Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Ik ga voor de CX.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
we hebben een meeting zaterdag,
we kunnen er een meting van maken
hoewel… een :photo is vlug gemaakt
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Als nu zaterdag iemand een BX 16v meeneemt dan neem ik de CX T2 mee.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Ik dacht wel dat er 16v’s kwamen jah..
Ik heb er ook gelijk een polletje van gemaakt…is wat makkelijker
Tsja, je zou haast zeggen dat de CX ubermachtig is met zo’n grote turbo motor….maar ik denk dat bij acceleratie een BX toch ook nog wel een redelijke kans maakt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Volgens de fabrieksgegevens gaat een CX T2 in 7,8 sec. naar de 100 km/u en de BX 16v doet dit in 7,9 sec!
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Bedankt, Simpele Ziel voor de Poll
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Dat wordt de BX 16V
WYD schreef:Dat wordt de BX 16V
Uiteraard
Met alle respect voor de CX.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hebben we het over een sprint of over ciruit?
verder ziet CX er sneller uit
arjan_verkade schreef:hebben we het over een sprint of over ciruit?
verder ziet CX er sneller uit
Met alle respect voor de CX, maar ben bijna zeker dat de BX het op beide vlakken wint.
Voor m’n gevoel:
In rechte lijn: de CX without any doubt. de 290 NM bij 3250 toeren zorgen dat de CX eerder meer vermogen beschikbaar heeft. Daar kan de BX ondanks de kortere bakverhoudingen niet tegenop met maar 177NM bij 5000 toeren. Hoewel het topvermogen maar 8pk scheelt.
Uit autobladen weet ik het volgende:
De snelste gemeten tijd van een 160pk BX naar 100 is 8,7 sec. Als iemand snellere tijden heeft gezien gaarne posten in dit draadje.
De Autokampioen testte een CX GTI T2 op 8 seconden rond naar de 100.
Ik denk dat de BX het vooral moet hebben van het lichtere gewicht en dat voordeel is bij 100 dus al weggevallen tegen de 2,5 turbo-koppelbeul. Datzelfde gewichtsvoordeel zou de BX op circuit moeten helpen cq. minder moeten tegenwerken.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
WYD schreef:arjan_verkade schreef:hebben we het over een sprint of over ciruit?
verder ziet CX er sneller uit
Met alle respect voor de CX, maar ben bijna zeker dat de BX het op beide vlakken wint.
op papier wint de CX de sprint:
Citroen BX 19 GTI 1989-1983 (ook 16 klepper staat er, maar we hebben het natuurlijk over de 160PK)
deze laatste is een stuk trager…
Ik krijg al helemaal zin om weer naar een ‘echte’ straat race te gaan…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Op een circuit zou de BX best wel eens sneller kunnen zijn, hangt een beetje van de aanwezigheid van ruime bochten af. In korte langzame bochten heeft de CX erg last van onderstuur, lange snelle bochten is ie veel beter in.
De turbo van de CX maakt dat hij door een veel groter toerenbereik veel meer vermogen beschikbaar heeft. Bij 3250 heeft ie 290Nm koppel, da’s 136pk, en dat stijgt naar 167pk bij 5000 toeren. Bij 5000 toeren heeft de BX pas 177Nm, da’s 124pk, en dan heeft ie 1500 toeren speling voordat het 160pk is, waar de CX bij 1750 toeren later naar 167 gaat… dit verschil is groter dan het lijkt omdat procentueel de CX dus vermogen beschikbaar over 35% van het bereik en de BX maar over 23% van het bereik.
Dit verschil zie je ook erg terug in de acceleratiecijfers. Ondanks de 1334kg van de CX sleurt ie je in 7.8 sec van 0-100, en de BX doet het ondanks 264kg (1070kg) minder gewicht in 7.9 sec volgens de fabrieksopgave. Scheelt wel weinig moet ik zeggen, maar in dit geval maakt de turbo het op acceleratie en topsnelheid gebied goed, kwa circuit denk ik dat het lichtere gewicht van de BX maakt dat ie het wint, tenzij het toevallig een circuit is wat de CX heel goed ligt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
misschien is het leuk om op de meeting een toerritje naar duitsland te doen.
hehehe
beter langharig als kortzichtig
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Een XM is geen straatracer….......
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002