Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Yes, ik heb er vanmiddag even ingezeten. Nu zal ik vannacht wel niet kunnen slapen
Double Chevron schreef:Het filmpje is gewoon totaal niet objectief. Ik zeg zelfs meer: bijna alles wat hij zegt is subjectief en eigen mening. Dat kan volgens mij niet in degelijke journalistiek. Jammer genoeg is het nogal dikwijls zo als het over Citroën gaat. En lijken op een Duitse auto zou een voordeel moeten zijn .... laat me niet lachen.
Nu met het risico om off-topic te gaan. De alom gewaardeerde heren van topgear zijn vaak allesbehalve objectief en toch kun je het van hen vaak hebben. Misschien omdat ze smaak hebben? Of omdat het vaak zo satirisch is dat het niet zoveel meer uitmaakt.
Persoonlijk jeukte deze rapportage mij ook behoorlijk. Dat had niet zozeer met het afkraken van de Ph1 te maken. Wel met het oppervlakkige. Het tot norm stellen van “dik” duits design als iets positiefs. De arrogantie van de presentator (hij doet totaal niet zijn best om uit te leggen waarom zijn normen dezelfde normen als die van de kijker zouden moeten zijn).
Mocht de C5 kwalitatief nou net zo goed in elkaar geschroefd zijn als de C6 dan kan het echt een toppertje worden.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Mocht de C5 kwalitatief nou net zo goed in elkaar geschroefd zijn als de C6 dan kan het echt een toppertje worden.
Wat ik zo heb gezien bij de nieuwe C5, komt die qua afwerking veel beter over dan de C6 , dus het wordt een topper!
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Wat de kwaliteit van de C5 betreft heeft het weinig zin daar nu al iets over te zeggen. Uit ervaring weet ik dat we dat pas zullen weten als de eerste modellen 100000 km en meer op de teller hebben.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Desalniettemin ziet het er allemaal erg af uit (behalve misschien die belachelijke scharnieren van het kofferbakdeksel
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
graddus schreef:Desalniettemin ziet het er allemaal erg af uit (behalve misschien die belachelijke scharnieren van het kofferbakdeksel
Dat is inderdaad niet zo fraai, die van de C6 is prachtig maar waarschijnlijk weer te duur voor de C5 .
Zo begrijp ik ook niet waarom er geen elektrisch bediende tankklep aanwezig is. Waarom een tankdop terwijl de C4 Picasso een veerbelaste klep heeft dus zonder tankdop.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Menno. schreef:Ik vind het ontbreken van gasveren voor de motorkap ook knap knullig ...
mee eens
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Menno. schreef:Ik vind het ontbreken van gasveren voor de motorkap ook knap knullig ...
Xsara heeft ze wel, bij de C4 ook al weggehaald
Zoals ik al schreef op 13 maart :
c5breakhdi schreef:- Wie heeft er al de nieuwe C5 Tourer (break) gezien ? Ik !
In het echt nog mooier dan op de foto’s.- Wie heeft er al met de nieuwe C5 berline gereden ? Ik !
Drie dieselversies gereden : 1.6 HDI (te zwak voor deze auto), 2.0 HDI (goed, zonder meer), en 2.2 HDI (prima).
De beide ophangingen uitgeprobeerd : de stalen ophanging valt goed mee, maar de Hydractive III+ is voor mij toch duidelijk beter.
Hierbij een foto die ik die dag gemaakt heb van de Tourer :
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik heb vorige zaterdag (avond) een C5 Tourer gespot in het centrum van Gent :
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Menno. schreef:Afzeiken van de ‘oude’ C5 is oud nieuws kom eens met wat origineels , dat is hetzelfde als een BX een plastic rothok noemen , ook niets nieuws onder de zon ...
Ooit wel eens op de motorkap van een nieuwe 5 serie geklopt. Inderdaad ook een plastic rothok
Ooit wel eens op de motorkap van mijn BX geklopt? Niks plastic!!
Ik heb afgelopen week zowel de berline als de tourer (...jawohl!) in C42 gezien en ik vind het vrij anonieme hokken; het is niet mooi, het is niet lelijk, het is van alles net niks. Je zou er een hele straat mee vol kunnen zetten, er vervolgens doorheen rijden en ‘m aan het einde niet 1x hebben gezien. Ik denk dat dat wel het ergste is wat je van iets kunt vinden; namelijk ‘niks’.
Die presentator van dat filmpje moet overigens maar eens bij Balkenende langs voor een paar lessen ‘normen en waarden’, want het is wel zo netjes om je zonnebril ff af te zetten als je met de mensen praat. Daarnaast vond ik z’n verbale output equivalent aan mijn dagelijks ochtend-productie op de doos.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
c5
Serge schreef:Ik heb afgelopen week zowel de berline als de tourer (...jawohl!) in C42 gezien en ik vind het vrij anonieme hokken; het is niet mooi, het is niet lelijk, het is van alles net niks. Je zou er een hele straat mee vol kunnen zetten, er vervolgens doorheen rijden en ‘m aan het einde niet 1x hebben gezien. Ik denk dat dat wel het ergste is wat je van iets kunt vinden; namelijk ‘niks’.
Die presentator van dat filmpje moet overigens maar eens bij Balkenende langs voor een paar lessen ‘normen en waarden’, want het is wel zo netjes om je zonnebril ff af te zetten als je met de mensen praat. Daarnaast vond ik z’n verbale output equivalent aan mijn dagelijks ochtend-productie op de doos.
Serge,
Niet eens met het eerste deel van je analyse. Heb de C5 V6 HDI Excl in Frankrijk gereden en was zeer onder de indruk. Deze auto staat kwalitatief op hetzelfde niveau als de C6, misschien zelfs hoger wegens recenter. Denk dat ik als C6 rijder recht van spreken heb.
Itt tot de C6 V6 HDI nodigt deze auto echter wel uit tot scheuren, het is een ander rijgevoel. Knap werk van de ingenieurs.
Daarnaast, tja er moet bij Citroën natuurlijk wel brood op de plank liggen om aan de volgende C6 evolutie te werken, dus heb er geen probleem mee dat deze auto zich meer conformeert aan de Duitse vooroordelen.
Betreft 2: tja RTL zeker.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
We hebben het hier wel over 2 verschillende zaken hè. Ik ventileer mijn mening over de esthetiek van de kar en jij pareert dit met een impressie van de rijeigenschappen… Ik heb die dingen alleen maar rond zien draaien op een plateau, dus ik kan verder weinig zeggen over z’n weggedrag.
Animal triste post coitum