Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In een ander draadje maken we al melding van het zakken van de schachten in de kop…. Ikheb de ringen om op te vullen gevonden.
Meet de hoogte van de kop tot de schacht rand. moet dacht ik 56mm -0.12 zijn. alles te laag opvullen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gelukkig hielp het schoonmaken bij jou wel!
Ik wilde toch mijn ervaring delen dat het niet altijd zo hoeft te zijn, dat wat olie in de schacht automatisch tot slecht lopen leidt.
Zo, de door Joris genoemde draadjes eens doorgeneusd.
Jammer dat je dat leest als de boel weer in elkaar zit.
Ik heb echter besloten om de opvulringen die ik heb gevonden op de rubbers te leggen,omdat de rubber ringen net iets breder lijken als de metalen ringen waar de rubbers op liggen.
Over een tijdej dan maar eens kijken of de boel rondom goed olie dicht is.
Boutjes op het kleppendeksel niet al te hard aangetrokken, ik overweeg alleen wel om eens te kijken naar een momentsleutel zo langzamerhand.
Blokje om ging redelijk, maar ik wil de basisafstelling nog wel een keertje binnekort langslopen, om te zien of de boel daarmee nog te verbeteren valt, evenwichtig wegrijden is nu nog een beetje lastig…
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Momentsleutel is niet heilig hoor! Als je met een momentsleutel wilt sleutelen moet je ook elke bout en moer dezelfde voorbewerking geven qua reiniging. Een vieze of verroeste bout/moer komt eerder aan zijn moment dan een brandschone. Duur gereedschap terwijl je dan nog niet veel wijzer wordt. Ja ik weet het nu gaat de hele horde over me heen vallen die zeggen dat je met een momentsleutel alles even vast/los zet, maar dat is dus pertinent niet waar. Gewoon sleutelen met gevoel en beleid…....dat is wat telt en zeker wanneer er meer als 1 bout in het spel is zoals bij zo’n deksel.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het aandraaien van de boutjes zonder momentsleutel, en dan vooral het TE VAST aandraaien, is de reden van het “zakken” van de bougie-schachten.
Over die momentsleutel zou ik dus maar niet te snel heen stappen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Het aandraaien van de boutjes zonder momentsleutel, en dan vooral het TE VAST aandraaien,
Veroorzaakt ook dat het deksel vervormt. Als je dan schacht ringen bij plaatst sluit het deksel daarna niet meer op de rand…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De tijd zal het leren dus…..
Alleen jammer dat de dame na een koude start niet van plan is weg te rijden. Na inschakelen versnelling zakt het toerental weer diep dramatisch, en slaat de motor af….
In het weekend maar even naar kijken.. Met warme motor is het namelijk geen probleem….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Waar komt de titel van dit topic toch vandaan?