Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
hallo
heb in men d super5 onlangs vervangen radioteurke verwarming
met exemplaar dat onder is open geweest,alle vuil eruit en nadien terug netjes gelast
maar krijg ik het niet warm gestookt in men ds,hebbe jullie nog extra tips om dit op te lossen,soms wordt het wel warm,maar na ritje autostrade is het of het terug koeler wordt
heb geen overdreven druk op men ract ook niet,blok juist revisie gekregen,zit 3rij radt. in en rij byna steeds op lpg
alle tips zijn welkom
bedankt marcus
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gaat de kraan van de verwarming nog goed open ??
Zit er een thermostaat in en werk die juist ???
Hoe zit de verdamper van je LPG aangesloten ??
Die gaat met heel wat warmte lopen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het grote probleem bij de verwarming van de DS is vaak niet dat het verwarmingsradiateurtje niet warm wordt, maar… te weinig luchtverplaatsing.
Als je op de snelweg rijdt, is het zo warm in de auto, in de stad koelt het dan weer af.
Remedie? Onder de 80 km/u altijd met de ventilator aan rijden (en natuurlijk de grote vierkante ventilatie-openingen links en rechts van het dashbord dicht!).
Citroen!
Vraagje;
Zit er in de luchttoevoerleiding naar je ventilator nog een vuilzeef?
En is deze indien aanwezig niet verstop door middel van bladeren en dergelijke.
Hij zit Standard gemonteerd in je luchtslang voor je kachel radiator/ ventilator.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Standaard zit er een gaaszeef, halverwege de luchtslang in het linkervoorspatbord (op de overgang van iets dunner naar iets dikker).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
zit geen vuilzeef meer,ook geen bladeren,ook geen luchtdarm links of rechts,op de luchtdoorlaat monden na binne toe
denk vergasser water krijgt via darm van waterpomp,moet eens bekijken
de kraan gaat goed open en toe,en zit een nieuwe termostaat in
welke geen idee
is door citroen garage geplaats die regelmatig ds-sen herstellen
meer kan ik niet zeggen, zullen hun vak wel kennen hoop ik
ben ook op zoek na een goed carburatuer,zit nu dx2 blok in met cabr van een dy3,mis toch iets aan vermogen en draait niet zoals moet..
hebbe klep stuk gedaan met die lpg te plaatsen,nu op benzine tot 3000tr en dan valt gewoon dicht,of moet gas los laten,denk 2de klep niet meer open gaat
op lpg geen probleem kan dan max toeren halen
dit er nog even aan toe gevoegd
helaas te veel prutser aan gewerkt,die alleen maar aan de euros denken en niet aan de liefde die ze verdient
beinvloed door ds kenners???is natuurlijk ook eigen aan ds hulp,helpers die je enkele zogezegde goed garages kennen of voorstellen
is natuurlijk ook mijn schuld,maar kennis van ds komt niet zo 1-2-3
nu ben ik al veel beter op de hoogte ervan,maar na garage gaan voor hulp….........brrrrrrrrrrrrr
en de clubs in belgie die stellen niks voor,veel blabla maar techinsch support,
bellen en mailen tot daar toe,ver de rest trek uw plan,
nee betaal uw lidgeld maar en tot volgend jaar
is mijn ds minder waard dan hun ds vraag ik me dikwijls af,ik zal niet over zoveel euros beschikken om van haar een schoonheid te maken
maar des te meer ik om men ds geef…...
ik wil haar ook graag dit en dat geven,maar het als nie gaat, gaat het niet
beter na nederland uitwijken,waar ze elkaar helpen
sorry moest even van men hart
marcus
Dat kan ik alleen maar beamen.
Ik heb pas sinds december verleden jaar mijn ID, maar als je nu al zie wat voor kontakten ik heb en mensen die ook daadwerkelijk komen helpen. Geweldig!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Voor goedkopere (okkasie-) delen kan je goed terecht bij
http://www.huubintzandt.nl
Is ook vanuit Hoboken wel goed te bereiken (bij Venlo).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
denk dat weet waarom verwarming niet warm wordt
heb gemerkt dat termostaat bijna boven aan in de waterdarm zit ter hoogte van de radioteur,
hoe krijg ik deze vast op zijn plaats?
ds komt zo uit garage,weer bewijs dat het echt klojos zijn die eraan hebben gewerkt
lichtjes tablaeu werken niet meer,klokje ook niet,enzv
hoe los ik dit op?
weer bedankt marcus
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij een DSuper zit de thermostaat met 2 slangklemmen in de slang vast, net boven de waterpomp. Bij een DS23 zit de thermostaat met een verende ring in het waterpomphuis verankerd.
DSuper5 heeft 1 van beide…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
hallo
wat is de taak van de thermostaat?
kan ik deze eruit laten voor goed,of is deze ergens voor nodig?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
marcus schreef:hallo
wat is de taak van de thermostaat?
kan ik deze eruit laten voor goed,of is deze ergens voor nodig?
Simpel omschreven is het de thermostaat die verhinderd dat je koelwater door de radiator loopt en afgekoeld wordt als je motor nog niet warm is . Hij gaat pas open bij laat ons zeggen 90 graden motortemperatuur . Dan heb je de circulatie door de radiator nodig om je blok af te koelen .
Als je de thermostaat er uit haald wordt het water ALTIJD afgekoeld ; zo zal het dus met de huidige weersomstandigheden nooit warm raken . Gevolg , je gasontspanner bevriest en verwarming binnen zal je al helemaal niet meer hebben .
Marcus , een basiscursus autotechniek bij de Nederlandse DS club zou je al heel wat beter de techniek van je Ds kunnen doen begrijpen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ik weet niet of mijn verwarmingservaringen je van dienst kunnen zijn? Bij mij werd de verwarming inderdaad warm, maar na zo’n 40 km. te hebben gereden werd ze lauw en daarna kwam er alleen nog maar koude lucht naar binnen door de roostertjes. Na stilstand (bijvoorbeeld even tanken) was er weer even warme lucht, maar dat werd al snel weer koud.
Bij mijn wagen is toch de kachelradiateur weer vervangen omdat deze verstopt zat, oorzaak waarschijnlijk vuil in het koelsysteem. Nu heeft de garage een zeer slimme oplossing bedacht, namelijk een kous op de koelwaterdarm die uitkomt in de radiateur, deze zeeft al het vuil er uit. Ik moet er een paar duizend kilometer mee rijden en dan gaan ze kijken wat er zoal in zit. Eventueel het systeem spoelen etc… maar van mij mag die kous er in blijven.
Succes!
verwarming
Marcus,
Gewoon uittesten zelf makkelijk te doen:
1e slang los bij de thermostaat, dan in een pan op het vuur en kijken wanneer de thermostaat open gaat eventueel temperatuur meten met zo’n oventhermometertje die je bij het gebraad.
2e kraan demonteren en schoon spoelen. dan kun je gelijk controleren of hij open gaat.
nu je toch de kraan hebt gedemonteerd haal dan de kachel radiator uit het huis en spoel deze goed uit, veel schudden e.d en het liefst met ontkalker behandelen.
Het is namelijk zo dat het vuil door de constructie onderin de kachelradiator blijft liggen en er nooit uit gespoeld wordt door de waterpomp en dus wordt het verwarmde oppervlak steeds kleiner en de temperatuur binnen kouder.
Mocht dit allemaal niet genoeg zijn ga dan naar een auto onderelenhuis en vraag naar een warmere thermostaat, die gaan pas bij een iets hogere temperatuur open en heb je dus warmer water.
bij elkaar een uurtje werk.
succes.
p.s hebben wij elkaar gezien in Antwerpen bij Hof ter Loo?
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
hallo marcus
Beste marcus ik ben lid van citrosfeer brugge .Ik ben van izegem indien je problemen hebt wil ik gerust eventjes kijken bij mij thuis ik heb je email gelezen en inderdaad.Hier de belgische clubs is er niet veel hulp. Ben je ingeschreven in citosfeer daar leer je mensen kennen die veel zelf werken aan hun wagen ik ben er voor je te helpen