Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Afgelopen week heb ik een GS gekocht voor weinig. Moet het een en ander gebeuren voor de keuring, maar op het eerste gezicht lijkt het nog wel overzichtelijk.
Dit is hem dan:
Verder nog niet zo veel nieuws want ik heb hem net 2 dagen hier. Ik heb geinventariseerd wat er moet gebeuren dus nu moet ik even wat spullen bij elkaar shoppen. Binnenkort zal ik vermoedelijk wel wat foto’s en vragen hebben. Eerst maar eens de Haynes doorbladeren
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gaaf
Ik had je al hulp aangeboden, dus roep maar als het nodig is. Het is echt één van de eersten, erg mooi.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Erg leuk , weer een GS ‘je erbij op het forum.
Komt deze uit de Provincie Groningen ?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de staat. Succes!
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb deze GS al een keer gezien. Moest toen een boel aan gedaan worden.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke aankoop. Ze rijden erg lekker!
Veel succes!
Citroen!
- GS/GSA 1220 Club
@citro-power: heb hem in friesland gekocht. Moet idd wel het een en ander gebeuren maar ik had ook niet anders verwacht. De lak is ook smoezelig, maar dat interesseert me niet zoveel. Hij hoeft immers niet in het museum te staan
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
@citro-power: heb hem in friesland gekocht.
Marum misschien? Want dan heb ik hem ook wel eens zien staan.
Jeroen
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bx-cannes schreef:@citro-power: heb hem in friesland gekocht. Moet idd wel het een en ander gebeuren maar ik had ook niet anders verwacht. De lak is ook smoezelig, maar dat interesseert me niet zoveel. Hij hoeft immers niet in het museum te staan
Dan is ie via het groningerland naar friesland verhuisd.
Succes met het opknappen.
- GS/GSA 1220 Club
Zaterdag even aan het klussen geweest met de GS. Er zat een gat in het inlaatspruitstuk, een nog groter gat in de uitlaatdemper, en de ruitenwisser motor was verdronken in de par-avant (?) bak.
Dat spruitstuk was een goeie puzzel. Overal van die onmogelijke boutjes om die koeltunnel los te krijgen. Vervolgens zaten die bouten van het spruitstuk naar carburateurhuis op onbereikbare plaatsen, dus toen maar dat hele apparaat losgemaakt.
De einddemper had z’n beste tijd gehad. Daar zit nu een andere op. Meteen een beter geluid.
Toen de paravant bak losgemaakt. Die zat goed verstopt met bladeren, zand en andere zooi. De ruitenwisser motor was verzopen toen ik de GS even gewassen had. Die afvoer slangen heb ik ook meteen even gangbaar gemaakt, en na wat contactspray deed de ruitenwisser motor het ook weer.
Volgende week even de fusee en stuurkogels checken. Kreeg ook m’n pas gekochte kogelsplitter binnen, 5 britse ponden op ebay! Werkt een stuk makkelijker hoop ik.
- GS/GSA 1220 Club
Zaterdag weer even verder gesleuteld. Op het programma de fusee en stuurkogels checken en vervangen.
Zaten 2 fusees bij met speling en 2 goede. Ik had twee nieuwe liggen dus die heb ik gemonteerd. Van die andere twee waren de rubber hoesjes twijfelachtig dus die heb ik ook vervangen.
De stuurkogels waren ok, en ik heb van beide de hoesjes vervangen.
Daarna de wagen eens gepoetst. Na het wassen was ie nog steeds erg ranzig, met behoorlijk wat hardnekkige zwarte plekken en vegen in de lak. Gewapend met een blik Commandant begon het er weer toonbaar uit te zien! Echt een verschil.
Hier wat foto’s
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Haha, die laatste 2 foto’s, super! Goed werk.
- GS/GSA 1220 Club
ja heh. Jij hebt hem vorige week gezien, maar denk niet dat je nu de delen die ik gepoetst hebt nog terug herkent. ik moet deze week nog wat poetsen want het is nog niet klaar.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Commandant werkt goed, als jij flink poetst. Er schijnen betere middelen te zijn…
Ziet er een stuk beter uit!
Citroen!
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Op 1 van je foto,s is goed te zien dat er geen orginele motor meer inzit.
Hij hoort namelijk geen hotspot verwarming door middel van uitlaat gassen te hebben maar door olie , wat hoort bij een GS uit 71.
Maar daar hoeft het plezier niet minder om te zijn