2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Snel zakken
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2008 06:50 PM
  [ # 16 ]
fluidphreak schreef:
Sjaak de Bollenboer schreef:
fluidphreak schreef:

Ik dacht altijd dat eerst achter omhoog normaal was, omdat de achterkant lichter is?

Zal toch wel….lijkt me anders erg vreemd en heb nog nooit een DS met de voorkant eerst omhoog zien gaan Wink

Gek genoeg doet mijn CX dat wel…

deed mijn ds vroeger ook….......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2008 06:59 PM
  [ # 17 ]
bogaard77 schreef:
citroen23 schreef:

eerst achter omhoog dan voor: hoogteregelaars afstellen

Wat wil je daar aan afstellen?


dat hij eerst achter omhoog komt en daarna voor Wink
als je geduld uitoefend kan je ze zelfs zo afstellen dat je ds zowel voor als achter gelijktijdig omhoog komt. heeft te maken met het afstellen van het hefboompje aan de hoogteregelaar(s).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2008 07:14 PM
  [ # 18 ]

Hmm, bij mij staan beide hoogteregelaars helemaal open als ie op de grond ligt. Zet je de gene de het eerst gaat dan een klein stukje dicht zodat die minder druk krijgt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2008 07:26 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Hmm, bij mij staan beide hoogteregelaars helemaal open als ie op de grond ligt. Zet je de gene de het eerst gaat dan een klein stukje dicht zodat die minder druk krijgt?

precies Wink je “knijpt” ‘m daardoor af waardoor het langer duurt voordat hij omhoog komt. maar zoals ik al schreef vergt dat nogal wat geduld om ‘m zo te krijgen als je wilt: afstellen,omhoog,laten zaken en dit steeds weer herhalen tot het gewenste resultaat. gelijktijdig dit zelfde verhaaltje voor de andere hoogteregelaar. let ffff op de in/uit-gaande afstelling. blauwe lijnen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 25 maart 2008 09:51 PM
  [ # 20 ]
DriverD schreef:

Laatste poging:

Ben je op de regio-avond in Arnhem geweest?

Helaas niet, druk, druk druk.. ‘t was al voorbij voordat ik in de gaten had dat-ie was geweest Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 maart 2008 09:58 PM
  [ # 21 ]

Jammer, hier lieten ze zien hoe je een lek in het hydraulisch circuit opspoort….

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 maart 2008 12:17 AM
  [ # 22 ]

Heb je externe lekkage ?
Is je voorraadbol nog goed op druk ?
Heb je stuurbekrachting ?
zakt je wagen sneller als je aan je stuur draait links rechts ?
Trek je retourslang van je hoogteregelaar los , wat doet ze ?
Idem voor je veercilinder ?

Hiermee denk ik dat je het één en het ander kunt te weten komen..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 maart 2008 10:47 AM
  [ # 23 ]
DriverD schreef:

Jammer, hier lieten ze zien hoe je een lek in het hydraulisch circuit opspoort….

Ik had al het gevoel dat dit zou komen…  Very Happy

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 maart 2008 01:18 PM
  [ # 24 ]

Toch wel leerzaam, die regio-avonden van de club. Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2008 01:51 PM
  [ # 25 ]
citroen23 schreef:
bogaard77 schreef:

Hmm, bij mij staan beide hoogteregelaars helemaal open als ie op de grond ligt. Zet je de gene de het eerst gaat dan een klein stukje dicht zodat die minder druk krijgt?

precies Wink je “knijpt” ‘m daardoor af waardoor het langer duurt voordat hij omhoog komt. maar zoals ik al schreef vergt dat nogal wat geduld om ‘m zo te krijgen als je wilt: afstellen,omhoog,laten zaken en dit steeds weer herhalen tot het gewenste resultaat. gelijktijdig dit zelfde verhaaltje voor de andere hoogteregelaar. let ffff op de in/uit-gaande afstelling. blauwe lijnen.


Volgens mij moet dit stel nokje in het midden staan als de auto eenmaal op rijhoogte is en niet beweegt.

Afstellen doe je toch met de moer/exectriek er onder, vlak boven het scharnier punt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 26 maart 2008 04:49 PM
  [ # 26 ]

misschien een domme opmerking, maar wat is het probleem? Als hij verder goed rijdt en veert en na het starten vlot omhoog komt, dan maakt het toch geen bal uit als hij snel zakt of een tijdje omhoog blijft staan?

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 26 maart 2008 06:29 PM
  [ # 27 ]

Re: Snel zakken

Het gaat nu vooral over voor/achter, maar n.a.v. de eerste vraag:

Herbert schreef:

Mijn DS zakt zeer snel na stoppen.

...vinnik ook nog wel leuk om te weten: wat is snel?

De mijne doet er wel 12 tot 24 uur over om zichtbaar te zakken. Of je nou 1 minuut stationair draait of 150 km hebt gereden. “Hoort” dat dan wel ? Of moet je je gewoon maar niet druk maken over wat “hoort” Smile

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 maart 2008 08:10 PM
  [ # 28 ]
M'thijs schreef:

misschien een domme opmerking, maar wat is het probleem? Als hij verder goed rijdt en veert en na het starten vlot omhoog komt, dan maakt het toch geen bal uit als hij snel zakt of een tijdje omhoog blijft staan?

Tuurlijk maakt dat uit! Het is een indicatie voor de gezondheid van het systeem: dus veel/weinig interne lekkage -> veel/weinig slijtage. Bovendien is het cool als een DS lang omhoog blijft staan.  Cool

De mijne doet er wel 12 tot 24 uur over om zichtbaar te zakken.

Ja, dat is uitstekend!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2008 10:52 AM
  [ # 29 ]

Een heel stuk terug is al gemeld dat de pomp elke 3 seconde aanslaat. Dan is er iets NIET goed…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 30 maart 2008 03:19 PM
  [ # 30 ]

Neen zeker niet goed van die pomp!

Effen mijn reactie! Heb je laatst andere bollen gestoken?
Toen ik mijn ds gekocht had bleef em zeker ook 12-24u hoog staan
Nadat ik niewe bollen gestoken had(ander verhaal) was dit ook mijn probleem ds zakte direct nadat ik contact uit deed.
In mijn geval waren het slechte bollen!
Nu betere en ist terug 12-24u

(veel mensen hebben daar een andere mening over en zijn het er niet mee eens maar het waren juist mijn veerbollen)
verschil van geschroefde en niet (cxbollen)

Reactie op wat eerst boven komt, ik heb altijd geweten eerst voor dan achter op m’n ds ook na restauratie.

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook