Nieuwe auto: Citroën Saxo 1.1i 538
Niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 30 maart 2008 10:49 PM

Afgelopen vrijdag mijn eerste eigen auto opgehaald, en hem vandaag eens grondig onder handen genomen. Het betreft een Saxo 1.1i 538, bouwjaar 1999 met een kilometerstand van 98.000.

http://picasaweb.google.com/NikiVintcent/CitroNSaxo

De eerste indrukken zijn erg goed. Motorblok is lekvrij, ook het beruchte rechterhoekje bij de koppakking is mooi droog. De auto is door een ex-Citroënmonteur volledig nagekeken en die was onder de indruk van de technische staat. De auto is altijd dealeronderhouden.

Het interieur is op wat ‘vale’ plekken na, nagenoeg nieuw. De enige modificatie die er aan gedaan gaat worden is de stereo. Er zat een Philips radio in uit het jaar nul (complete radio kon worden verwijderd met een bevestigde beugel, zodat je ipv het frontje, de hele radio mee kon nemen om diefstal tegen te gaan!  Laughing ). De standaard speakers zijn helemaal gaar, dus ook die worden vernieuwd. Ik ben een tevreden man… Nu maar hopen dat de koppakking er niet te snel uit klapt, want dan wordt het een duur grapje…  Shocked

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen, en pogen wat actiever te gaan posten op het forum!

Groet,
Niki

Saxo 1.1i 538, 2-1999 - - http://www.driving-fun.com

Profiel  

Niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 31 maart 2008 01:30 AM
  [ # 1 ]

Ik heb meteen een vraag: zojuist voor het eerst in het donker gereden, en ik vind de lichtopbrengst van de standaard koplampen enorm tegenvallen. Ze staan al op de hoogste stand. Is het mogelijk om andere, krachtigere lampen te monteren?

Saxo 1.1i 538, 2-1999 - - http://www.driving-fun.com

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 31 maart 2008 01:44 PM
  [ # 2 ]

ikzelf heb hetzelfde probleem voor ogen moeten zien.

Ik heb voor +/- 20 euro bij de halfords een setje power2night gehaald van philips. De lichtopbrengst is wel een stuk beter, voor een redelijk goedkoop bedrag.

Dergelijke lampen moet je wel rekening mee houden dat je niet de goedkope van de lokale lidl erin gaat hangen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de extreme en power series van philips of goeie lampjes van PIAA (echter vind ik PIAA iets te duur, 99 euro voor een setje met vergelijkbaar licht als xenon)

P.S.
Niki, lees je PB even Wink

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 01 april 2008 02:51 AM
  [ # 3 ]

Je kunt er natuurlijk altijd nog een h.i.d. xenon setje ingooien Razz ik was voor 130,- eurie klaar. Genoeg licht in elk geval…

let’s go picasso!

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 01 april 2008 11:36 AM
  [ # 4 ]
The Counttt schreef:

Je kunt er natuurlijk altijd nog een h.i.d. xenon setje ingooien Razz ik was voor 130,- eurie klaar. Genoeg licht in elk geval…

mwa.. ben nog aan het sparen voor een degelijk xenon kitje (400 euro)

heb het niet meer zo op die el-chepo xenon… kan snel stuk gaan e.d. dus kweet niet…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook