Alle inlaat buizen,slangen en bende zit er weer op.
Het past allemaal precies
Nu alleen de intercooler nog even recht hangen en dan nog wat electra draden eraan en dan kan hij weer van de bok af!!
link1
link2
link3
link4
link5
link6
En de grill past ook nog!
link
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Veel plek heb je niet over.
Is dat Kraftwerk gereedschap? Hoe bevalt het?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
past precies. gewoon volbouwen
nee dat is facom.
zo’n steek/ring ratel setje.
ideaal als je er met een ratel niet bij kan.
over het merk ook erg te spreken.
alleen de prijs….. vrij duur.
paso schreef:Veel plek heb je niet over.
Is dat Kraftwerk gereedschap? Hoe bevalt het?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Niet goed gekeken, Facom is voor mij ook een genot om mee te werken, ik heb beetje bij beetje er al een hele hoop van.
Verder bij mijn Rancho ga ik de boel ook lekker vol bouwen, hier een foto van mijn sloper, bij de andere zit er nog eens LPG bij op en er moet een Airco in.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vanavond niet zo heel erg veel gedaan.
De onderste luchtbuis netjes pas gemaakt.
Loopt precies tussen de bak en het blok door.
En dan in de steunen waar ooit een airco compressor hing.
De steun voor de ecu even netjes gemaakt.
Een deze dagen moet ik daar nog even een goede hoes voor maken zodat deze beschermd is tegen vocht.
Nu eigenlijk nog maar 3 dingen doen en starten weer….
- bakolie er in
- + pool aansluiten (hele lastige klus )
- koelvloeistof erin gieten.
Waarschijnlijk wordt dat vrijdag avond pas.
Keep you posted!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik lees het al, de lastigste klusjes tot het laatst bewaard
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Little change of plan!
Ik heb een nieuw uitlaat plan
De lange demper gaat er uit. Dat wordt een groot drama met drempels denk ik.
En er komt een kleinere voor terug.
Die past precies tussen de tank en de ‘tunnel’ van de uitlaat.
En steek dus niet onder de auto uit.
Deze komt maandag binnen. Uiteraard weer rvs en 3 inch
Iemand interesse in de lange rvs demper??
Onder de acadiane gaat ie niet passen
Dus dit weekend alles aansluiten. Starten wielen en alles er onder.
Begin volgende week uitlaat eronder en aflassen.
En dat eens horen hoe het klinkt.
En zoals altijd het past allemaal echt net eronder…
Gaat helemaal goedkomen.
Foto:
ipv:
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik zal eens navragen of ik iets aan die lange demper heb voor onder mijn Cabrio. Morgen gaan we hem strippen, zal ik gelijk wel vragen of dat aan vervanging toe is. Het liefst leg ik daar overigens gewoon een stuk RVS onder met een sportdemper aan het eind.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Hij loopt weer hoor.
Alles onder de kap is weer aangesloten.. En werkt netjes.
Druklager houdt het tot nu prima vol!!
Verder bezig geweest de stoelen goed vast te zetten en het achterste deel van de uitlaat pas te maken.
Dus ik hoop dat die begin volgende er helemaal onder zit!
Maak ook even een voor en na filmpje voor het geluid..
En dan zou hij toch eindelijk naar de keuring kunnen!
Zal eerst alles zelf nog nalopen en controleren..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Dat schiet best wel op dan! En goed dat je het leidingwerk gelijk met Samco slangen hebt gefixed. Blijft het hopelijk gelijk goed!
Wou het in en uitlaat traject gelijk goed hebben.
En voorbereid op meer pk’s
De slangen zijn niet van samco maar van de goedkopere variant ‘silicon hose’.
Scheelt aanzienlijk in de prijs!
mpostma schreef:Dat schiet best wel op dan! En goed dat je het leidingwerk gelijk met Samco slangen hebt gefixed. Blijft het hopelijk gelijk goed!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Damn!
Wat een werk
Gister 3 uur bezig geweest om de downpijp in elkaar te krijgen.
Het stuk van de turbo naar de aansluiting van de rest van de uitlaat.
Viel me wel wat tegen eerlijk gezegd…
Maar goed het past zoals de rest allemaal net.
Grond speling is nu goed en schakelstangen en alles heeft ruimte.
Vanavond weer verder. Dan komt het achterstuk er aan.
Dat is ws. ook een aardig klusje omdat je met 2 pijpen werkt en het moet er natuurlijk wel recht onder.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Damn!
Wat een werk
Gister 3 uur bezig geweest om de downpijp in elkaar te krijgen.
Het stuk van de turbo naar de aansluiting van de rest van de uitlaat.
Viel me wel wat tegen eerlijk gezegd…
Maar goed het past zoals de rest allemaal net.
Grond speling is nu goed en schakelstangen en alles heeft ruimte.
Vanavond weer verder. Dan komt het achterstuk er aan.
Dat is ws. ook een aardig klusje omdat je met 2 pijpen werkt en het moet er natuurlijk wel recht onder.
Hoe heb je de downpipe gemaakt? Vanaf de tubo S bocht of vanaf de turbo? Wat voor koppeling heb je gebruikt om de kantelkrachten op te vangen? De originele constructie of toch wat anders?
Ik heb zelf de originele turbobocht gebruikt maar dan gemodificeerd zodat ie wat meer naar beneden wijst ipv recht naar achteren en met een andere steun. Daarop Het voorste stukje pijp van de XM voorpijp waarop een BX voorpijp is gelast.
mpostma schreef:
Hoe heb je de downpipe gemaakt? Vanaf de tubo S bocht of vanaf de turbo? Wat voor koppeling heb je gebruikt om de kantelkrachten op te vangen? De originele constructie of toch wat anders?
Ik heb zelf de originele turbobocht gebruikt maar dan gemodificeerd zodat ie wat meer naar beneden wijst ipv recht naar achteren en met een andere steun. Daarop Het voorste stukje pijp van de XM voorpijp waarop een BX voorpijp is gelast.
Ik heb het echt eerste stuk maar gebruikt van de turbo.
Dat scheelt een boel laswerk omdat deze turbo een 5 gats aansluitpatroon heeft.
Daarna ga ik over naar 2.5 inch rvs pijp.
Dan krijg je een paar bochtjes. om in het midden onder de auto te komen.
Dan over naar de 3 inch van de rest van het systeem.
Er zit een rvs flex stuk tussen.
Zie de volgende link
En er komt vanaf het blok nog een goeie steun om de boel te fixxeren dat het spruitstuk niet teveel kracht krijgt.
Dus dat moet allemaal wel goed komen.
Dat flex stuk beweegt een stuk meer dan de originele uitlaat contructie!!
En daarbij beweegt mijn blok een stuk minder
Er zitten baker-bm group n motorsteunen in. Met de hand kan je mijn blok niet meer bewegen…
Later met de andere turbo komt er een handgemaakt uitlaat spruitstuk met vol 3 inch rvs vanaf de turbo.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
OK. Je hebt natuurlijk ook een Xantia 2.1 turbo. Die is weer duidelijk anders dan een XM 2.1 turbo. Mijn turbo heeft namelijk een ronde uitgang met 3 bouten. Ik kon me herinneren dat het Xantia geval van gietijzer was. Het XM geval is van gefelst pisbakkenstaal.
Helemaal duidelijk nu.