Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Citromarcje schreef:loopt ie niet op 3 poten? had ik ook nl, nieuwe bougies, probleem was gefixed, of de bobine’s zaten niet goed vast…mn klemmetjes waren ook rot namelijk…
3 poten? Nah. Lijkt me niet. Rijdt nog immer 1/10 dus zal wel loslopen. Maar rest ga ik vanmiddag checken / doormeten! TX!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
bobines
Zo. Net even de bobines doorgemeten
CIL1: 1.2ohm
CIL2: 1.3ohm
CIL3: 1.4ohm
CIL4: 1.5ohm
Tevens een mindere ontdekking: het slangetje wat vastzit aan het ACAV potje was er bij 1 gelijmt en later weer losgeraakt, dus die zoog al valse lucht aan
Het tweede potje heb ik zelf vakkundig gesloopt omdat dat slangetje met een soort van verbindingsstukje vast was gezet, met behulp van een veels te dikke slang en wat isolatietape
Bij het aanbrengen van een tie-rap brak ie af, ingedroogd
Dus: 2 potjes die ik moet vervangen! Iemand een idee over de kosten per stuk? Grrr… En moet ik dat bij de dealer halen? Of mogelijk ook elders?
Wat een vermogensverschil zeg tijdens het rijden trouwens… De auto lijkt veel rustiger te reageren (stadsverkeer) op het gaspedaal. Hopenlijk is het zgn. ‘‘bokken’‘/ inhouden straks over, na het vervangen van de potjes!
Greets SVG
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Potjes kosten ong 40 euries het stuk.Je kan ze het beste bij de peugeot dealert halen,dat scheelt een paar euries
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Potjes kosten ong 40 euries het stuk.Je kan ze het beste bij de peugeot dealert halen,dat scheelt een paar euries
Thanks, reaguurdert
Maareuhm, onder welke naam leven de potjes bij de PEUG dealert?
Zijn die toevallig WEL van metaal? Althans… Het puntje waarop het slangetje zit? Wat een kwalijke zaak, dat onderdeel van plastic maken
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Bobines al gemeten? Zwaar bokken neigt toch weer naar bobines.
En Cruiser? Wat te denken over de bobine weerstanden die ik gemeten heb? Omdat jij zei: ‘‘alles tussen de 0.5 en 1.0ohm is ok?
Ik neem niet aan dat ik 4 kapotte bobines heb?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:peije1979 schreef:Potjes kosten ong 40 euries het stuk.Je kan ze het beste bij de peugeot dealert halen,dat scheelt een paar euries
Thanks, reaguurdert
Maareuhm, onder welke naam leven de potjes bij de PEUG dealert?
Zijn die toevallig WEL van metaal? Althans… Het puntje waarop het slangetje zit? Wat een kwalijke zaak, dat onderdeel van plastic maken
De potjes zijn er helaas alleen int plastic maar hoe ze het benoemen geen idee.Maar de peugeot 306 s16 heeft hetzelfde blok erin te liggen.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Heb het net ff opgezocht artikel nr 0363.61 voor 48euries inc btw
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:
Heel apart. Zeg nooit nooit. Maar heb je ze wel koud gemeten?? Degene die bij mij stuk gingen waren allemaal 5 ohm of meer bij vervangen (het kan steeds hoger worden als je ermee doorrijdt). Denk niet dat dit het probleem is.
Nee, motor was uitgezet, en 10min daarna gemeten
Bobines waren compleet losgekoppelt. De buitenste pooltjes gepakt (waren 3 pooltjes) omdat een combinatie van andere pootjes geen enkele weerstand opleverde.
En vanmorgen even naar werk gereden… En hij bokt nog steeds, ook nu ik de slangetjes van de potjes dicht heb geknepen d.w.z. er een metrische m4 boutje in te draaien.
Een deel van het probleem was dus aanzuigen valse lucht vanuit die potjes. Next step is denk ik benzinefilter en injectiereiniger. Iemand een idee wat een benzinefilter kost? Gr
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Nu blijven beide kleppen van het acav systeem dicht staan.Dus probeer ff voor een nood oplossing de kleppen constant open te zetten dmv een tyripje.De stangetjes van de bolletjes loskoppelenbij de kleppen (voorzichtigheid geboden)Je kan ze gewoon los klikken Ivm kogelverbinding.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Nu blijven beide kleppen van het acav systeem dicht staan.Dus probeer ff voor een nood oplossing de kleppen constant open te zetten dmv een tyripje.De stangetjes van de bolletjes loskoppelenbij de kleppen (voorzichtigheid geboden)Je kan ze gewoon los klikken Ivm kogelverbinding.
Jij bedoelt om zo te kijken of dat bokken / inhouden dan weg is?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
IDD Was bij mij ook toen reed ie veel soepeler.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:IDD Was bij mij ook toen reed ie veel soepeler.
Niet zo gek met veel meer lucht
Ik ga het proberen man. Thanks
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als je veschil merkt dan ligt het probleem wrs bij het acav systeem.En proberen kan altijd
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
peije1979 schreef:Heb het net ff opgezocht artikel nr 0363.61 voor 48euries inc btw
Weet je toevallig nog waar je dat peugeot (?) artikel nummer vandaan hebt gehaald?
GRT
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Benzinefilter kost geen drol =) En je hebt gemeten met warme bobines, dat verklaart de verhoogde waarden..
Benzinefilter is reeds vervangen voordat ik hem kocht, dus minimaal 7 maanden geleden moet dat zeg maar zijn vervangen.
Als zo’n filter eenmaal is vervangen, houd ie het hopenlijk toch wel zo’n maximaal 7-10maanden uit, ofwel max 12.000km?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002