Mijn HDI uit 2004 met 100.000 op de klok gebruikt de laatste tijd veel te veel brandstof, als ik nu vanuit de achterhoek naar het westen heen en weer rij komt het gebruik op tussen de 6 en 7 liter/100 kilometer. Vroeger was dat rond de 5.
Al bij de garage geklaagd (Hij zit nog tot juli in de verlengde garantie) die horen wel wat aan de turbo maar willen hem niet vervangen omdat citroen nederland dat dan niet goedkeurd. Tevens heb ik het idee dat het vermogen ook afgenomen, dudidelijk langer nodig van 100 naar 120 op de snelweg.
Heeft iemenad hier ook ervaring mee, en is er ergens een test waar ik eenduidig de functie van de turbo kan testen ??
Pieter
Re: Brandstof gebruik 1.4HDi
Pbreed schreef:Heeft iemenad hier ook ervaring mee, en is er ergens een test waar ik eenduidig de functie van de turbo kan testen ??
hang hem aan de Lexia en de garage kan real-time de turbodruk etc. aflezen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Garage heeft een neiuwe Turbo bij Citroen Nederland aangevraagd, ondertussen heb ik hem in Augustus ingeruild voor een Nieuwe Toyota Prius, ongeveer gelijke maandlasten, moet alleen circa 8000 extra kapitaal investeren
Pieter
Prius ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ja ga Toyota rijden, garage nogg steeds geen antwoord van Citroen gekregen, vandaag bijvoorbeeld warme motor op cruiscontrol gemiddeld 4.3 over 10 kilometer, vroeger was dat 3.4 !!
Als ik de prius heb geef ik wel wat indrukken.
ik dacht dat rond de 180000 km mijn turbo opgehouden heeft te bestaan. Volgens garagist iets dat echt niet veel voorkomt.
mss toch weer een fout bij citroën??
EN een prius verbruikt toch nog altijd meer dan een 1.4HDI? niet?
onlangs ben ik bijna door een Prius-terroriste omvergereden bij de Appie Heijn, die dingen hoor je niet aankomen…
(ik geef toe, ik ben nogal gewend om te LUISTEREN of er wat aan komt)
maar goed, desalniettemin veel plezier met je Prius.
(dat ik zoiets ooit nog eens zou zeggen )
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Gevoelsmatig is de Prius het dichtsbij de XM, als je de C6 uitsluit, want die zit veeeeeer boven het budget.
XM is niet betrouwbaar te krijgen, de C5 heb ik een halfjaar in gereden viel met tegen, toch stug, veel zoeken op de weg, kilometer teller slecht afleesbaar voor mijn vrouw (lichte vorm van staar) en als klap op de vuurpijl gebruik van een 2.2 HDi maar 113 en na 17.000 km weer nieuwe dure voorbanden nodig.
We gaan dit proberen, bevalt dit niet dan ruilen we hem weer in voor wat anders.
Pieter
Pbreed schreef:.
de C5 heb ik een halfjaar in gereden viel met tegen, toch stug, veel zoeken op de weg, kilometer teller slecht afleesbaar voor mijn vrouw (lichte vorm van staar) en als klap op de vuurpijl gebruik van een 2.2 HDi maar 1:13 en na 17.000 km weer nieuwe dure voorbanden nodig.
Pieter
met alle respect hoor , maar hier staat echt niet iets wat je de C5 kan kwalijk nemen.
je kan ook een lichtere motor nemen, mijn 1.6 hdi verbruikt gemiddeld 5.5 liter op 100.
en die voorbanden?? ik doe toch wel 40000 km met de voorbanden hoor…
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Waarom deed ik 60.000 met een setje banden op mijn 2.2HDi? Was er toch een met uiteindelijk 3 ton op de teller…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Wacht effe, Gaat het nou over het benzineverbruik, de banden of de prius (gezondheid)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij (even recapituleren) gaat het over iemand die zijn C3hdi heeft ingeruild voor een Prius, omdat de C3 begon te mankeren en dealer in samenwerking met Citroen Nederland niet afdoende snel een goede oplossing wisten te bewerkstelligen. De topicstarter wil graag zo zuinig mogelijk rijden en lijkt hierbij soms wat onmogelijke voorwaarden te stellen, dit is echter al weer een afwijking op het originele thema
Mooi, dan zijn we hier klaar