Als ik straks klaar ben met mn sloper, dan kan de XM niet meer omhoog komen. De sloper denkt dat dit vrij lastig gaat worden om hem dan nog achterop het bed te krijgen en kwam met het idee om er een krik onder te zetten. tijdens het optakelen.
Is er een andere handige manier ? bijv hulpveren of iets anders onder de vering te zetten dat hij een beetje bodemspeling krijgt ?
Ouwe mopperkont
Opkrikken en wiggen/blokken hout in de ophanging slaan of tussen draagarm en spatscherm misschien? Lijkt me de meest eenvoudige manier.
Mijn ervaring is dat t wel goed gaat.. Heb nu 2 keer een xm opgehaald die helemaal plat lag en die ging zo de ambulance op… Mocht dit niet lukken, dan schijnt er een bezemsteel truc te zijn. Ik weet alleen niet hoe dat gaat…
Xsara Coupe
Mooi stuk hout tussen binnenscherm en draararm moet wel wat kunnen doen lijkt me
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:Mooi stuk hout tussen binnenscherm en draararm moet wel wat kunnen doen lijkt me
Een Xm heeft McPhersons voor, dus alleen een onderste draagarm; een stuk hout daartussen gaat niet werken.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Mik een paar ouwe velgen onder de krikpunten. Gaat dan probleemloos.
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
eviltwin schreef:Matthijs309 schreef:Mooi stuk hout tussen binnenscherm en draararm moet wel wat kunnen doen lijkt me
Een Xm heeft McPhersons voor, dus alleen een onderste draagarm; een stuk hout daartussen gaat niet werken.
Je leest het niet goed denk ik
Ouwe mopperkont
Hans01 schreef:Mik een paar ouwe velgen onder de krikpunten. Gaat dan probleemloos.
Met oude velgen onder de krikpunten kan hij niet worden opgetrokken met de lier denk ik ?
Ouwe mopperkont
Gaat inderdaad niet werken, maar tis allemaal moeilijk doen om niets… Tis toch al een sloper en ik heb nog nooit moeite gehad een xm in de laagste stand ergens op te krijgen…
Koppel de ambulance los van de auto, draai het neuswiel zo ver mogelijk uit en dan gaat het best
Xsara Coupe
Het is zon vrachtwagen met een bed achterop, van de sloper zelf. Hij is bang dat bij de krik van de opleggers de buik over het bed gaat en het spul gaat kapottrekken ofzo. MIjn zorg is ook niet de XM hoor
Ik zat te denken aan een stuk hout, parallel aan de veerpoot die rust op de draagarm en het binnenscherm zodat de voorpoten hoogblijven. Maar alles is er al uit, kan hem misschien ook wel ff beuren aan de trekhaak als het krap wordt ;]
Ouwe mopperkont
Ik heb ook 2x een XM laten ophalen. Beide werden zonder problemen de ambulance opgetrokken(vrachtauto).
Matthijs309 schreef:Het is zon vrachtwagen met een bed achterop, van de sloper zelf. Hij is bang dat bij de krik van de opleggers de buik over het bed gaat en het spul gaat kapottrekken ofzo. MIjn zorg is ook niet de XM hoor
![]()
Ik zat te denken aan een stuk hout, parallel aan de veerpoot die rust op de draagarm en het binnenscherm zodat de voorpoten hoogblijven. Maar alles is er al uit, kan hem misschien ook wel ff beuren aan de trekhaak als het krap wordt ;]
Hier ook nooit problemen gehad… Ook de vrachtwagen op niet…
Mijn sloper pikt ze tegenwoordig gewoon met de takels op… Dingen wegen leeg ook niet veel meer!
Optillen aan de trekhaak doe je niet zomaar even hoor Ding weegt daar echt te veel voor!
Xsara Coupe
Auto is al bijna helemaal leeg, als je al voelt hoeveel 4 deuren wegen en banken, stoelen, etc. Zal hoogstens om 1 of 2 cm gaan ofzo
Ouwe mopperkont
Het is gelukt hoor, met 1cm speling
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat heb je mooi kaalgemaakt! Ik zal je morgen nog even pb’en trouwens
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik heb mn best gedaan Ik dacht, het is zonde om alles weg te gooien als er nog mensen zijn die spullen nodig hebben
Ouwe mopperkont