Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
105 euro voor die kabels is duur, maar niet heel erg veel duurder, ik heb gleoof ik met korting bijna 80 euro voor die krengen betaald, de doppen zijn een stuk langer omdat ze zo diep de kop in moeten, en zoals Marten al zegt…. je gaat je dan nog wel meer verbazen, een aantal onderdelen zijn specifiek 16V/Mi16 en dus prijzig, mja, als je alles gehad hebt dan ben je blij dat je het er voor over gehad hebt. Reken nog maar op een paar 100 euri om hem weer fatsoenlijk de weg op te krijgen hoor, helemaal niets geks aan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
FmXXX-STanie schreef:nee klopt kom ik net achter..
bij brezan ist allemaal echt veel goedkoper..
Er is trouwens een groot kwaliteitsverschil tussen sommige imitatiedelen van de Brezan en origineel spul.
Neem bijv de verdelerkap. Die is vrij prijzig bij de dealer, maar neem je een imitatie, dan kun je weer een hoop gedonder krijgen. Althans, ik heb diverse 16v eigenaren hiermee zien worstelen.
Iets met een dubbeltje en een rij enzo…
Mechuccio schreef:105 euro voor die kabels is duur, maar niet heel erg veel duurder, ik heb gleoof ik met korting bijna 80 euro voor die krengen betaald, de doppen zijn een stuk langer omdat ze zo diep de kop in moeten, en zoals Marten al zegt…. je gaat je dan nog wel meer verbazen, een aantal onderdelen zijn specifiek 16V/Mi16 en dus prijzig, mja, als je alles gehad hebt dan ben je blij dat je het er voor over gehad hebt. Reken nog maar op een paar 100 euri om hem weer fatsoenlijk de weg op te krijgen hoor, helemaal niets geks aan!
40 euro voor een complete set bougiekabels, origineel, en gewoon op de zaak.
voor de rest kost het mij bijna geen fluit voor onderhoud en onderdelen.
D-riem set koste mij bv maar 60 euro
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
en je hebt natuurlijk altijd baas boven baas
die 6 tientjes was ik al aan 1 spanrol kwijt, en daar had ik er 2 van nodig, waterpomp en driem zelf nog niet meegerekend…
volgende keer bij Vortex shoppen dus!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
welke raam knopjes met die groene lampjes pasten er nou ook in een bx van een XM of van een Xantia of is het nog weer iets anders..
Schakelaars van een XM hebben groene lampjes, die je overigens ook eruit kunt halen en in een andere schakelaar kunt stoppen.
FmXXX-STanie schreef:even een quick cuestion
wat betalen jullie voor bougie kabels ??
een setje dan..ik moest er wel even 105,- euro voor neerleggen en was echt verbaast
dus dat heb ik maar niet gedaan…
vraag bij die zelfde gast of hij ook een setje kan leveren voor een MI16
kan het zo maar wezen dat die 40 euro voordeliger zijn.
(en euh…......... ik spreek uit ervaring ) p.s geld nagenoeg voor alle motor onderdelen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
mpostma schreef:FmXXX-STanie schreef:nee klopt kom ik net achter..
bij brezan ist allemaal echt veel goedkoper..Er is trouwens een groot kwaliteitsverschil tussen sommige imitatiedelen van de Brezan en origineel spul.
Neem bijv de verdelerkap. Die is vrij prijzig bij de dealer, maar neem je een imitatie, dan kun je weer een hoop gedonder krijgen. Althans, ik heb diverse 16v eigenaren hiermee zien worstelen.
dus je zegt eigelijk dat ik gewoon de orginale moet kopen om mogelijke problemen te voorkomen..
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
FmXXX-STanie schreef:mpostma schreef:FmXXX-STanie schreef:nee klopt kom ik net achter..
bij brezan ist allemaal echt veel goedkoper..Er is trouwens een groot kwaliteitsverschil tussen sommige imitatiedelen van de Brezan en origineel spul.
dus je zegt eigelijk dat ik gewoon de orginale moet kopen om mogelijke problemen te voorkomen..
zou ik ook doen! goedkoop is duurkoop!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:FmXXX-STanie schreef:mpostma schreef:FmXXX-STanie schreef:nee klopt kom ik net achter..
zou ik ook doen! goedkoop is duurkoop!
dus de BX die altijd goedkoop is, is een duurkoop klopt wel gezien de onderdelen voor een 16V
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
zo even wat nieuwe foto’s van mijn rode schoonen…
rood is wel een mooie kleur zeg
hoe schiet het op met het onderhoud?
OH OH OH wat issie mooi ops:
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hij is echt heel erg mooi Stan
Maar is die vooruit nou zo naar de klote
Tenminste op foto 3 is het net of ie vol met barsten zit, of is dat gewoon een vertekening van het licht?
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de vooruitgang vwb het onderhoud.
En ik zie dat de schutbordbekleding mist, dat gaat wel lawaai maken (maar das alleen maar leuk 16Vtje moet je horen!!)
Mechuccio schreef:Hij is echt heel erg mooi Stan
Maar is die vooruit nou zo naar de klote
Tenminste op foto 3 is het net of ie vol met barsten zit, of is dat gewoon een vertekening van het licht?Verder ben ik ook wel benieuwd naar de vooruitgang vwb het onderhoud.
En ik zie dat de schutbordbekleding mist, dat gaat wel lawaai maken (maar das alleen maar leuk 16Vtje moet je horen!!)
weerspiegeling van ‘t afdakkie