ik bedoelde dit,er ging ff iets mis
Oh je besteed het uit,je kunt het proberen in elshout,behoorlijk eind uit de buurt Wink
Een advies,Willem driessen in hengelo,als die het doet,gebeurt het ook goed!!
succes ermee,zit zat werk aan lijkt me zo,
@25trd,er staan trouwens een hoop delen voor een visa op M.P
mischien overbodig om te melden…...maar ja wie weet
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Maurice van Mourik schreef:
Op Sloperij het Getfert in Enschede staat mijn oude 11E daar valt vast nog wel wat af te slopen!
Helaas pindakaas, nadat een geautomatiseerde telefoonstem mij wist te vertellen dat het nummer van autosloperij `t Getfert was afgesloten, toch maar even langsgereden…. Het ziet er bizar uit, zo`n autosloperij zonder autos (en zonder mensen). Er is/was dus niemand meer en al helemaal geen autos meer, ik ga er dus maar van uit dat je visa een pakketje oud ijzer is geworden, zonde
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het getferd weg?
Ships
noujah voortaan maar naar Haaksbergen, losser en exel
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zag afgelopen week meerdere keren een autotransporter rijden van het Getfert…
Jammer, het was hier bijna op de hoek van de straat.
Mijn visa heb ik er toen helemaal leeggesloopt, zonder dashboard en knopjes er naar toe gereden, en bij het achterlaten nog de accu eruit geschroefd.
Ik had er beter iets meer tijd voor kunnen reserveren en het ding totaal ontmantelen, de motor liep nog erg fijn en snel…
Maar goed, binnenkort is de diesel klaar en daar past toch NIKS van een benzinevisa op…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- C15 GV (Grand Volume)
McDean schreef:onderdelen nodig?
Ik heb de beste man/vrouw een mail gestuurd en wacht het even af, tnx voor de tip!
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ha, ben gisteren ook weer bezig geweest met het opknappen van mijn Visa Cabriolet!
Ik kon me al helemaal voorstellen hoe ik deze zomer weer het internationale wegennet onveilig ga maken
Heb jij ook foto’s van hoe ver je project vordert?
Groet, Peter!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Hoe gaat het inmiddels met je Visa? Al een beetje aan het opknappen?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 GV (Grand Volume)
Opknappen is er nog niet bij!
Wel vandaag van forumlid citroencxbx gekocht:
1x motorkap
2x voorscherm
1x voorbumper
2x voorportier
1x mattenset
1x achterbumper
2x achterlicht
1x voorruit
1x gebruikte accu
4x velgen + band + bouten (komen later pas, de visa moet eerst op de banden/velgen naar de sloop, daarna kan ik ze afhalen)
dit alles voor een hele schappelijke prijs!
dus ik kan voorlopig m`n lol op met het vervangen van de gare/rotte delen voor de betere delen (zijn wel bordeauxrood, maar ik ben nu even niet kieskeurig
Tevens heb ik via marktplaats een blauw interieur gevonden, wederom niet de juiste kleur, maar ik ben wederom niet kieskeurig.
Aangezien er op dit moment aan de visa zelf nog geen vorderingen zijn, heb ik ook nog geen fotos gemaakt.
- C15 GV (Grand Volume)
Zo staat de cabrio er nu zo`n beetje bij
Ik heb inmiddels 4 (standaard)visavelgen met redelijke banden binnen, waarvan er de 2 voor er al op zitten (achter zijn de originele nog niet zo slecht als voor, dus laat ik nog maar even zitten (kreeg de bouten zo 123 ook niet los).
Inmiddels ook een nieuwe gril, 2 nieuwe zonneklepjes (heel belangrijk ), een nieuwe koplamp (voorlopig reserve) èn een nieuw interieur (wel blauw, maar och, kniesoor die daar oplet). Interieur komt van een lid v/h bestuur van de visaclub, die had in zijn garage een volledig gerestaureerde (bijna klaar) axel staan…. Wat een leuke gebakjes zijn dat toch!
Ik ga binnenkort de ‘gare’ voorruit demonteren, de auto uitzuigen en het interieur demonteren, dan kan tenminste e.e.a. naar de stort/sloop en kan ik eens zien wat ik aan klein spul nog meer nodig heb.
Daarna het interieur monteren, de voorruit erin en pogen de portieren erin te hangen.
Ik heb weinig tijd, dus heb geduld!
ps, voor diegenen die zich afvragen wat die kunststof dingen zijn die naast de visa staan, dit zijn kunststof lampen uit de jaren 70 (zie http://www.originaldesign.nl), ik gebruik de garagebox ook gedeeltelijk als opslag voor mijn winkel
Op zich wel stoer, een blauw interieur. In welke kleur ga je je cabrio uiteindelijk spuiten? Althans, ik neem aan dat je hem helemaal gaat spuiten, aangezien nu niet alle delen dezelfde kleur hebben.
Ik ben momenteel druk bezig om het benodigde geld bij elkaar te sparen om de mijne af te kunnen maken. Onder afmaken versta ik op dit moment het volgende:
- verf kopen (primer, wit en zwart)
- auto helemaal kaalschuren
- auto laten verven (door een vriend van mij)
- motor aansluiten (met dubbele webers, er hangt al een 14 trs blok in)
- radiovoorbereiding maken (draadjes trekken naar de voetenbak, naar achteren, naar de deuren (alvast) en twee stroomkabels naar “onder de achterbank”, zodat ik daar een versterker kwijt kan.)
- interieur weer opbouwen (dash blijft erin zitten, de rest is er al uit)
- dak weer monteren
- APK laten keuren
Daarna gaan we maar eens kijken voor een nieuwe radio, voor elektrische ramen (zodat ik die zwengels kwijt ben en dus wat makkelijker speakers in de deuren kan bouwen), voor centrale deurvergrendeling en het “pimpen” van mijn interieur.
Ps. Leuke website, maar die witte letters op die blauwe achtergrond leest niet lekker. Ik moet echt de tekst selecteren (zodat het donkerblauw wordt) om het fatsoenlijk te kunnen lezen.
Project Cabrio
- C15 GV (Grand Volume)
Oftie gespoten gaat worden en in welke kleur heb ik nog niet over nagedacht…. Wordt het een originele kleur (grijs/rood/bruin) of iets anders, tsja, alleen dat is al lastig!
- C15 GV (Grand Volume)
Zo, gisteren voor het eerst sinds (veel te) lange tijd weer eens wat a/d visa gedaan.
Heb de oude (compleet gare) voorruit eruit gesloopt en zoals verwacht (maar stiekem gehoopt van niet) zit er wel wat rottigheid onderaan de rand van de voorruit. Ik heb de nieuwe ruit er dus nog maar niet in gezet, heeft niet zoveel zin
Misschien dat ik morgen nog even een poging waag het oude interieur eruit te slopen.
Inmiddels staat ze er zo bij:
Zonder voorruit en met het nieuwe (blauwe ) interieur al bijna geinstalleerd
Met een blauw interieur zou ik niet voor een bruine of rode kleur gaan.
Ik ga vanmiddag weer eens kijken hoe de mijne erbij staat. Daar gaat vooralsnog het originele, grijze interieur in, maar dat wil ik over een paar jaar wel een keer laten overtrekken met wit skai (mijn Cabrio wordt wit, overigens).
Project Cabrio