in te ruilen met bijbetaling voor een 309 1.4i (type-2) op gas, maar het gaf mij geen goed gevoel en dus heb ik het toch maar niet gedaan.

Een BX1.4 kan perfect op LPG rijden, net zoals iedere BX.

Ter uwer informatie: ik heb vanavond een tellerblok van een zekere BX 14 op LPG in ontvangst genomen met daarop de respectabele stand van 344000 kms…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 maart 2005 12:45 PM
  [ # 32 ]

Als je het over de wagen van XBXG hebt, dat is die ook alleen uit de vaart genomen omdat de koppelling versleten was, de motor was geloof ik nog prima Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 18 maart 2005 02:52 PM
  [ # 33 ]

Re: BX

M&M schreef:
gti_styling84 schreef:

Zo te zien rijd jij in een Xantia en niet in een BX en is een Carb 1.4 anders dan een Injectie.

Waar is de sfeer manager   Confused:

De meeste Xantia rijders hebben waarschijnlijk een BX gereden en weten zo nu en dan ook nog wel eens wat van een BX ... ik las in een ander BX draadje dat sommige BX rijders/liefhebbers niet eens wisten wat plip was dus ...  Shocked

Laughing  Wink

Nou de opmerking tegen mij was niet zo leuk vandaar dat ik zo bot terugreageerde Smile

En ja ik weet dat de meeste ook BXen hebben gehad Wink

Profiel  

zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

Gepost: 18 maart 2005 02:59 PM
  [ # 34 ]

FF nagezocht:

vlgs folder van 1983 van de BX

BX 62 PK 4-bak
BX 14E 72 PK 5-bak

Allebij carburateur

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  

Gepost: 20 maart 2005 11:37 PM
  [ # 35 ]
rb schreef:
SAMBXSPORT schreef:

Een Biarritz is idd een Chic, maar ook verkrijgbaar in donkerblauw metallic en met 1400, 1600 en dieselmotor, ook turbo diesel dacht ik

In België had de Biarritz alleen de 1.4 TU (met carburateur of injectie) als beschikbare benzine motor. Geen 1600 dus. Volgens de folder uit 1993 had een 1.4 Biarritz geen toerenteller. Misschien afhankelijk van de carburatie of injectie uitvoering.
Verder de 19D en 18TD. De turbo had in België naast de uitgebreide uitrusting ook een elektrisch schuif-kanteldak standaard.

Foutje, de 14 én de TurboD Biarritz hebben een electrisch schuifdak, de 19D inderdaad niet.

mvg
Ruben die een Biarritz TurboD heeft met 68.962km Very Happy

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 maart 2005 12:09 AM
  [ # 36 ]
Citroenbx schreef:
rb schreef:
SAMBXSPORT schreef:

Een Biarritz is idd een Chic, maar ook verkrijgbaar in donkerblauw metallic en met 1400, 1600 en dieselmotor, ook turbo diesel dacht ik

In België had de Biarritz alleen de 1.4 TU (met carburateur of injectie) als beschikbare benzine motor. Geen 1600 dus. Volgens de folder uit 1993 had een 1.4 Biarritz geen toerenteller. Misschien afhankelijk van de carburatie of injectie uitvoering.
Verder de 19D en 18TD. De turbo had in België naast de uitgebreide uitrusting ook een elektrisch schuif-kanteldak standaard.

Foutje, de 14 én de TurboD Biarritz hebben een electrisch schuifdak, de 19D inderdaad niet.
mvg

Wat een onzalig idee zeg; zoiets was bij de langere Nederlanders vast onverkoopbaar.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 21 maart 2005 12:10 AM
  [ # 37 ]
sans-pareil schreef:

Als je het over de wagen van XBXG hebt, dat is die ook alleen uit de vaart genomen omdat de koppelling versleten was, de motor was geloof ik nog prima Smile.

Check. Niet kapot te krijgen dat spul en nog lopen als een naaimachine (de laatste keer dat ik erin reed, en toen was ie al een flink eind over de 3 ton heen).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 21 maart 2005 12:34 AM
  [ # 38 ]
karel schreef:
sans-pareil schreef:

Check. Niet kapot te krijgen dat spul en nog lopen als een naaimachine (de laatste keer dat ik erin reed, en toen was ie al een flink eind over de 3 ton heen).

Ik heb em als vervanger gebruikt tijdens het turbo d12 project. Motortje was gewoon een lekker ding. Niet zo pittig als die van mijn vorige 14 TU injectie (ook op LPG) maar wel onverwoestbaar. Het leukste vond ik nog wel dat ik na 10.000 km rijden nog geen halve liter olie hoefde bij te vullen. Dat was ook zo bij mijn eerste 14 E, maar die had nog niet eens de helft gedraaid.  Ook koelvloeistofverbruik was nihil… Alleen een keer wat gedoe gehad met een gesrpongen slang van het koelwater en de voorpijp van de uitlaat die doorgerot was. Meja, daar moet je niet over zeuren. Eigenlijk kun je zeggen dat het ding gewoon blééf gaan!

Gr,
Marten

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 maart 2005 03:42 AM
  [ # 39 ]
karel schreef:
sans-pareil schreef:

De motor heb ik gedeeltelijk open gemaakt tijdens de sloop van de BX 14 op LPG. Alles zag er nog hartstikke mooi uit. Natuurlijk had die auto het nog veel langer kunnen uithouden, maar wegens een zeer beperkt budget had ik toen gekozen voor de BX Leader.

Het waren 9.000 geweldige kilometers, en voor mij het bewijs dat een BX 1400 prima op LPG rijdt. Tanken was echt leuk op LPG!!  Very Happy

B.elgi.X, mooie Biarritz hoor. Ben benieuwd hoe ie eruit zal zien met Speedlines eronder.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 21 maart 2005 12:22 PM
  [ # 40 ]
Citroenbx schreef:
rb schreef:

mvg

Vertel vertel: hoe kom je aan een TD met zo weinig km?? Daar moet weer een verhaal met overledenen* / hooibergen* / Zuid-Frankrijk* / etc* achter zitten. Wat moet daaraan gerestaureerd worden? Bij 68k km is die motor net ingelopen Wink

(*=streep door wat n.v.t. is)

T.a.v. die 1.4 Biarritz: Mea Culpa. Ik zal de folder van 1993 er nog even bijpakken.

Profiel  

B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 21 maart 2005 01:11 PM
  [ # 41 ]

Over het verbruik heb ik nu al een gedacht, een kleine 1/10, dus net iets minder dan 10 liter gas per 100 km. En daar ben ik zeer blij mee Very Happy
Nu weet ik ook wat de LPG-rijders bedoelen met iedereen uitlachen aan de pomp, vanaf nu doe ik daar ook aan mee. Maar dat is wederzijds, ik bedoel, mensen lachen ook omdat ik een BX heb, weinig geliefd bij niet kenners. Kan iedereen eens lachen dus, als de wereld zo niet mooi is.

De speedline velgen liggen hier, moeten eens grondig proper gemaakt worden, ze hebben buiten gelegen, er stond wel wat mos op, maar ze zijn eronder nog proper, verf is er nog mooi op. En de banden liggen ook al klaar, Pirelle P5000, 195/50/15. Actie bij de bandenboer, slechts 50€/stuk.
Zodra ik ze gemonteerd heb post ik een foto.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 maart 2005 04:10 PM
  [ # 42 ]
B.elgi.X schreef:

Over het verbruik heb ik nu al een gedacht, een kleine 1/10, dus net iets minder dan 10 liter gas per 100 km. En daar ben ik zeer blij mee Very Happy

Dat is inderdaad vrij normaal ja. Ik reed met de BX 14 op LPG ook 1 op 10.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook