Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
tilanus schreef:Ik heb die moeite om te proberen die laatste liter er nog bij te persen nooit zo begrepen. Wat is precies het voordeel; Dat je dan 15 km. verder kan rijden? Waar is dat goed voor? Ik weet niet hoe jullie het doen, maar ik rijd mijn tank eigenlijk nooit echt leeg. Zo gauw ik nog 2 blokjes in m’n meter heb staan ga ik op m’n gemakkie bij een volgende gelegenheid haar weer volgooien.
Natuurlijk is het wel irritant als je niet fatsoenlijk kan tanken en om de paar seconden dat ding afslaat.
Maar die laatste druppels erin persen…...zonde van de tijd.
Tijdens je werktijd, a resort van 100 euro per uur worden dat een paar dure druppels!
inderdaad, ik doe het dan niet tijdens mijn werktijd , is prive-auto, maar ik zie ook niet in waar het voor nodig is.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
In mijn geval begint het afslaan al na een paar liter, de enige mogelijkheid is het langzaam vullen van de tank. Druppelen is overdreven, maar snel even tanken is er voor mij niet bij.
uit de diverse reactie’s begrijp ik dat niet iedereen dit probleem heeft. Ik zal het bij de eerstvolgende controle eens voorleggen aan de dealer.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
soldier schreef:In mijn geval begint het afslaan al na een paar liter, de enige mogelijkheid is het langzaam vullen van de tank. Druppelen is overdreven, maar snel even tanken is er voor mij niet bij.
uit de diverse reactie’s begrijp ik dat niet iedereen dit probleem heeft. Ik zal het bij de eerstvolgende controle eens voorleggen aan de dealer.
misschien heeft het met de tankinstallatie te maken, misschien als er bijvoorbeeld 2 l per seconde doorgaat dat de vulpijp zich verslikt, en steeds afslaat, waar ik tank is de pomp in elk geval niet zo heel snel, je bent daar wel een minuutje zoet voor de tank gevuld is, misschien eens een ander station proberen met tragere pomp?
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Niente problemen met de 2.o HDiF, mits ik het vulpistool laat ‘hangen’. Hoe meer ie naar beneden gericht is, hoe meer ‘t voorkomt dat ie afslaat
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
De tank is voor de eerste keer volgegooid. Ik druppel hem bij totdat ik een rond bedrag aan euro’s moet betalen (tic?). Verder geen problemen met afslaan gehad.
Ik merkte wel iets vreemds. Van verschillende kanten heb ik gehoord dat het slangetje van het tanksymbool op het dashboard aangeeft waar de vulopening van de brandstoftank zich bevindt. Bij de (G)C4P wijst deze naar rechts. Omdat er bij het tankstation alleen nog ‘linker’pompen vrijwaren heb ik hem daar zo dicht mogelijk tegenaan gezet, zodat ik genoeg slang heb om deze naar de andere kant te kunnen trekken.
Ik druk op het knopje om de tankdop open te maken en zie aan ‘mijn’ kant de vuldop openschieten Kon ik achteruit rijden om voldoende ruimte te maken om te kunnen tanken
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je hebt gelijk!
Sparks schreef:De tank is voor de eerste keer volgegooid. Ik druppel hem bij totdat ik een rond bedrag aan euro’s moet betalen (tic?). Verder geen problemen met afslaan gehad.
Ik merkte wel iets vreemds. Van verschillende kanten heb ik gehoord dat het slangetje van het tanksymbool op het dashboard aangeeft waar de vulopening van de brandstoftank zich bevindt. Bij de (G)C4P wijst deze naar rechts. Omdat er bij het tankstation alleen nog ‘linker’pompen vrijwaren heb ik hem daar zo dicht mogelijk tegenaan gezet, zodat ik genoeg slang heb om deze naar de andere kant te kunnen trekken.
Ik druk op het knopje om de tankdop open te maken en zie aan ‘mijn’ kant de vuldop openschieten Kon ik achteruit rijden om voldoende ruimte te maken om te kunnen tanken
onvoorstelbaar verhaal over de zijde waar zich de tankopening zou bevinden….
Aan de linkerzijde van de auto dus… (links is waar je duim rechts zit)
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Now I’m confused
Wat verstaan jullie onder links en rechts van de auto?
Bekijk je het als je voor de auto staat of als je in de auto zit?
Als je in de auto zit en zie je het pompje op je dashboard met de slang aan de rechterkant zou de vulopening (volgens de Wet van Bartjes) aan de passagierszijde moeten zitten, en dat zit hij niet.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Links/rechts bij een auto is altijd gezien vanaf de bestuurdersplaats. (bestuurder zit dus links)
Wanneer jouw tanksymbooltje het slangetje rechts heeft zitten, wil dat dus zeggen dat jouw tankklep links zit. Immers; je gaat op zoek naar een pomp waar aan de rechtse zijde de slang eruit komt, toch? Dit zodat je links kan tanken….
volg je het nog? Laat maar effe bezinken…
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Bij andere merken is deze “onduidelijkheid/dubbelzinnigheid” opgelost door niet een slang te tekenen bij de pomp maar door een pijltje of driehoek naast de pomp te tekeken. Dan ziet het er dus zo uit in een schets:
[pomp] <
Hierin vind men dus de beide opvattingen terug:
1) slang moet aan de rechter kant van de pomp zitten voor te tanken
2) tankdop zit aan de linker kant van de auto (voor bestuurder)
tilanus schreef:Links/rechts bij een auto is altijd gezien vanaf de bestuurdersplaats. (bestuurder zit dus links)
Wanneer jouw tanksymbooltje het slangetje rechts heeft zitten, wil dat dus zeggen dat jouw tankklep links zit. Immers; je gaat op zoek naar een pomp waar aan de rechtse zijde de slang eruit komt, toch? Dit zodat je links kan tanken….
volg je het nog? Laat maar effe bezinken…
@ Sparks:
Ben je alvorens met de auto te gaan rijden niet een keer er om heen gelopen?
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
tilanus schreef:Ik heb die moeite om te proberen die laatste liter er nog bij te persen nooit zo begrepen. Wat is precies het voordeel; Dat je dan 15 km. verder kan rijden? Waar is dat goed voor? .......
Tijdens je werktijd, a resort van 100 euro per uur worden dat een paar dure druppels!
Bij onderstaande uitgangspunten heeft het het volgende effect:
De auto rijdt 1 op 12
Eén liter bijpielen kost 0,5 minuten
Je tankt na 50 liter
Tanken kost 10 minuten.
Je moet dus 50 keer tanken om een tankbeurt te kunnen overslaan. = na 30.000km
Je hebt dan 25 minuten staan pielen. = € 42,-
Je wint dan 10 minuten. = € 17,-
Verlies per 30.000 km = 17 - 42 = € 25,-
(Kun je toch mooi Shell V-Power van tanken!)
Grootste makke is echter dat ik er achter sta te wachten tot ik aan de beurt ben!!!!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Vraagje,
Ik heb de vulopening gevonden zonder naar het symbool te kijken.
Wat doe ik verkeerd??
Ik heb trouwens al diverse keren getankt, en de vulopening zit telkens aan de linkerkant van de auto.
Is dat bij jullie ook zo??
Geintje
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb de vulopening ook gevonden maar….ik ben de dop kwijt!!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.