4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
ALLES over de Citroën DIESEL’s (PSA)
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 december 2004 11:58 AM
  [ # 46 ]
benvanherwaarde schreef:

vraag

ik, Ben, heb een vraag ik rij sids kort een bx 1.9 tzd automaat. nu roept iedere autoonderdelenleverancier o dat is een turbo dus moet u sprciaale bv gloeispiralen hebben en moet u speciale enz alles schijnt speciaal te zijn aan deze auto?

goed het is een luxe auto met electrische schuif/kanteldak, met cv en electrische ramen enz maar turbo??? ik heb hem nog niet gevonden of gevoeld
wie o wie heeft een foto van een turbo blok waar zou mijn turbo dan moeten zitten wie kan mij aan deze info helpen?
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Een BX Turbo D is nooit af fabriek met automaat geleverd. Je hebt dus geen turbo. Het turboblok in de BX is herkenbaar aan de tussenkoeler die op het blok is geschroefd. Geef gewoon aan dat het een diesel + automaat is, dat zal hopelijk voldoende zijn om de juiste onderdelen te bemachtigen.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2004 12:43 PM
  [ # 47 ]

Hahaha Laughing ... dat soort misverstanden treden vaker op bij BX-en. Sommigen denken bijvoorbeeld dat een BX TD een turbodiesel is, terwijl het een gewone diesel is met de op een na eenvoudigste uitrusting.  Laughing  Laughing  En inderdaad, als je de motorkap open doet kun je de intercooler boven het blok zien liggen, als een soort van liggende radiator. De gewone diesel heeft dit niet.  Wink

Overigens staat het op het kentekenbewijs alleen achter “type” vermeld, verder kan ik er op mijn eigen kentekenbewijs niets van terugvinden. Zelfs niet de cilinderinhoud (terwijl ik toch altijd dacht dat dat er op stond.. Categorie staat er wel op maar is niet ingevuld.  Confused: )

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 december 2004 12:46 PM
  [ # 48 ]
Bassman schreef:

Braaaaaam! Wink
Een BX turbodiesel is volgens mij alleen een turbo als er “turbo” op staat. Dus type-aanduiding “TZD Turbo”. De 1e “T” staat dus per definitie niet voor “turbo”.  Moet dit zelfs niet op het kentekenbewijs staan?
Zelf moet je dit kunnen vinden Ben, en dus niet klakkeloos af gaan op de materialenhandelaren die de type-aanduidingen niet voldoende kennen.

Daar ben ik al (hijg hijg)... Twisted Evil ....had niet gezien dat er weer in dit draadje is gepost. Surprisedops:

Inderdaad…..een TZD (automaat of niet) is een gewone 1.9 D (1905 cc) met 70 pk….en anders moet er op de achterklep Bx TZD turbo staan….de turbodiesel heeft 90 PK.
Je kunt dat simpel zelf bekijken door je motorkap open te doen en kijken of er een intercooler inzit, een soort *radiateur* zeg maar die boven het kleppendeksel zit.

Je hebt dus voor de motor echt gewoon onderdelen nodig voor een *gewone* diesel.
De TZD heeft overigens wel vrijwel alle optie’s die de turbodiesel ook heeft…..4 electrische ramen, CV met AB, kaartleeslampje, toerenteller….enz. Cool

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 december 2004 06:55 PM
  [ # 49 ]

Een 19 TZD Automaat heeft geen toerenteller. Voor de rest is de uitrusting cf. de handgeschakelde 19 TZD.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 december 2004 06:57 PM
  [ # 50 ]

Geen toerenteller? Da’s maf. Een GTI automaat heeft dat wel. Da’s discriminatie!!  :cheer2

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 december 2004 07:01 PM
  [ # 51 ]

Verschil moet er zijn Wink
Niet dat je echt een teorenteller nodig hebvt in een automaat Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 december 2004 07:33 PM
  [ # 52 ]
rb schreef:

Een 19 TZD Automaat heeft geen toerenteller. Voor de rest is de uitrusting cf. de handgeschakelde 19 TZD.

Ik had het dan ook uiteraard over de hand geschakelde TZD Cool

Heb nooit een BX automaat gehad…mijn laatste Automatique was een Chrijsler-Talbot 2.L ....en dat was zo’n 25 jaar geleden Laughing

(had ik van [wijlen] mijn vader overgenomen, die weer graag een Ford V6 wilde hebben.) Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 december 2004 01:29 PM
  [ # 53 ]
Bram schreef:

...(had ik van [wijlen] mijn vader overgenomen, die weer graag een Ford V6 wilde hebben.) Wink

Yeah! Een echte borstharenauto! I love it! Je vader had een goede smaak. :headbang

( Surprisedops:  Ja ja ik weet het… ik hou al op)  Surprisedfftopic

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 08 februari 2005 05:58 PM
  [ # 54 ]

De nummers en specificaties duizelen me.

Is de 1.9D van de BX nu hetzelfde als in de Peugeot 405 1.9D en in de Peugeot J5 1.9D, Citroën C25 1.9D en Fiat ducato 1.9D zit?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 februari 2005 12:15 PM
  [ # 55 ]

Van die andere modellen weet ik het niet, maar de 1.9 D in de Peugeot 405 is inderdaad wel dezelde als die in de BX. Sterker nog, ik geloof dat dat blok ook al in de 305 werd geleverd!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 09 februari 2005 12:37 PM
  [ # 56 ]

En gezien het grote aantal wat daar nog van rond rijdt in Frankrijk met die motor moet het wel een goede zijn.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 februari 2005 07:54 PM
  [ # 57 ]

Zijn de zelfde motoren maar verschillen zover dat er een nieuwe filterhuis is gemonteerd op de huidige generatie 1.9 d motoren…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 februari 2005 08:59 PM
  [ # 58 ]
winnetou schreef:

Van die andere modellen weet ik het niet, maar de 1.9 D in de Peugeot 405 is inderdaad wel dezelde als die in de BX. Sterker nog, ik geloof dat dat blok ook al in de 305 werd geleverd!

+ Talbot Horizon

FSO schijnt hem zelfs gebruikt te hebben. (of dat een aanbeveling is laat ik in het midden)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 maart 2005 03:28 AM
  [ # 59 ]

De motor die in mijn Xantia komt is uit 1998 (waarschijnlijk uit een Berlingo?) heeft een roetfilter zie ik in de database van autoweek.
De originele motor in de Xantia had geen roetfilter, iemand enig idee of dat roetfilter ergens in de motor zit (uitlaatspruitstuk?) of is het onderdeel van de uitlaat zelf?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 maart 2005 09:22 AM
  [ # 60 ]
ZX1.4i schreef:

De motor die in mijn Xantia komt is uit 1998 (waarschijnlijk uit een Berlingo?) heeft een roetfilter zie ik in de database van autoweek.
De originele motor in de Xantia had geen roetfilter, iemand enig idee of dat roetfilter ergens in de motor zit (uitlaatspruitstuk?) of is het onderdeel van de uitlaat zelf?

Ik dacht dat die gelijk achter het spruitstuk zat maar dat weet ik niet zeker

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook