dossier brandstofpomp; bosch versus lucas
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 22 maart 2005 11:10 AM

dag allen.

ik sta aan de vooravond van de aanchaf van een bx diesel break.

een van de forumleden neemt het interieur om z’n grijs-kenteken bx weer geel te maken i.v.m. de komst van een kleine en
ik neem de motor + bak voor in de C15.
ik wil van 44 naar 51 kw om iets meer vermogen te hebben.

nou is het punt dat ik van de ppo-rijders heb begrepen dat de bosch-brandstofpompen veel beter tegen ppo kunnen dan de lucas pompen.
weet iemand of ik een lucas-pomp klakkeloos in de jiskefet kan knikkeren en een bosch inbouwen of moet dan de halve motor, qua spruitstukken en dat soort gedoe, omgebouwd worden?

grts Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 maart 2005 11:16 AM
  [ # 1 ]

Wat ik begrepen had is dat je de verstuivers ook moet overzetten.
De pomp zelf word door de distributieriem aangedreven, dus die zooi moet ook open en aangezien je zo een riem niet voor de 2e keer mag spannen, moet je die ook vervangen. Zie ook de uitleg van Marten in http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162181&start=135

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook