Ik heb vandaag in Duitsland een achterdemper besteld:
18 euro en een beetje wisselgeld
19 euro verzendkosten
24 maanden garantie
Ik hou jullie op de hoogte.
Oh ja: ik heb hem HIER gekocht.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Venzendkosten dus duurder dan de knalpot zelf.
Waarom haal je hem dan niet op?
Dat kost ook tijd en geld
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Waar moettie vandaan komen dan?
Dat heb ik niet zo helder
Vage site, ebay, maar waag toch een poging
Jos van der Voort
Ik had het er vanavond nog over met mijn vader. Waarom een uitlaat zo duur moet zijn, ook een beetje naar aanleiding van een aantal posts over uitlaten op Ebay. Want uiteindelijk stelt het niets voor, zo’n knalpot.
Was laatst bij een Automat filiaal, zag daar ‘universele’ einddempers liggen voor 50E oid. Helaas met zo’n sportief geluidje, waar ik niet op zit te wachten, heb je na 200km koppijn. Die dempers zijn zoals ze er uit zien duurder om te produceren dan een standaard demper, maar waarom toch ze goedkoper zijn dan origineel?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de uitlaat, 24 maand garantie klinkt in ieder geval veel belovend.
Nou het laatste nieuws.
Na wat verwarring over de verzendkosten (ik moest 5 euro bijbetalen omdat de site niet zo goed overweg kom met buitenlandadressen), is mijn uitlaat onderweg. Hij wordt verstuurd met de DPD, ik heb netjes een trackingcode gekregen en de DPD geeft aan dat er een 1-2 werkdagen overtocht is.
Dat betekent dat de uitlaat morgen of overmorgen gebracht wordt. Tot nu toe gaat het patent en dat voor alles inclusief iets meer dan 38 euro. Bij hbase geeft dezelfde uitlaat voor 2 uitvoeringen 99 en 119 euro aan.
Ik hou jullie op de hoogte!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
bij een kijkje waar dat lawaai vandaan kwam, ontdekte ik dat af en toe voor het achterstuk bij mij lekt, dus als er geld ie gaat ie er onderuit. Ik hoor graag hoe je demper bevalt!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Dat die demper hier komt dat is inmiddels wel zeker. Nou nog kijken of-ie past!
Jos van der Voort
Demper binnen. Ziet er goed uit. Als het een beetje weer is gaan we proberen hem te monteren. Nog even een uitlaatflensklem (heet zo’n ding zo?) gehaald à 4,80. Dan weet ik tenminste zeker dat-ie er niet onderuit flikkert.
Jos van der Voort
ja dat is wel een goede deal, ik heb zelf ook een achterste demper nodig, maar die van de turbodiesel hebben ze niet op je site.. In de garage kost hij 265 euro, dus ben even aan het zoeken naar een ander alternatief. Weet iemand misschien of de uitlaat van een 1.9 volcane uitwisselbaar is met de 1.9td? Ze zijn namelijk beiden van het vierkante model, maar benzine en diesel uitwisselen dat zou ik toch maar raar vinden…
iemad suggesties?
Nou hij zit er onder. Paste precies. Straatklus van niks. Zo’n beetje alles bij elkaar een half uur.
Totale kosten pakweg 43 euro: uitlaat + verzendkosten + flensklem.
Absolute aanrader dus voor iedereen op het forum. En dus ook niet alleen voor de ZX!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
tja, het is in ieder geval niet duur voor een demper, maar hoe zit het met het lawaai in de auto, ik heb wel eens gehoord en gelezen op het forum dat een imitatie meer lawaai maakt dan een origineel.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Nou als je het niet erg vind, als je demper door is dan maakt alles minder lawaai in de auto.
Ik vind het alleszins acceptabel en kan geen verschil horen/merken met vroeger.
Ten opzichte van Kwikflut en consorten spaar je zomaar 100 euro uit. Voor het verschil kun je nog twee keer de achterdemper vervangen.
Jos van der Voort
uitlaat
heb net ook via ebay een middenpot en eindpot voor de Xsara (N1 dus bijna een ZX) gekocht. Prima passend en dat samen voor 48,75 euro INCL verzending
firma Auspuff discount is te vinden op ebay
Xsara 1.9TD break, Saxo 1.0
HY’67(verkocht), 2cv (ook verkocht), Xsara Chrono (verkocht) en ZX 1.9TD break (na 370.000 km verkocht)
Burstner T620 en een 74erHY
http://i295.photobucket.com/albums/mm135/Henkhy/Motorhomecaste.jpg
Daar komt de mijne ook vandaan.
Met deze prijzen en wat je hier moet betalen dan voelt dat toch niet goed. Dit bedrijf moet er ook nog aan verdienen….....
Jos van der Voort