Oke ik heb dus lekkage met mijn hydroliek en ik zal even proberen de exacte plaats te beschrijven.
Als je voor de auto staat , loopt er over de hele breedte van de auto een “stang”, ja ik weet de naam niet van deze stang maar bijna aan het einde van deze stang zit een rubber. Ik begin me nu al aardig dom te voelen dat ik de benamingen niet weet.
Oke goed, bovenop deze stang lopen twee aan en afvoer leidingen die eindigen bij twee schroeven, wel daar bij die schroeven lekt mijn hydrolieksysteem.
Mocht dit niet duidelijk zijn dan kun je het op de foto van de website http://www.ds-club.de/tech/sm/sm26.htm heel goed zien, via de navigatie motor rechts en dan lenkung. De aan en afvoer leidingen zijn oranje geverfd en eindigen bij die schroeven waar het bij mij dus lekt.
goed de vraag is dus hoe dit op te lossen ? Ik heb nog een heleboel andere vragen maar laat ik eerst hier maar mee beginnen.
alvast bedankt
Piet
yep,..........en als dat niet lukt zul je fff twee nieuwe “O” (16) ringetjes moeten halen. (chyparse heeft ze in ieder geval) kost je hooguit €2,-
ik ga ervanuit dat je niet weet hoe je het systeem drukloos moet maken dus zul je de fff 2 nachtjes de DS met rust moeten laten.
systeem is dan ook nagenoeg drukloos;je kunt dan in ieder gevan de twee “O” ringetjes vervangen (wel fff een doek eronder )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bedankt voor de reactie ..zijn dat specifieke O ringetjes of heeft een automatriaal handel ze ook wel ?
dat is volgens mij de stuurbekrachtiging. Heel toevallig lekte de ds van mn pa daar ook en heeft vorig weekend nieuwe o-ringetjes erop gezet en klaar is kees.
Mn pa moet ook nog eens de teflon ring vervangen die in het midden van de stuurbekrachtiging zit maar dan moet je de hele stuurbekrachtiging demonter en dat is niet zo maar gedaan.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
pete72ds schreef:bedankt voor de reactie ..zijn dat specifieke O ringetjes of heeft een automatriaal handel ze ook wel ?
ze hebben ze wel maar of ze ook lhm bestendig zijn ???
kijk,... voor het geld hoef je het niet te laten en voor het werk ook niet (kwartiertje met dopje 8”) dus je kunt het wellicht proberen
Oh, en met die nieuwe “O” ringetjes geld: vast is vast anders werkt het eerder avenrechts
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Zijn idd de o-ringetjes. Met maat 4x2, 4 is hierbij de binnendiamter en 2 de dikte. Zijn gewone o-ringetjes die je overal kunt kopen.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maar moeten wel LHM bestendig zijn!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gewone o-ringen zijn lhm bestendig. Lhm is niet agressief.
Als je twijfeld neem je viton o-ringen zijn een tikkeltje duurder.