starten op afstand
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 maart 2008 03:23 PM

Hey,

ik weet niet of iemand het al eens gedaan/geprobeerd heeft, maar ik kan nu m’n BX starten van buiten met een zapper Smile. Vriend van mij had nog zo’n schakelkastje liggen, en ik nog een BX dus na wat knutselen start hij nu dmv. een druk op de knop.

Ik heb de spanning voor de verdelerkap/ontsteking en de starmotor apart geschakeld. Als ik ‘m wil starten zet ik eerst spanning voor de ontsteking aan, die blijft aan als ik de knop loslaat. Daarna kan ik met een andere knop de startmotor aanzetten en als ik de knop loslaat stopt deze ook. De motor kan ik weer uitzetten door de spanning uit te zetten. De rest van de elektrische apparatuur moet ik nog apart met de sleutel aanzetten. Enige nadeel is dat ik ‘m ook echt alleen maar met de zapper kan starten Smile. Kortom, hartstikke grappig om in te bouwen en over een paar maanden is de lol ervan af en baal je dat je altijd moet starten dmv een afstandsbediening en sloop je het er weer uit Very Happy .

Even snel videootje gemaakt, je kan het niet echt goed zien, maar er zit niemand in de auto Smile www.student.tue.nl/q/j.g.vermond/dsc00025.avi

Van ‘t weekend meet ik de stroomsterkte door de kabels om te kijken of de relais’ het wel aankunnen (ik kon me niet inhouden om te kijken of het zou werken).

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 maart 2008 04:16 PM
  [ # 1 ]

Een Fransman had dat ook al eens gedaan, staat wel ergens een filmpje van op YouTube. Hij had wel een beveiliging ingebouwd, bij hem kon het alleen starten als de auto in de vrij stond. Je kan er namelijk op wachten dat je een keer op afstand een ongeluk gaat maken als de auto nog in de versnelling staat Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 maart 2008 04:22 PM
  [ # 2 ]

Ja idd, dat klopt. Ik zat te denken om gebruik te maken van de handremschakelaar/sensor. Dat ik ‘m alleen kan starten als de auto op de handrem staat. Het liefst wil ik ‘m ook met de sleutel kunnen starten. Hoe ik dat voor elkaar krijg moet ik nog even uitdenken.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 maart 2008 04:56 PM
  [ # 3 ]

Die Fransman had het gemaakt met touwtjes aan de versnellingspook, de link zweeft hier wel ergens rond.

Waarom kan je nu dan niet meer met de sleutel starten dan? Je kan toch het contactslot en jouw knutsel parallel aan elkaar schakelen? Ik neem aan dat jouw constructie nu in plaats van het contact zit, terwijl het makkelijk naast elkaar zou moeten kunnen werken.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 maart 2008 05:36 PM
  [ # 4 ]

Daar heb je helemaal gelijk in Smile . Ik denk vaak te moeilijk over de simpele dingen. Van ‘t weekend even parallel schakelen.

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 26 maart 2008 09:53 PM
  [ # 5 ]

Hallo ik gebruik wel eens een aparte schakelaar die ik aansluit van de accu naar de startmotor ( de dunne kabel) om de compressie te meten, dat is erg handig en je kunt het allen doen zo, wel neutraal zetten natuurlijk anders rij je jezelf voor je poten.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 maart 2008 10:42 PM
  [ # 6 ]

Werkt de BX van hel1 ook niet met afstandsbediening?

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 26 maart 2008 10:45 PM
  [ # 7 ]

De GTi van Ferry in ieder geval wel, dus de eerste ben je zeker niet.
Wel geestig, maar het gaat mij wat te ver en vermoedelijk is de lol er inderdaad zo af.

Profiel  

2cvfanaat2cv
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 639

Gepost: 26 maart 2008 10:52 PM
  [ # 8 ]
Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 26 maart 2008 10:58 PM
  [ # 9 ]

Ik vind dit ook wel leuk Laughing  Wink

Alleen dan de handchoke he….....  Confused

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 27 maart 2008 12:53 AM
  [ # 10 ]

Leuk maar idd zeker niet de eerste.

ZX Cruiser heeft dit geloof ik een jaartje of 3 geleden in z’n zx ingebouwd. Die belde zijn zx op en die starte vervolgens Laughing

Was wel leuk om op een afstandje te kijken als er mensen bij zijn auto stonden. De gezichten van die lui dan…  Laughing

Die had overigens wel gewoon nog de startfunctie van zijn sleutel.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 29 maart 2008 12:19 PM
  [ # 11 ]

Alleen dan de handchoke he….....

De watte??

Profiel  

Knuffie_nl
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
Gepost: 29 maart 2008 12:37 PM