Hallo allemaal,
Als uitloop van de kkk (de Kleine Kut Klusjes) toegekomen aan het voorbewerken van 2 “nieuwe gebruikte” achterspatborden. De linker zat onder de deuken en deukjes, de rechter zit vermoedelijk onder de roest. Nergen doorgerot of zo, maar zelfs onder de grondlaag kleurt dat spatbord bruin. Kortom, morgen ff naar de Gammel voor een lading nieuw schuurpapier, en naar de Brezan oid voor een kilootje of wat plamuur.
Echter, ik zag bij Citroville op de website kunststof plaatwerk in de aanbieding! Nooit meer roest Passen vast altijd goed
Voor de echte DS liefhebber zal het werken met kunststof plaatwerk wel vloeken in de kerk zijn, dat moet dan maar.
Mijn simpele vraag is, wie heeft er hier ervaring met kunststof vervangings plaatwerk? Ja, kleurverschil bij het spuiten heb ik al eens gehoord (het schijnt een tikje door), maar zijn er ook andere zaken?
Aangezien mijn keienbak een gatenkaas begint te worden, zou ik juist daarvoor graag een tupperware vervanging willen.
Afijn, roept U maar.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Kunststof plaatwerk….
superpetur schreef:
Voor de echte DS liefhebber zal het werken met kunststof plaatwerk wel vloeken in de kerk zijn, dat moet dan maar.
Waarom? Ik zie het probleem niet. Als je er nou spoilers op zou zetten, ala…..
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja ik heb ‘ervaring’. Ik heb twee achterspatborden een aantal weken in de garage laten liggen omdat ik er niet toe kwam ze te monteren.
De passing is niet geweldig..
Peter, ik heb nog twee achterspatborden die je voor heel weing mag hebben.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Peter,
Hier idem, ik heb ook nog een goed rechterachterscherm liggen (enkel een deuk) voor weinig. Ik verneem het wel (r.j.m.franken*apenstaart*home.nl)
bogaard77 schreef:Ja ik heb ‘ervaring’. Ik heb twee achterspatborden een aantal weken in de garage laten liggen omdat ik er niet toe kwam ze te monteren.
De passing is niet geweldig..
Peter, ik heb nog twee achterspatborden die je voor heel weing mag hebben.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Heren, heren
Mijn dank is groot! Maar…... achterspatborden heb ik, al zit er werk aan, waar ik me nu mee bezig ga houden. Echter, voor wat betreft de keienbak zal ik vermoedelijk wel uitwijken naar een kunststof vervanging.
Eerst zo’n ding maar eens van dichtbij gaan bekijken, en ik neem aan dat die zaterdag bij Citroville vast wel zullen liggen.
In ieder geval bedankt voor de inbreng.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Persoonlijke mening: als je het zonder lassen of plamuren orgineel kan maken, moet je het doen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Jaren rondgereden met kunststof voor- en achterspatborden. Goede pasvorm, lichter dan orgineel, nooit meer roest en nooit bij iemand opgevallen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ik heb een kunststof keienvanger onder mijn ‘74 break geplaatst. De pasvorm was acceptabel, maar vooral bij het monteren van de achterschotjes is het even vechten. Sterker, ik heb er uiteindelijk oude stalen schotjes ingezet omdat ik de ooit eerder gekochte kunststof modellen er met geen mogelijkheid aan kreeg. Kan ook aan die schotjes liggen, maar met de metalen originelen was het ook niet makkelijk.
Nu zit alles aan elkaar en is het absoluut onmogelijk met het oog enig verschil te zien. Ik ben tevreden.
Ook met achterschermen heb ik enige ervaring met schermen van Citro-classique. Vooral het rechterscherm was een zorgenkind, i.v.m. het tankklepje. Twee, drie jaar geleden zat daar een nogal lomp en dik kunststof scharnier op, en geen veer of andere manier om de klep dicht te houden. Nèt niet helemaal af, toen.
Over een paar weken op Citromobile kun je vast allerlei varianten bekijken en bevoelen.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ik heb ook twee kunststof achterspatborden. De pasvorm is niet heel erg goed helaas, maar ben van wege het budget nu wel te vreden. Het probleem met het klepje is makkelijk te verhelpen door er gewoon even met lijm een (gamma)magneetje in te lijmen.
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Ik heb alleen een kunstof keienbak onderaan.
Gekocht bij Tom Verheyden, die past en zeer tevreden!
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Pope schreef:Het probleem met het klepje is makkelijk te verhelpen door er gewoon even met lijm een (gamma)magneetje in te lijmen.
werkt wel maar niet echt..
boven de 120km/h en bij sterke wind, waait hij nog steeds open
verder is de pasvorm goed, ware het niet dat er een iets te lang is
over de kunstof kinnebak ben ik zeeeer tevrede
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
Bij mij werkt het wel. Ik heb ook wel het kunstof huisje er afgehaald en alleen het magneetje en de twee plaatjes gebruikt.
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.