19 van de 23
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 in 2008 ( Deel 2 )
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 02 april 2008 10:58 PM
  [ # 271 ]

rijimpressies

Serge schreef:

We hebben het hier wel over 2 verschillende zaken hè. Ik ventileer mijn mening over de esthetiek van de kar en jij pareert dit met een impressie van de rijeigenschappen… Ik heb die dingen alleen maar rond zien draaien op een plateau, dus ik kan verder weinig zeggen over z’n weggedrag.

touché

Maar als je het bekijkt vanuit het segment en niet enkel als Citroënist dan heeft deze auto kwa stijl meer kansen dan de serie I.
Als je rondkijkt in dit segment en je ziet al die duffe BMW3, Merc C en A4 modellen (meestal in blauw, zwart, grijs gekleurde auto’s) dan zal je het met me eens zijn dat dit niet de rijders zijn met extravagante persoonlijkheden die daar in rondkarren. 

Dus ik vind de strategie van Citroën niet zo slecht.

Terug naar de techniek: de twee veersystemen aanbieden vind ik wel geniaal.
Het is zoals in het C5 reclamefilmpje als je enkel in (Duitse) clichés denkt dan is de nieuwe C5 een (lichtgrijze) verademing tussen al het donker Grijze teutoonse blikwerk.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 april 2008 11:13 PM
  [ # 272 ]

Ik weet niet of deze kar meer kans maakt op succes dan de serie 1. Volgens mij is het lood om oud ijzer, aangezien de serie 1 waanzinnig goed verkocht is en dat zal ongetwijfeld ook het geval zijn met deze. Het is nu eenmaal een populair segment. En misschien heb je gelijk en hebben ze de vormgeving aangepast aan het gemiddelde karakter van de potentiële koper Laughing

Wat betreft het aanbieden van 2 veersystemen, ben ik benieuwd of dit niet een opzet is naar het einde van de hp geveerde chevron. We zullen zien…

Animal triste post coitum

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 april 2008 11:17 PM
  [ # 273 ]

Ik ben bang dat het hier welhaast naartoe zal gaan. Goede kans dat binnen niet al te lange tijd alleen de C6 (of opvolger daarvan) nog HP mee zal krijgen. Heel misschien dat het bij de C5 (of opvolger) nog als niche extra op de Exclusive te verkrijgen is voor veel te veel geld… Confused

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 03 april 2008 12:03 AM
  [ # 274 ]
tilanus schreef:

Ik ben bang dat het hier welhaast naartoe zal gaan. Goede kans dat binnen niet al te lange tijd alleen de C6 (of opvolger daarvan) nog HP mee zal krijgen. Heel misschien dat het bij de C5 (of opvolger) nog als niche extra op de Exclusive te verkrijgen is voor veel te veel geld… Confused

Kom kom, niet te negatief. ze willen enerzijds meer verkopen in het segment waar vooral Duitse auto’s de plak zwaaien, dus moet je ook een veersysteem hebben dat deze “minder gesofistikeerde” chauffeurs willen (in dit segment is vooroordeel schering en inslag), maar anderzijds wil je natuurlijk je base-load Citroënisten niet kwijt (dus Hydractive 3+ op de exclusive uitvoering).

Ik ben er van overtuigd dat binnen een jaar of 2 (als de grootste kosten van de investering weg zijn) de HP een optie wordt op alle uitrustingen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 03 april 2008 12:33 AM
  [ # 275 ]

Ik vind de c5 een zeer geslaagde auto. Als Citroën de kwaliteit van de Duits automobielen kan evenaren zitten ze goed.

Over het Hp “probleem” aan de ene kant jammer dat het niet meer standaard is, aan de andere kant: Niet iedereen wadeert het systeem, met name Leaserijdertjes die niks met het merk hebben lopen er altijd op te zeiken. Nu er conventionele vering is zullen er mss toch meer mensen overstappen naar de C5 ( de meeste verkochte cit op’t moment heeft geen eens hp als optie… )

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 03 april 2008 12:37 AM
  [ # 276 ]

HP een optie ? Zoals de eerste hydractieve Xantia’s destijds ? Eerst standaard op de duurste versies, en optie op de andere ; korte tijd later was ‘t nog steeds standaard op de duurste versies, en op de andere uitvoeringen enkel nog klassieke hydropneumatiek leverbaar. ‘t Was vlug afgelopen met de hydractive-optie. Zo was het althans hier in België.

Ik vrees dat de C5’en met stalen veren nooit hydractiveIII+ als optie zullen krijgen (en ik hoop dat mijn vrees ooit wel eens ongegrond zal blijken).

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 april 2008 01:03 AM
  [ # 277 ]

Weet niet of dit hier thuishoort, maar:
Mijn collega heeft nu een lease C5 van het 1 na laatste model met de oude neus. Hij is toe aan een nieuwe en wilde maar wat graag de nieuwe C5 tourer gaan bestellen. Wat blijkt. De C5 tourer is duurder in de lease dan een Passat Shocked  Shocked  Shocked

“Ja, sorry het scheelt in mijn eigen bijdrage en voor hetzelfde geld is de Passat completer Shocked  Shocked  Shocked . Dan maar een Passat 1.4 benzine turbo”  Crying or Very sad

Heeft te maken met de brandstoftoeslag (1.4 T is zuiniger dan de 1.8? benzine van de C5) en de lagere inruilwaarde van de C5. Dit gaat ze leaserijders kosten lijkt me….

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 03 april 2008 01:31 AM
  [ # 278 ]
ernst23 schreef:

Weet niet of dit hier thuishoort, maar:
Mijn collega heeft nu een lease C5 van het 1 na laatste model met de oude neus. Hij is toe aan een nieuwe en wilde maar wat graag de nieuwe C5 tourer gaan bestellen. Wat blijkt. De C5 tourer is duurder in de lease dan een Passat Shocked  Shocked  Shocked

“Ja, sorry het scheelt in mijn eigen bijdrage en voor hetzelfde geld is de Passat completer Shocked  Shocked  Shocked . Dan maar een Passat 1.4 benzine turbo”  Crying or Very sad

Heeft te maken met de brandstoftoeslag (1.4 T is zuiniger dan de 1.8? benzine van de C5) en de lagere inruilwaarde van de C5. Dit gaat ze leaserijders kosten lijkt me….

Ja hallo, je kan een passat toch niet gaan vergelijken met de nieuwe c5. Sorry maar daar is de Passat toch echt een maatje te klein voor inzake rijcomfort, afwerking en overall prodctkwaliteit.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 03 april 2008 01:34 AM
  [ # 279 ]

Maar wel de zelfde vijver waar ze uit vissen,...

Dus heeft die beste man groot gelijk….

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
StengelS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 23-03-2008

Gepost: 03 april 2008 02:09 AM
  [ # 280 ]

en 1.4 T voor dat gewicht? ik vraag me echt af of dat welvoldoende is…

PS heb vandaag in de C5 III gezeten! zeker mooi afgewerkt

StengelS is ongehinderd door enige vorm van kennis en intelligentie.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 03 april 2008 02:50 AM
  [ # 281 ]
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Ja hallo, je kan een Passat toch niet gaan vergelijken met de nieuwe C5.

Nee dan zouden we meteen zien hoe veel ze op elkaar lijken Rolling Eyes

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 april 2008 03:03 PM
  [ # 282 ]
ernst23 schreef:

“Ja, sorry het scheelt in mijn eigen bijdrage en voor hetzelfde geld is de Passat completer Shocked  Shocked  Shocked . Dan maar een Passat 1.4 benzine turbo”  Crying or Very sad

dan heeft hij niet goed gekeken, de C5 Ligne Business is op een flink aantal punten rijker uitgerust dan de vergelijkbare passat:
- parkeersensoren
- navigatiesysteem
- 17” lichtmetalen velgen
zet je die op een Passat comfortline dan heb je het over 5000eur aan opties.

NB Citroen C5 Tourer 1.8i 16v Ligne Business = € 30.990
Volkswagen Passat Variant 1.4 16V TSI Comfortline = € 30.590

Heeft te maken met de brandstoftoeslag (1.4 T is zuiniger dan de 1.8? benzine van de C5) en de lagere inruilwaarde van de C5. Dit gaat ze leaserijders kosten lijkt me….

De opgaven voor brandstof-verbruik zijn niet bijzonder gunstig voor de C5, maar in de praktijk zijn die 1.4TSI motoren ook niet zo zuinig als beweerd wordt. Dan komen de leasemaatschapijen vanzelf wel achter.

De officiële opgaven voor C5 vs Passat moet je ook met een korrel zout nemen. De C5 heeft 127pk vs VW 122. Dat moet in de praktijk qua vermogen voldoende zijn.

Echter, de 1.4 TSI 140pk zuipt in directe vergelijkingen meer dan een 2.0L (Golf vs Megane) het lijkt me dat met een zware Passat met een zwakkere motor nog minder gunstig uitkomt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7813
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 april 2008 03:16 PM
  [ # 283 ]

Is er eigenlijk niets bekend over de eventuele toepassing van de THP turbomotoren in de nieuwe C5?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 april 2008 03:01 AM
  [ # 284 ]
DigiDaan schreef:

Is er eigenlijk niets bekend over de eventuele toepassing van de THP turbomotoren in de nieuwe C5?

Nog niks, ik heb wel laatst gelezen dat PSA en BMW besloten hadden om die range niet uit te breiden (1.8 of 2.0 THP) erg jammer want een 2.0THP met >200 pk zou zelfs in een C6 niet misstaan.

Maar dat de 1.6 komt lijkt me wel aannemelijk, omdat de huidige motoren niet aan Euro V zullen voldoen en het dus in oktober 2009 afgelopen is daarmee.

De vraag is of het beperkt zal blijven tot de turbo 1.6 THP150. De nieuwe C5 is weliswaar vrij zwaar, maar wellicht dat er ook markt zal zijn voor de ongeblazen 1.6-16V VTi120.

Dit najaar is het tijd voor de facelift van de C4 en 407 dus mogelijk zie je de motoren daar eerder.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 april 2008 01:44 PM
  [ # 285 ]
eviltwin schreef:

[Maar dat de 1.6 komt lijkt me wel aannemelijk, omdat de huidige motoren niet aan Euro V zullen voldoen en het dus in oktober 2009 afgelopen is daarmee.
.

dus als prive rijder kan ik beter sowieso afwachten tot okt 2009 omdat de auto dan aan de euro v moet voldoen???

Profiel  
 
 
19 van de 23
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook