Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik vind het aantal uren ook wat aan de hoge kant voor wat er gedaan is, maar aan de andere kant als ik zelf loop te klooien vliegt de tijd ook voorbij, 10 uur voelt dan als een paar uurtjes.
Maar het komt op een netto uurloon van 45 euro uit, das ook weer niet te duur.
Alleen die kat is jammer, beter reed je zonder, mja, je zit met die klote regels natuurlijk.
Iig kun je er weer een hele poos tegenaan! netjes!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik vind de prijzen erg schappelijk voor een garage. De prijzen zijn vergelijkbaar met wat ik betaal bij brezan. En ga bij de citroen-dealer maar eens vragen wat die onderdelen je gaan kosten (grove schatting; 900 euro)
De uren zijn misschien wat veel? maar ook niet overdreven. Het zijn veel kleine dingen, die samen toch best wat uurtjes kosten.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
De auto is al 3 keer were terug geweest naar de garage. Ik ben nou eenmaal een zeur maar de uitlaat rammelde verschrikkelijk.
Nu eindelijk na 3 keer hebben ze het goed gemaakt.
Auto rijdt fantastisch. Het wordt ook tijd voor nieuwe foto’s.
Als het morgen niet regent komen ze dan eindelijk.
@16 klepper e mistlampen zitten er eindelijk in. Echt splinternieuw en super mooi. Ik zal volgende week voor jou ff belletje doen. Ben je wel bereid redelijk in de buidel te tasten? Dat was ik wel namelijk!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Vandaag weer wat intressants (nogal zacht uitgedrukt) meegemaakt met de BX. Ik moest mijn kleine halfbroertje van 4 van school halen en de rit naar de school viel me al op dat achter het stuur een piepend geluid zat. Als een snaartje aanliep.
En ineens een tik en het was over. Meteen was de stuurbekrachtiging weg.
Magoed broertje opgehaald en in de auto gezet. Ik start de auto en je raad het al. Stop-lampje gaat niet uit. Dus ik heb meteen de garage gebeld en mijn verhaal verteld. Die dacht dat een snaartje was afgebroken of iets dergelijks. Ik merkte al wel dat ik wat vaker in de silentblocks zat na een drempel.
Maar de garage zei dat ik nog wel even kon rijden. Dus hij heeft een nieuwe snaar besteld. Geen idee wat voor 1 maar het heeft met de hydroliek te maken.
Dus ik rij weg en breng mijn broertje thuis. Daarna wil ik naar mijn eigen huis en ineens ging het mis. Ik moest remmen voor de kruising en er stond een vrachtwagen. Dus ik trap op de rem en ineens niets meer. De auto rijdt gewoon door. Ik heb meteen als een bezetene aan de handrem getrokken en daardoor haalde ik het net. Denk dat de bumper als half onder de vrachtwagen stond. Ik schrok me helemaal het apezuur. De auto stond ook ongeveer op de grond. Dus denk dat alle druk weg was.
Ik meteen garage gebeld en verteld dat ik hier niet blij mee was. Stel dat ik op de snelweg reed met veel hogere snelheid dan had ik redelijk in de penarie gezeten. Magoed met slakkengangetje naar de garage gereden. Kansloos 30 km/h in een 16v. Magoed veiligheid voor alles.
Maar ik ben nogal een leek op dit gebied. Dus ik vroeg me af wat voor snaar of iets moet het dan wel niet wezen? En het is echt weer zo’n maandagmorgen project van citroen. 1 snaartje voor het hele systeem. Altijd handig geen backup…
Ow en krijg net telefoontje dat de snaar ergens tegen aan liep. Enig idee wat?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zal je multiriem wel zijn. Die drijft dynamo, hd-pomp en evt aircopomp normaal gesproken aan…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
16v heeft inderdaad aan de vliegwielkant een apparte snaar voor de hydraulische pomp
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik begrijp jouw garage niet. Als de garagist ervan uitgaat dat de v-snaar van de hydraulische pomp stuk is, wil dat ook zeggen dat je alleen nog een beetje restdruk in het systeem hebt en die is zo weg.
Een garagist met verstand van zaken zal nooit en te nimmer zo’n advies geven!
Ik begrijp jou zelf niet…
Als er een STOP lamp brandt is het vrij voor de hand liggend wat je dan dus niet moet doen. Ook al heb je er geen verstand van.
Als die lamp namelijk blijft branden in combinatie met het juiste andere lampje, wil dat zeggen dat de druk in het systeem te laag is. Wat weer wil zeggen dat je dus ook geen remdruk hebt. Zelfs als leek moet je dat toch wel weten eigenlijk.
Gewoonlijk krijg je eerst de waarschuwing dat het sturen zwaarder gaat, dan gaat ie minder soepel veren, en vervolgens, als je een kwartier lang alle waarschuwingen genegeerd hebt, kappen de remmen ermee.
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helemaal met Harm zijn verhaal eens
Als op het punt dat de remmen niet meer werken ligt de BX al zowat op de grond en zal je bijna ook geen vering meer hebben…
De remmen is het laatste wat niet meer werk.
Ik denk dat je enorm veel mazzel heb gehad dat je zo langzaam reed… Ik zou niet blij zijn met het advies van je garage, en dan druk ik het zachtjes uit
@Harm en Arjan
Daar hebben jullie helemaal gelijk in. Maar het stomme is wel. Toen het gebeurde ben ik vanuit de school direct met mijn broertje naar de garage gegaan. Hij moest natuurlijk ook zien wat hij moest bestellen. Hij heeft de restanten van die snaar er ook meteen uitgehaald. Hij liep aan tegen de kilometertellerkabel
Maar goed toen vroeg die hoeveel ik nog moest rijden? Ik zeg nog een kilometer of 20. Ow dat kon nog wel. Ik kon het stoplampje wel negeren zei die. Ik wist toch waarom dat lampje branden. En die paar kilometer kon ik wel zonder stuurbekrachtiging. Zo is het mij gezegd. Ik had daar vrede mee en ben gewoon weggereden.
Magoed toen ik hem belde schrok die ook toen ik zei dat ik niet kom remmen. Vond die erg dom van zichzelf dat die daar niet aan gedacht. Maar als goedmaker zou die de nieuwe snaar ff tussendoor vervangen zodat ik de auto vandaag nog terug kon krijgen. En ja hoor 17.55 ging de telefoon en was de auto klaar. Nieuwe snaar loopt ook niet meer aan.
Kortom fout van mij en van de garage en gelukkig is het goed afgelopen. Maar de service die de garage dan weer levert ben ik zeer tevreden over!! Echt top gedaan!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarschijnlijk is hij er vanuit gegaan van een slippende snaar, dan houd je misschien net genoeg druk om te veren en te remmen, lampje blijft branden en de stuurbekrachtiging zal niet al te best werken.
Maar ik vind het wel een slecht advies om dat zomaar te geven zonder te controleren of die snaar nog over de poelie van de HD pomp loopt
ik denk dat de garage ervanuit ging dat die pomp enkel de SB aandreef
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jdt schreef:ik denk dat de garage ervanuit ging dat die pomp enkel de SB aandreef
Dan wordt het echt tijd voor een andere garage mocht dat het geval zijn
Dus dat hoop ik niet in elk geval
Das idd niet echt een goed advies van de garage. En het eerste dat ik mijn vriendin geleerd heb over de HP-citroen, beschouw dat stop lampje icm ((!))-lampje als heilig. Zegt hij stop icm dat lampje dan meteen stoppen en telefoontje pakken en mijn nummertje intoetsen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik denk dat ze Koos niet begrepen Ze spreken namelijk pools.
Hier dan in het russisch, dat snappen veel polen ook wel:
Помогите мне, мой автомобиль не работает больше. я на … улица
Op de plaats van de puntjes de straatnaam invullen van waar je bent.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)