Ik gebruik in mijn Picasso een PPC i.c.m TOMTOM om te navigeren. De BT-GPS-muis heb ik achter de achteruitkijkspiegel geplakt. De PPC zet ik in de houder die op het linker-zijruitje geplakt is. Ik ben erg tevreden over deze oplossing, behalve over één ding. Ik moet de stroom aansluiten op het standaard-contact onder de asbak en dan de snoer over de stuurkolom heen naar linksvoor leggen.
Het lijkt me handig om een extra aansteker-stopcontact te hebben in de buurt van het linker-zijruitje. Ik heb echter geen idee, hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Moet daarvoor het hele dashboard open ? Heeft iemand ervaring of tips ? Misschien is er wel ergens informatie beschikbaar. Ik hoor het graag !
ik heb ook meerdere 12 volt aansluitingen in mijn eigen xsara vooral voor de audio en verlichting het is niet zo moeilijk als je een beetje handig bent er zijn twee oplossingen
een is je trekt extra draden van je sigaretten aansteker (die moet er dan wel ff uit ) en trekt deze door naar de plaats waar je hem nodig hebt en maakt er of een sigaretten aansteker op of een 12 volt box het is ff werk maar niet erg moeilijk
twee is hetzelfde doen maar dan met draden rechtstreeks vanaf de accu het probleem is dat je dan via de motor ruimte een kabel naar binnen moet leggen valt ook wel mee zou er alleen wel voor zorgen dat je het afzekert met bv een zwevende zekering Groeten en succes Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Ik weet niet je hier wat aan hebt, maar bij mijn Xsara 2000 zit alles geklikt. Versnellingspook-bak kun je naar buiten/boven los trekken; de bak onder de verwarmingsknoppen + asbak kun je eruit trekken en als laatste kun je het kapje om de sigarettenaansteker eraf trekken.
Je ziet het kroonsteentje zitten waarmee ik de contactspanning heb afgetakt.
Zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=2338&postdays=0&postorder=asc&start=15
XsaraVTR schreef:.... met draden rechtstreeks vanaf de accu het probleem is dat je dan via de motor ruimte een kabel naar binnen moet leggen .....
Bij een Picasso zit de accu onder de bestuurdersstoel. Zie instructieboekje voor toegang tot de accu. Als je nu direct vanaf de accu een aansluiting maakt (met zwevende zekering) zit je al aan de goede kant en kun je misschien onder matjes en achter paneeltjes door bij het linkervoorruitje komen. Gewoon proberen.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
zit je zekeringen kastje ook niet links onder? dan kan je daar je stroom van af halen bij bijvoorbeeld de zekering van de sigarrete aansteker..