Mooi gedaan!!
Ben wel benieuwd naar een rij-verslag!
Ik wacht even het weer af want het is wel erg nat/koud om het blok er in de avond uurtjes in te pielen.
Wel gister de EGT sonde geplaatst in de buitenste runner van het uitlaatspruitstuk. Dus ik kan alles netjes in de gaten houden kwa temperatuur!
Als die netjes onder de 800 graden blijft is er niets aan de hand.
Tot die tijd omhoog schroeven dat spul
Dat lukt nu ook prima met de boostcontroller.
De solenoid heb ik op het borde gelast waar normaal het ruitensproeierpompje (leuk scrabble woord) zit.
Kortom nu zit alles er echt bijna op..
Hoop echt dat het binnenkort weer mooier weer is zodat het blok en alles er weer in kan.
En ja ik doe het sleutelen allemaal buiten
Mijn garages(!) staan vol met andere auto’s / projecten.
Beide mini’s. 1 van mezelf en 1 voor mijn vader..
Dus baal wel van het weer. Maar goed achter regen en sneeuw schuilt zonneschijn!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het wordt niet veel beter
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Maar zoland het maar niet onder de 5 graden is gaat het wel.
Regen heb ik wel een partie tent voor.
En heb een infrarood heater. Maar die trekt onder de 5 graden niet meer.
Alles wat je aanraakt is koud en dat sleuteld compleet waardeloos.
Maar zaterdag+zondag is het best aardig weer kwa temperatuur.
McDean schreef:het wordt niet veel beter
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nog 1 a 2 maandjes, dan hebben we ruimte. Maar ja, dan is het waarschijnlijk ook weer warmer.
Ja ik moet nog steeds even reactie geven aan je.
Dit project blijft natuurlijk gaande.
Maar voor nu kan ik niet eens in berlikum komen
Deze rijdt nog niet en mijn mini staat op stalling en komt ook absoluut niet buiten met dit weer..
Dus ben er eerlijk gezegd nog niet over uit hoe en wat.
Lijkt me wel super handig en leuk!
patje74 schreef:Nog 1 a 2 maandjes, dan hebben we ruimte. Maar ja, dan is het waarschijnlijk ook weer warmer.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
We hebben er nog wel contact over, komt wel goed!
Hey,
je zegt dat je de originele koppeling gebruikt, maar wat bedoel je daarmee? Origineel XM (235 mm?) of origineel C15? (190 mm) of origineel TD (215 mm).
Gezien je slijp en aanpassingswerkzaamheden begrijp ik dat je een 235 mm koppeling hebt gebruikt. Hoe heb je prise as van de BE3/4 bak passend gekregen op de koppelingsplaat?
Ik hoop dat je geen gelazer meer zult hebben met je druklager.
Overigens houdt mijn originele TD koppeling (215mm) het prima, al gedurende bijna 70.000 km, maar ik rij dan weer niet met extra turbodruk.
Het zwakke punt zit in het differentieel, maar als je een versterkt diff hebt genomen (en dat heb je geloof ik) dan zou dat ook beter moeten gaan. Verder met de nieuwe lagers in de bak zal het ook wel even heel blijven.
Succes verder!
Ja ik heb de orginiele xantia drukgroep gebruikt.
Die is 230mm meende ik ipv 235. (bron hbase) Maak verder niet veel uit.
De truc zit hem in de koppelingsplaat
Neem die van een 206 RC of hdi oid en die past precies!
En dan heb je ook een 18 tands welke perfect aansluit.
Rudy ( met de 205 multi ) rijdt ook met bx td koppeling meende ik. (de 215mm)
En die heeft 150+pk op de voorwielen. Dus dat houdt wel.
Alleen omdat ik met de electronische pomp zit heb ik die nokjes op het vliegwiel nodig. (zit alleen op het xantia td12 vliegwiel) dus was dit in mijn ogen de makkelijkste en snelste oplossing.
Anders moesten de paspennen verzet worden e.d..
Het druklager zit er nu perfect pas is dus denk niet dat dit voor meer problemen gaat zorgen.
Ik heb al een hdi diff er in zitten. Die hebben de dikkere tandwielen.
Echter ben ik nu kijken voor een quaiffe diff..
Misschien heb ik deze binnen 1 maand thuis.
Dan is dat geen probleem meer en kom ik ook nog iets beter van mijn plaats!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Aha! idd heb je met de elektronische pomp dat Xantia vliegwiel nodig. En dat van die HDI drukgroep wist ik niet! Maar dat is ook handig om te weten.
Quaiffe is natuurlijk het mooist. Maar wel kostbaar en dat moet je er natuurlijk voor over willen hebben. Als je serieus verder wilt opvoeren en sprinten kun je eigenlijk nauwelijks zonder.
Ja dat klopt.
Ik ben aan het zoeken naar de goedkoopst mogelijke oplossing.
En waarschijnlijk kan ik straks een voor onder de 700 euro thuis hebben.
Dat is veel geld. Maar ze zijn wel aardig waardevast ( mits ze niet helemaal versleten zijn )
Mede daarom durf ik het wel aan!
Ps. de koppelingsplaats si 228mm en de drukgroep 230mm.
Dus 2mm mis je
mpostma schreef:Aha! idd heb je met de elektronische pomp dat Xantia vliegwiel nodig. En dat van die HDI drukgroep wist ik niet! Maar dat is ook handig om te weten.
Quaiffe is natuurlijk het mooist. Maar wel kostbaar en dat moet je er natuurlijk voor over willen hebben. Als je serieus verder wilt opvoeren en sprinten kun je eigenlijk nauwelijks zonder.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Hij zit er weer in hoor!
Nog wat prullaria in de zinkspray gezet en daarna in de zwarte lak.
Zekeringsteun -> uitgebreid met de boostcontroller solenoid en map sensor.
link
En terug op zijn plaats:
link
Meteen de nieuwe radiateur op zijn plaats gezet.
link
Met de fan:
link
En nog een foto van de EGT sensor:
link
Verder nog het hele slangen pakket voor de turbodruk op zijn plaats gelegt. Er zit bijna 2 meter slang in!!!!
Voor mijn map sensor/boost controller/boost controller solenoid/turbodruk meter.
Todo:
onderste en bovenstekoelsland monteren.
inlaat systeem terug plaatsen
uitlaat lassen
en dan gassen met die hap!!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Even een update.
Ik heb maar een autotje erbij gekocht voor vervoer!
Link
En ja hij’s nogal lelijk!
Zal hem deze nog even donker blauw maken.
Dan ziet het er al een stuk beter uit.
En nee lach me niet teveel uit
Het is echt een a -> b hokje.
Zal hem wel beetje ontroesten en rijdend houden.
Maar ga hem niet super netjes maken kwa plaatwerk en alles.
En ook geen spannend onderstel of motor aanpassingen..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hee, leuk man! Maareh… Aca’s zijn ondertussen zeldzaam geworden, ga je d’r wel koesteren?
Ja dus.
Maar heb nu geen tijd om haar super strak en netjes te maken…
Wel even die platen aan de zijkant vervangen door polyester delen en andere motorkap en spatborden.
Dan ziet het er al een stuk beter uit.
Misschien als ik tijd over heb ( als dat ooit komt )
dan eens helemaal van a tot z aanpakken.
patje74 schreef:Hee, leuk man! Maareh… Aca’s zijn ondertussen zeldzaam geworden, ga je d’r wel koesteren?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!