Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat mijn GS momenteel claxonloos is dacht ik dat het wel leuk was om er een CX claxon in te bouwen.
Nu kan ik zo’n dubbele hoorn kopen, maar ik vraag mij af of deze wel werkt in een andere auto.
Heeft de claxon alleen 12V nodig of moet deze ook ergens anders op aangesloten worden voor de luchdruk?
De verkoper zegt dat hij hem werkend gedemonteerd heeft maar niet werkend in een andere auto krijgt….
Heeft iemand een idee???
Vraag de verkoper of hij ook luchtslangen heeft losgekoppeld of doorgeknipt.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Vraag de verkoper of hij ook luchtslangen heeft losgekoppeld of doorgeknipt.
De verkoper snapt er niks van en is net zo technisch als mijn oma… (althans, die indruk heb ik…) Vandaar dat ik liever van een CX-rijder te horen krijg wat de werking van zo’n toeter is.
Vandaar.
Is zelf er uit schroeven geen optie ? Zometeen is de hele klaxon van een CX een compressortje + een toeter en dan geeft ‘ie je alleen de toeter mee ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het probleem is dat de geen CX meer om de claxon heen zit….
Oh ... Das onhandig.
Misscien iemand die even de kap van z’n CX open wil trekken en de klaxon uit wil graven ? ik heb er helaas geen ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de claxon van een cx is een luchthoorn met een compressortje.
het compressortje word met een relais van spanning voorzien en popmt dan via een slangetje lucht door de hoorn
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb hem even gevraagd of dat compressortje en het relais er bij zitten, we zullen zien!
Waarom zit er trouwens een relais tussen? Vreet dat ding zoveel stroom?!
In Breda staat nog een CX Break uit 1988 op de sloop. Heb niet gecheckt of de claxon er nog in zit, maar het is ook niet echt bij jou om de hoek
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, zittend e remklauwen achter daar ook nog op? Ik denk er aan geventileerde break achterschijven op m’n CX’je te monteren als de klauwen gewoon op de berline passen…. daarvoor is het de moeite waard om even naar breda te rijden denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Hmmm, zittend e remklauwen achter daar ook nog op? Ik denk er aan geventileerde break achterschijven op m’n CX’je te monteren als de klauwen gewoon op de berline passen…. daarvoor is het de moeite waard om even naar breda te rijden denk ik.
Pff, geen idee. Hij is nog geheel compleet voor zover ik heb kunnen zien. Bel anders ff met Bastiaansen op 076-5877068.
Het gaat om deze CX 22 RS Familiale (staat nog steeds geregistreerd volgens de RDW ), die wellicht dus nog een claxon heeft:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat type toeter zat ook in de DS en SM en is nieuw te koop bij chyparse!
toeter met compressor. Geen relais maar dat kan elk HTEK relais zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Van wie heb je dat idee toch ... op een CX toeter in een GS te plaatsen?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Revi schreef:Van wie heb je dat idee toch ... op een CX toeter in een GS te plaatsen?
(pfff…. Komt Revi weer pimpen met zijn geweldig blinky-blinky motorruimte )
Dat is waar ook ja! Dat was mij al eens opgevallen, eerlijk gezegt kwam het idee pas in mij op toen ik de advertentie van de claxon las. Maar een goed idee is het zeker.
Heb jij hem er zelf in gezet of zat hij er al in?
Ik heb trouwens een stuk minder uimte over onder de kap, na de LPG inbouw. En omdat het een C-matic is zit er ook nog een extra oliekoeler in. Volgende week moet ik maar eens even onder je kap gluren.
Goed dat je het zegt, ik zal de motorruimte ook nog even opfrissen voor de meeting
De claxon zat er bij mij al in en werkt, onderin zit ook nog ergens de oude claxon, al met al een hels kabaal als ik aan mijn hendel trek.
Ik zag de foto’s van jouw motorruimte en die slangenboel ... dat is al aardig onoverzichtelijk aan het worden. Kan je de claxon niet beter in de kofferbak monteren?
Kom zaterdag maar spieken ... dan kwijl ik jouw GS wel onder!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Revi schreef:Kan je de claxon niet beter in de kofferbak monteren?
Daar ligt al een 80 liter LPG tank!
Ik ben bang dat er meer te kwijlen valt bij jouw GS, daar kan ik niet tegenop!
En ja, onoverzichtelijk is het zeker, al weet ik precies waar elk kabeltje en slangetje voor is. Ik stond er met mijn neus bovenop toe ze er in kwamen.
Het was al een heel gedoe om een plaatsje te vinden voor het expantievat, uiteindelijk hebben we nog een kleinere van de sloop gehaald. (uit een Corsa ops:)
Maar al met al werkt het LPG gebeuren nu wel prima, ik heb er zeker geen spijt van.
Zaterdag wil ik zeker even kijken, dan kan ik eens even zien hou hij bij jou is aangesloten. Daarna kan ik altijd nog beslissen of ik het wil.