sans-pareil schreef:Daar hebben we vandaag de rechter ADAL van gedaan. Fietsen door de regen is goed voor het karakter.
Je weet dus wie ik bedoel Ik zal vanmiddag even kijken hoe het weer is en dan bel ik hem waarschijnlijk even. Maar moest ie gisteren niet op school zitten?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Z’n leraren moesten op excursie ofzo. Ik denk niet dat er vandaag daar iemand is eigenlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja ik hoorde het. De leraren waren met 3e en 4e klas naar Tsechië ofzo. Vandaar dat ik ook zo weinig les had afgelopen week. Maar hij zei ook dat de CX nu wel klaar was. Ik denk dat ik dan een keertje op een donderdag even kom kijken….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo de VEMS bestelling is definitief geplaatst…
Dus binnenkort aan de klus daarmee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
en dit is een brok geweld… in wording dan.
hij hangt eerst nog even te besterven aan de motor haak.
dit moet sans zijn nieuwe power sourse worden
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat is het plan ja.
Ik had ook een aha-erlebnis (schrijf je dat zo?). Vandaag heb ik de DS 25ie dus opgehaald en gedropped, en ik heb het ding denk ik een keer of vier ofzo af laten slaan, en laatst had ik dat ook met een gti turbo die op de brug reed.
Dus, net onderweg naar huis was ik me aan het afvragen hoe dan nou kon. Bij de DS vandaag merkte ik een wat vertraagde reactie op het gaspedaal. Ik kon me niet voorstellen dat dat om een of de andere reden vertraagd is in de DS, en dat was ook niet het geval in die andere Gti T van laatst. Dus na lang nadenken heb ik bedacht wat het verschil is tussen mijn auto en de DS25ie en die andere GtiT… die 2 hebben geen power boost valve…
Het is bij mij alweer een tijdje geleden dat ik de mijne ingebouwd heb, maar het scheelt dus echt een boel met hoe levendig de gtit op het gaspedaal reageert.
Maar goed. De VEMS is in aantocht. Eindelijk! En die motor in het plaatje van Erik moet ook nog uit elkaar… om mee te beginnen. En ik zag een tweetal beginnende roestplekjes waar ik even iets aan moet doen. Genoeg te doen dus. En een vriend van mij gaat trouwen dit weekend. Dat is matig te combineren met sleutelen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Enig idee wat het gewicht is van motor + bak van een 2400ie?
Ik zal aan de bak moeten (leuke woordspeling ) bij mijn GTi om de bak te wisselen.
Ik heb een mooie constructie gemaakt aan een dakspant van de garage en heb daarmee het blok van een 106je uitgelepeld. Maar ik twijfel of ik hieraan een GTi blok + bak kan hangen. Ik zal nog wel een foto posten, het is best wel sterk gemaakt: Dichtbij de muur, met stalen strips van 4mm dik en een dikke ketting.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik schat ergens rond de 250 a 300kg, maar gewogen heb ik het niet. Zal wel gaan aan je dak, denk ik*.
* Ik ben niet verantwoordelijk voor instortende daken, al dan niet gti motor gerelateerd .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kreeg je de aandrijfas niet los? Dat scheelt een beetje in het gewicht….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De lange heb ik er inmiddels uit. De korte wil niet zo…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed we zijn een klein stapje verder. De bak en de motor zijn gesplitst. Ik moet nu andere dingen gaan doen, dus volgende week pas weer verder.
Ik zie nou wel dat het best mogelijk is om zo’n BX BDP sensor in te zetten, dat blokje waar ie in gemonteerd zit kan gewoon los, dus je zou best iets anders daarvoor kunnen maken. Ga ik denk ik nog even mee puzzellen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, de kop is gedemonteerd, alsook de warmtewisselaar/filter, vliegwiel en koppelling. Ik heb de kap van de distributieketting verwijderd en dat ziet er allemaal goed uit. Alles is goed gangbaar.
Wat minder mooi is, is dat er toch duidelijk wat water de cylinders in is gelopen, en dat de cylinderbussen niet mooi zijn. Een aandat van die klepdingetjes… hoe heten ze ook alweer die uhmmm bakjes tussen de nokkenas en die andere dingetjes… die steeltjes (wat heb ik vandaag met die namen), zijn ook ingeslagen, dus dat is ook niet mooi. Misschien dat ik morgen de zuigers en de nokkenas er eens uit ga halen, als ik nog wat tijd over heb. Dan kan er zo langzamerhand schoongemaakt gaan worden, en kan er gemeten worden hoe alles er aan toe is.
Gelukkig heeft willem nog wel wat mooie cylinderbussen voor me, dus dat scheelt nog een motor demonteren. Er is zo een beetje hoop dat ik binnen een aantal weken misschien al wel een pakketje heb wat naar Frankrijk kan.
In de tussentijd is de VEMS nog niet helemaal binnen, maar ik moet ook nog even een dumpvalve erbij hebben en ook een zooitje bosch stekkertjes. Dan kan dat ook gaan gebeuren.
Een van de jongens van het prestige projektteam is laatst getrouwd, dus die is op huwelijksreis, wat natuurlijk betekent dat het prestige projekt niet echt opschiet. Maar ja, met de voorbereidingen voor de St. Marien special bovenop de dagelijkse beslommeringen ben ik toch ook wel zoet.
Ik zal later nog wel even wat fototjes posten van het blok zoals het er nu bij ligt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om maar eens met mijn eenzame monoloog verder te gaan, hier een aantal fototjes van de activiteiten van de afgelopen 2 vrijdagen.
Kwaliteit is hier en daar niet zo goed, zijn N70 phonepics. Geeft wel een idee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jemig Sans…. heb je dat blok eerst uit de tuin van ome Wim moeten opgraven of zo Wat ziet dat ding d’r beroerd uit man! ‘t lijkt wel of het uit de Hoofdvaart komt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Op deze foto’s lijkt het wat erger dan het is, maar helemaal mooi is ie niet nee. Ik ga er nog wel een demonteren denk ik. De kettingspanner zag er nog goed uit, en alles was nog aardig gangbaar, geen bouten die niet los wilde komen. Nokkenas zal wel gesleten zijn aan een aantal van die klep dingen te zien. Maar ja, ik blijf gewoon blokken demonteren totdat ik een setje heb waar alles mooi en net van is. Ik denk dat er in deze water is gekomen omdat ie in de garage van m’n stiefvader onder een lekkage terecht is gekomen. Maar goed, betekent dat er gewoon nog een blok uit elkaar moet.
In principe wil ik een set die geen overmaten nodig heeft. Ongeacht hoeveel M25/666’en ik daarvoor uit elkaar moet halen. En ome Wim heeft natuurlijk ook nog wel wat dingetjes liggen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!