Ja beste mensen, het is weer zover. Het voortbestaan van mijn ZX hangt aan een zijden draadje…
De waterpomp blijkt stuk te zijn. Distri-riem moet eraf etc…. Duur, duur, duur…
Ik laat het wel weten als het een sloopmeeting wordt…
Is dat zo duur dan ? welk klote…
Is dat zo duur dan ?
Eem waterpomp kost je de kop niet. Maar het is zes uurtjes werk… En da’s duur…
Weefje schreef:Is dat zo duur dan ?
Eem waterpomp kost je de kop niet. Maar het is zes uurtjes werk… En da’s duur…
ja,............met 3 uurtjes pauze kom je dan wel op totaal 6 uurtjes:?
op http://www.205gti.com >peugeot 205 techniek >koeling zie je een hobbyist aan het werk welk er minder dan 4 uurtje overdoet ..........
(dit verhaaltje gaat ook op voor een zx )
zonder brug etc,etc….........
bij een garage moet dit door ervaring en brug in hooguit 3 uurtjes te doen zijn
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Pomp voor een 16v kost bijna €116 incl.
Kop op je laat dat ding toch echt niet slopen, je heb die auto pas een maand of 5?
Waterpomp vervangen is best te doen en zal op straat een dagje in beslag nemen, de riem kun je het beste dan door een garage laten aanbrengen/controleren.
————————————————————————————————————————
Kop op je laat dat ding toch echt niet slopen, je heb die auto pas een maand of 5?
Daar gaat het wel op uitdraaien, ben ik bang. Ik verdom het om nog eens een kapitaal uit te geven aan een oude auto.
Weefje schreef:Pomp voor een 16v kost bijna €116 incl.
bovendien heb jij gelukkig geen 16v pomp…..........
met nieuwe Wpomp en een nieuwe Driem lukt dat wel beneden de €80,-
het gaat hier immers om een 1.9D Wpomp
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Goed nieuws, ik zie net in de vraagbaak bij de 1.9D, dat voor de montage/spannen ervan geen spannings-meter nodig is
Wel heb je een setje blokkeer/pas pennen nodig, maar dat zal ook wel geen kapitalen kosten als je het bij de Brezan ofzo aanschaft.
Een momentsleutel kun je vast en zeker wel lenen van iemand.
Garagekrik heb je al, een setje bokken, een beetje geluk en het komt allemaal goed. Met een beetje doorwerken nog voor de meeting a.s. Zaterdag
PS: In de vraagbaak staat, licht de motor iets op en verwijder de voorste motorsteun, waar kun je de motor het beste oplichten, onder de carterpan of is die te zwak om het gewicht van de motor te dragen?
Het carterpannetje is eigenlijk te dun hiervoor, je kan eventueel de beugel waar de motor in hangt opkrikken zodat hij vanzelf de voorste steun eruit tilt..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Het carterpannetje is eigenlijk te dun hiervoor, je kan eventueel de beugel waar de motor in hangt opkrikken zodat hij vanzelf de voorste steun eruit tilt..
Ok, dan mag dat ook geen probleem zijn, als de auto éénmaal op bokken staat heb je de krik vrij.
Waar krik je de gehele voorkant eigenlijk op? bij die plaat/frame onder de motor thv het uitlaatspruitstuk :
‘k Ga in ieder geval even prijsvergelijkend rondbellen
Weefje schreef:‘k Ga in ieder geval even prijsvergelijkend rondbellen
Voor de onderdelen? of ga je het toch laten doen?
Voor de onderdelen? of ga je het toch laten doen?
Voor onderdelen, inderdaad. Maar wat ik ga doen, weet ik nog niet.
De ZX moet in juli voor de APK. Voordat ik de auto laat repareren, wil ik eerst de auto voor laten keuren…
Ik moet er niet aan denken dat ik de boel laat maken en dat vervolgens het ding volledig wordt afgekeurd…
Niet te lang doorrijde zo, voor je het weet trekt de kop krom door gebrek aan koeling en dan kan de auto zeker naar de sloop
Dat is geen mooie repartie die “eventueel” gaat laten doen. De onderdelen vallen mee, maar totaal plaatje incl. dist.riem waterpomp en grote beurte kosten mij in ±€550 in November. Dit was wel door onwetendheid gedaan bij le Velo in Den Haag
Citroen, c’est la vie