Sorry voor alle liefhebbers, misschien beter niet doorlezen.
We rijden momenteel een C1 als vervangwagen en ik vind dat ding alleen maar goed om mee rond de kerktoren te rijden (en dan nog ...). Het gaat om een 1000 cc Seduction 3 deurs.
Dit is geen Citroën. Hij mag dan al zachter afgeveerd zijn dan de Aygo, het is nog veel te hard (ok, misschien normaal voor een dergelijk kleine wagen). De motorbrom is enorm irritant en dit ding heeft ook geen trekkracht (heb hem getest in de Vlaamse Ardennen). Er zou gerust een iets zwaardere motor in mogen, maar daar is volgens mij geen plaats voor. De bedieningen aan het stuur zijn typisch Japans, alsook de versnellingsbak die al helemaal nergens op lijkt. Ik had op een bepaald moment het gevoel dat ik de pook in mijn handen ging hebben. Bovendien lijkt het ding in neutraal te staan zelfs al staat hij in eerste. En ook dit is weer typisch Toyota.
Wat ik dan weer wel goed vind aan deze kleine auto dat is dat er al bij al toch nog redelijk wat plaats in is. Bovendien vind ik de zetels ook heel deftig zitten, toch nog iets Citroën. Eigenlijk is hij ruimer ingedeeld dan de C2 en hij ziet er ook nog tamelijk fraai uit. Toch zal ik blij zijn als de C5 terug is uit de garage.
Greetz, en neem dit aub niet te serieus. Het is maar mijn mening.
Always Smile
inderdaad persoonlijk he…
maar als je van een c5 overstapt naar een c1 zal het een flinke verandering zijn.. zo zijn wij ook van een xantia naar een c1 gegaan, maar die mis je na een tijdje echt niet meer hoor
Kan er wel inkomen, heb een keer in een Aygo gereden. Dat zal niet veel verschillen met de C1. Volgens mij reed ik toen ook in de 1.0-versie. Ding kwam op de A12 met felle tegenwind nauwelijks aan 120 km/h.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach en tsja… ik ken het gevoel wel een beetje. Zoiets heb ik bij een C5. OK, het heeft bollen (alhoewel…), maar verder… Het ziet er niet uit als een Citroën, het voelt niet als een Citroën, het schrijft alleen af als een Citroën.
Wat dat betreft is het een redelijke opvolger van de Xantia.
Ben daarnet met die C1 terug naar de garage gereden over van die goede betonwegen hier in Vlaanderen. Sorry, maar ik moet het even gezegd hebben: onze grasmaaier veert beter dan die C1
Always Smile
patje74 schreef:Ach en tsja… ik ken het gevoel wel een beetje. Zoiets heb ik bij een C5. OK, het heeft bollen (alhoewel…), maar verder… Het ziet er niet uit als een Citroën, het voelt niet als een Citroën, het schrijft alleen af als een Citroën.
Wat dat betreft is het een redelijke opvolger van de Xantia.
tja jij zou ook eens positief over de C5 schrijven….
maar goed ,even over de C1 hij is feller dan een C2/C3 1100 cc
ik heb hem als 2e wagen en ik vind het best geinig rijden.
het is natuurlijk de C5 niet maar dat kan je toch ook niet vergelijken…
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik kan mij het helemaal voorstellen, zeker als je iets als een C5 gewend bent, dan is een C1 klein, japans en stug..
Maar het is ook een japanner, heel simpel, er staat toyota onder de motorkap, alleen de logo’s geven aan dat het een citroen is.
Jammer op zich, maar het bevalt ons heel goed gelukkig
Ieder z’n meug gelukkig, anders wordt het straatbeeld ook zo saai
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Welkom in de wereld van “alles draait om geld” !!!!
Tegenwoordig worden er geen citroëns meer gemaakt dit ervaar ik al een lange tijd. C1, Nemo, Berlingo etc.. als leuke voorbeelden..
Ach, vergelijk de C1 eens met de Saxo of AX. Doe mij dan maar de C1!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb geloof ik nog een c1 in mijn kofferbak liggen als ik me niet vergis, voor noodgevallen.
Toch eens even kijken straks, of was het nou een noodfiets….
ja sorry, dat woord ken ik niet ops:
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Even off topic: een Citroën is toch een Citroën als er Citroën op staat?
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Als er Citroen op staat is het voor mij Citroen, ook al wordt het door een Japanse fabrikant bedacht en in Tjechie uitgevoerd.
Anders bestaat Citroen niet meer, want de rest is of Japans, of Peugeot..
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
precies, sinds 1974 is het sowieso allemaal peugeot
in de vorm van PSA
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Of een auto leuk is of niet is weer een ander verhaal!
Ik denk dat de meesten het hier wel mee eens zijn dat de jaren 90 tot nu er weinig spannends was en als je dan naar zo’n C1 kijkt met een objectieve blik vind ik dat het een leuk kek autotje is en mijn vrouw rijdt er dagelijks heerlijk in!
Alleen jammer dat er zoveel van die japanse zusjes rond rijden
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
idd, mijn vrouw vindt de C1 ook geweldig.
en als de tank leeg is krijg ik hem mee en dan is het fun.
door zijn 68 pk en zijn lichtgewicht koets zijn de stoplicht sprintjes wel leuk ops: ops: