Ik ben de nieuwe C5 vorig weekend gaan bewonderen in Rijsel, en tijdens de voorbije week in Brussel. En men was zo vriendelijk om me ook al een brochure van ca. 24 pagina’s mee te geven.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Net even het filmpje bekeken van de nieuwe C5 op rtlautowereld.nl Met het geluid uit wel een leuk filmpje. Met geluid aan een ergenis.
Over het uiterlijk van die lelijke prut uit korea wordt geen woord over gerept als ze zoiets testen,maar de geschiedenis van Citroen is maar niks. Ik laat me niet gauw opfokken maar dit slaat alles.
Topbak.
Prachtig hoe die ook omhoog en omlaag komt…
Nieuwe C5 bij Autobedrijf van Fraassen in Goes:
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Re: mondeo en c5
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Volvo en vectra reken ik niet mee wegens lagere klasse.
De huidige Vectra is inderdaad geen concurent voor deze C5, maar als de nieuwe Insignia d’r is, dat zou wel eens een zware concurent kunnen worden!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
He gadver
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Net even het filmpje bekeken van de nieuwe C5 op rtlautowereld.nl Met het geluid uit wel een leuk filmpje. Met geluid aan een ergenis.
Over het uiterlijk van die lelijke prut uit korea wordt geen woord over gerept als ze zoiets testen,maar de geschiedenis van Citroen is maar niks. Ik laat me niet gauw opfokken maar dit slaat alles.
Zo had ik het filmpje niet begrepen. Ik kan me voorstellen dat je als ware citrofiel in je hart geraakt wordt. maar ik als “leek” ben het wel met ze eens. de oldtimers van citroen zijn echte klassiekers maar de laatste jaren is het niet heel spannend. gewoon een leuke middenmoter terwijl ze vroeger echt een outsider waren en citroen een klasse appart was. met de nieuwe C lijn is dat weer een beetje aan het terugkomen. ze worden weer “apart”. Ik ben daar blij mee want auto’s zouden wat meer gedurft ontworpen mogen worden. dat begint nu weer een beetje terug te komen gelukkig.
ik hoop dat je mijn standpunt (en misschien dat van RTL) een beetje begrijpt.
StengelS is ongehinderd door enige vorm van kennis en intelligentie.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Afgelopen zaterdag met de nieuwe C5 Exclusive 2.0 automaat gereden . Rijdt erg goed, niet verwonderlijk met het onderstel van de C6 dus het voldeed aan mijn verwachtingen . Je moet toch goed op je snelheidsmeter letten want voor je het weet rij je veel te snel, ook in bochten kun je snoeihard gaan . Het interieur is ook behoorlijk stil bij hoge snelheden (ongv 180km/h).
Ik heb nog niet met de stalen veren versie kunnen rijden, maar weet nu al dat ik later de hydractive3 versie ga kopen. De vering is zacht en de demping is stevig, maar verwerkt alle oneffenheden in het wegdek super.
Bij dit model komt duidelijk naar voren dat de motor te licht is en de AL4 bak ook niet tot zijn recht komt…
Hopelijk komen de 1.6 THP motoren met 6 bak snel in de nieuwe C5, want de C4 met lichte facelift en C4 Picasso komen ook al binnenkort met de 1.6 THP/VTI motoren.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
StengelS schreef:Peteryed schreef:Net even het filmpje bekeken van de nieuwe C5 op rtlautowereld.nl Met het geluid uit wel een leuk filmpje. Met geluid aan een ergenis.
Over het uiterlijk van die lelijke prut uit korea wordt geen woord over gerept als ze zoiets testen,maar de geschiedenis van Citroen is maar niks. Ik laat me niet gauw opfokken maar dit slaat alles.
Zo had ik het filmpje niet begrepen. Ik kan me voorstellen dat je als ware citrofiel in je hart geraakt wordt. maar ik als “leek” ben het wel met ze eens. de oldtimers van citroen zijn echte klassiekers maar de laatste jaren is het niet heel spannend. gewoon een leuke middenmoter terwijl ze vroeger echt een outsider waren en citroen een klasse appart was. met de nieuwe C lijn is dat weer een beetje aan het terugkomen. ze worden weer “apart”. Ik ben daar blij mee want auto’s zouden wat meer gedurft ontworpen mogen worden. dat begint nu weer een beetje terug te komen gelukkig.ik hoop dat je mijn standpunt (en misschien dat van RTL) een beetje begrijpt.
Ik snap je standpunt zeker wel. Maar het begint al met het feit dat hij het moedig vindt dat Citroen hem uitnodigd voor de test. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Goed als het Top Gear zou zijn ja dan hebben we het ergens over maar kom Michael Pilarstjik.
Dan lult hij mijns insziens maar wat, want tot de C4 was er niks bijzonders aan Citroen. Toch zijn de C2 en C3 ook wel weer mooi. Volgens mij kwamen deze eerder dan de C4. Ook lijkt het hem te verbazen dat Peugeot Renault en Citroen goed verkopen want hij noemt het wel maar gaat zo over op een ander onderwerp.
Tevens noemt hij de vorige C5 ronduit lelijk, vanuit zijn eigen mening. Dat alles stoorde me een beetje aan dit filmpje
Peteryed schreef:
Tevens noemt hij de vorige C5 ronduit lelijk, vanuit zijn eigen mening. Dat alles stoorde me een beetje aan dit filmpje
hij is toch niet de enige hoor, jammer genoeg.
maar het lijkt mij toch zoiets van, zodra er citroen op staat is het lelijk….
jammer.
bekijk de nieuwe laguna berline, ik vind het een beetje een chinese copie van de C5 ph 2, nu vinden massa’s mensen de nieuwe laguna schitterend terwijl ze de c5 ph 2 lelijk vinden
Peteryed schreef:
Tevens noemt hij de vorige C5 ronduit lelijk, vanuit zijn eigen mening. Dat alles stoorde me een beetje aan dit filmpje
Haha, wat een lul is het ook, die Michael pilaarziek. Lekker die oude C5 nog eens (terecht) goed afzeiken, (daarmee de nieuwe wel ophemelend) en er nog eens goed inwrijven dat ie er dik duits uitziet (wat ie een pluspunt noemt voor een auto).
De reportage is wel wat doorsnee zoals we gewend zijn. De standaardsnufjes komen voorbij, men probeert het karakter wat te schetsen en het blijft allemaal lachwekkend oppervlakkig (god, de vering kan omhoog en omlaag. Vertel toch eens iets nieuws!!). Maar al is dit volk wel positief over de nieuwe C5. Of je het een goede zaak moet noemen dat dit soort presentators positief is??? Sja.. ze hebben niks gevonden om over te mekkeren en dat lijkt me toch positief.
Nee, die reportage van 5th gear was zoveel beter. Maar goed. Dat kun je aan die Engelsen nog wel overlaten.
Ach ja, .. mag een mens nog een mening hebben? Of mag dat alleen maar als die mening positief en opbouwend is?
Ik vind het wel een grappig filmpje voor een Citroen- en eigenlijk zelfs auto-leek, en ook vrij positief. De CX uit de jaren ‘80…
Het filmpje is gewoon totaal niet objectief. Ik zeg zelfs meer: bijna alles wat hij zegt is subjectief en eigen mening. Dat kan volgens mij niet in degelijke journalistiek. Jammer genoeg is het nogal dikwijls zo als het over Citroën gaat. En lijken op een Duitse auto zou een voordeel moeten zijn .... laat me niet lachen.
Always Smile