3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
c15 td12 - pagina 10 - 23-05-2011: Gti verbreders c15 stijl gemaakt!
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 01 april 2008 12:29 AM
  [ # 31 ]

Alle inlaat buizen,slangen en bende zit er weer op.
Het past allemaal precies Wink
Nu alleen de intercooler nog even recht hangen en dan nog wat electra draden eraan en dan kan hij weer van de bok af!!

link1
link2
link3
link4
link5
link6

En de grill past ook nog!
link

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 april 2008 01:47 AM
  [ # 32 ]

Veel plek heb je niet over. Shocked
Is dat Kraftwerk gereedschap? Hoe bevalt het?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 01 april 2008 02:08 AM
  [ # 33 ]

past precies. gewoon volbouwen Wink

nee dat is facom.
zo’n steek/ring ratel setje.
ideaal als je er met een ratel niet bij kan.
over het merk ook erg te spreken.
alleen de prijs….. vrij duur.

paso schreef:

Veel plek heb je niet over. Shocked
Is dat Kraftwerk gereedschap? Hoe bevalt het?

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 april 2008 02:24 AM
  [ # 34 ]

Shocked  Niet goed gekeken, Facom is voor mij ook een genot om mee te werken, ik heb beetje bij beetje er al een hele hoop van.  Laughing

Verder bij mijn Rancho ga ik de boel ook lekker vol bouwen, hier een foto van mijn sloper, bij de andere zit er nog eens LPG bij op en er moet een Airco in.  Confused  Laughing 

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 02 april 2008 01:19 AM
  [ # 35 ]

Vanavond niet zo heel erg veel gedaan.
De onderste luchtbuis netjes pas gemaakt.
Loopt precies tussen de bak en het blok door.
En dan in de steunen waar ooit een airco compressor hing.

De steun voor de ecu even netjes gemaakt.
Een deze dagen moet ik daar nog even een goede hoes voor maken zodat deze beschermd is tegen vocht.

Nu eigenlijk nog maar 3 dingen doen en starten weer….
- bakolie er in
- + pool aansluiten (hele lastige klus Razz )
- koelvloeistof erin gieten.

Waarschijnlijk wordt dat vrijdag avond pas.
Keep you posted!

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 02 april 2008 01:41 PM
  [ # 36 ]

Ik lees het al, de lastigste klusjes tot het laatst bewaard Razz

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 04 april 2008 01:47 PM
  [ # 37 ]

Little change of plan!
Ik heb een nieuw uitlaat plan Wink
De lange demper gaat er uit. Dat wordt een groot drama met drempels denk ik.
En er komt een kleinere voor terug.
Die past precies tussen de tank en de ‘tunnel’ van de uitlaat.
En steek dus niet onder de auto uit.

Deze komt maandag binnen. Uiteraard weer rvs en 3 inch Razz
Iemand interesse in de lange rvs demper?? Wink
Onder de acadiane gaat ie niet passen RazzRazz

Dus dit weekend alles aansluiten. Starten wielen en alles er onder.
Begin volgende week uitlaat eronder en aflassen.
En dat eens horen hoe het klinkt.
En zoals altijd het past allemaal echt net eronder…

Gaat helemaal goedkomen.


Foto:

ipv:

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 04 april 2008 03:54 PM
  [ # 38 ]

Ik zal eens navragen of ik iets aan die lange demper heb voor onder mijn Cabrio. Morgen gaan we hem strippen, zal ik gelijk wel vragen of dat aan vervanging toe is. Het liefst leg ik daar overigens gewoon een stuk RVS onder met een sportdemper aan het eind.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 06 april 2008 01:00 AM
  [ # 39 ]

Hij loopt weer hoor.
Alles onder de kap is weer aangesloten.. En werkt netjes.
Druklager houdt het tot nu prima vol!!

Verder bezig geweest de stoelen goed vast te zetten en het achterste deel van de uitlaat pas te maken.
Dus ik hoop dat die begin volgende er helemaal onder zit!
Maak ook even een voor en na filmpje voor het geluid..

En dan zou hij toch eindelijk naar de keuring kunnen!
Zal eerst alles zelf nog nalopen en controleren..

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 april 2008 03:07 AM
  [ # 40 ]

Dat schiet best wel op dan! En goed dat je het leidingwerk gelijk met Samco slangen hebt gefixed. Blijft het hopelijk gelijk goed!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 06 april 2008 10:07 PM
  [ # 41 ]

Wou het in en uitlaat traject gelijk goed hebben.
En voorbereid op meer pk’s Wink
De slangen zijn niet van samco maar van de goedkopere variant ‘silicon hose’.
Scheelt aanzienlijk in de prijs!

mpostma schreef:

Dat schiet best wel op dan! En goed dat je het leidingwerk gelijk met Samco slangen hebt gefixed. Blijft het hopelijk gelijk goed!

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 09 april 2008 01:53 PM
  [ # 42 ]

Damn!
Wat een werk Wink
Gister 3 uur bezig geweest om de downpijp in elkaar te krijgen.
Het stuk van de turbo naar de aansluiting van de rest van de uitlaat.
Viel me wel wat tegen eerlijk gezegd…
Maar goed het past zoals de rest allemaal net.
Grond speling is nu goed en schakelstangen en alles heeft ruimte.
Vanavond weer verder. Dan komt het achterstuk er aan.
Dat is ws. ook een aardig klusje omdat je met 2 pijpen werkt en het moet er natuurlijk wel recht onder.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 april 2008 01:58 PM
  [ # 43 ]
dappieman schreef:

Damn!
Wat een werk Wink
Gister 3 uur bezig geweest om de downpijp in elkaar te krijgen.
Het stuk van de turbo naar de aansluiting van de rest van de uitlaat.
Viel me wel wat tegen eerlijk gezegd…
Maar goed het past zoals de rest allemaal net.
Grond speling is nu goed en schakelstangen en alles heeft ruimte.
Vanavond weer verder. Dan komt het achterstuk er aan.
Dat is ws. ook een aardig klusje omdat je met 2 pijpen werkt en het moet er natuurlijk wel recht onder.

Hoe heb je de downpipe gemaakt? Vanaf de tubo S bocht of vanaf de turbo? Wat voor koppeling heb je gebruikt om de kantelkrachten op te vangen? De originele constructie of toch wat anders?

Ik heb zelf de originele turbobocht gebruikt maar dan gemodificeerd zodat ie wat meer naar beneden wijst ipv recht naar achteren en met een andere steun. Daarop Het voorste stukje pijp van de XM voorpijp waarop een BX voorpijp is gelast.

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 09 april 2008 02:37 PM
  [ # 44 ]
mpostma schreef:

Hoe heb je de downpipe gemaakt? Vanaf de tubo S bocht of vanaf de turbo? Wat voor koppeling heb je gebruikt om de kantelkrachten op te vangen? De originele constructie of toch wat anders?

Ik heb zelf de originele turbobocht gebruikt maar dan gemodificeerd zodat ie wat meer naar beneden wijst ipv recht naar achteren en met een andere steun. Daarop Het voorste stukje pijp van de XM voorpijp waarop een BX voorpijp is gelast.

Ik heb het echt eerste stuk maar gebruikt van de turbo.
Dat scheelt een boel laswerk omdat deze turbo een 5 gats aansluitpatroon heeft.
Daarna ga ik over naar 2.5 inch rvs pijp.
Dan krijg je een paar bochtjes. om in het midden onder de auto te komen.
Dan over naar de 3 inch van de rest van het systeem.

Er zit een rvs flex stuk tussen.
Zie de volgende link

En er komt vanaf het blok nog een goeie steun om de boel te fixxeren dat het spruitstuk niet teveel kracht krijgt.
Dus dat moet allemaal wel goed komen.
Dat flex stuk beweegt een stuk meer dan de originele uitlaat contructie!!

En daarbij beweegt mijn blok een stuk minder Wink
Er zitten baker-bm group n motorsteunen in. Met de hand kan je mijn blok niet meer bewegen…

Later met de andere turbo komt er een handgemaakt uitlaat spruitstuk met vol 3 inch rvs vanaf de turbo.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 april 2008 03:13 PM
  [ # 45 ]

OK. Je hebt natuurlijk ook een Xantia 2.1 turbo. Die is weer duidelijk anders dan een XM 2.1 turbo. Mijn turbo heeft namelijk een ronde uitgang met 3 bouten. Ik kon me herinneren dat het Xantia geval van gietijzer was. Het XM geval is van gefelst pisbakkenstaal.

Helemaal duidelijk nu.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook