Ik heb weer even onder de auto gekeken.
Ik zag nu dat die grote slag recht van de voorraadbol (vanaf voren gezien) die die met een bocht terug loopt naar het vat, Grootte droogte schuren heeft. Is dit een drukleiding en wat voor leiding moet ik gebruiken om deze te vervangen.
Intussen ben ik bij een garage geweest en deze slang was wel heel duur Kan ik ook op de sloop de helft van de slang eraf zagen en die dan met een pijpje weer aan de orginele vasmaken of staat hier te veel druk op.
Verder ook nog even naar het koelvloeistof vervangen gekeken. In de vraagbaak staat dat er een slagetje moet zitten aan de radiateur om af te tappen maar bij mij hebben ze deze slang gewoon afgestopt maakt dit wat uit of niet. En ik kan de aftappunten voor het motorblok niet vinden waar moeten deze in de buurt zitten.
Die retourslang is druk loos en kun je rustig met een pijpje en slangklemmetjes aan elkaar maken, heb ik ook gedaan en zit al jaren.
de aftap slang zit als je voor dwe auto staat zit die rechts en er zit vaak een afgeplugt slangetje op, gewoon eraf halen, aan de motor zit de aftap ergens aan de achterkant van het blok, bij de 1600 tenminste maar waar precies weet ik niet meer.denk er wel aan dat je hem dij het vullen weer ontlucht.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Oke Ik ga het morgen proberen ik wou ook gelijk de versnellingsbakolie verversen. Ik denk dat ik weet hoe het moet maar kan iemand het even bevestigen.
- aftapbout losdraaien.
- leeg laten lopen.
- aftapplug weer erin draaien.
- Vullen, klopt het dat dit gat achter het linkerwiel zit.
En hoe weet ik dat die vol zit.
- Er hoeft niks ontlucht of nog gedaan te worden toch?
Wel eerst een stukje mee rijden en dan warm aftappen zodat alle vuil in de olie zit en niet onderin de bak op de bodem ligt.
vullen door de niveauplug die zit bij het linker achterwiel gewoon vol gooien en het niveau is goed als de olie er net niet meer uitloopt.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Linker voorwiel bedoel ik.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ik moet dus eigelijk gewoon een heel flesje erin doen en dan een bak eronder houden. En het er uit laten lopen en dan als er niks meer uit komt hem weer dicht maken.
Ja dat kan maar als het eruit loopt is het goed, dan hoef je natuurlijk niet het hele flesje erin te doen. vol is vol.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
De slang en versnellingsbakolie zijn gedaan maar voor de koelvloeistof breng ik hem toch maar even naar de garage. Ik moet daarvoor onder de auto en ik heb geen bokjes dus dat ga ik niet wagen.
Ik heb ook nog even naar de remblokken en schijven gekeken. Hoeveel moet er eigelijk nog over zijn van de blokken. Bij mij was dat stukje waar dat groefje in het midden zit nog 3 tot 4 mm dik is dit genoeg.
En de schijven wagen nog 7 tot 8 mm dik dit lijkt mij goed.
Verder wil de wagen nog wel is piepen als ik snel optrek net als ik de koppeling loslaat en ik gas geef begint die te piepen is dit de v-snaar of iets anders.