5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
vering
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 20 maart 2008 11:52 AM
  [ # 61 ]
Ries schreef:

Ja, schaam je maar diep Hendrik-Jan en luister eens wat beter naar mij Cool

think ja, dat zal ik doen, naar jou luisteren en me schamen, want ik was wel even stupid yeah Toch was ik niet drunk toen ik het stukje schreef, maar wel sleepy en had moeten gaan sleep

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 03 april 2008 04:09 AM
  [ # 62 ]

Zijn er snelle checks?

Beste iedereen,

Mijn XM staat vrijdag bij Chyparse op de brug en dat is een buitenkansje voor me daar ik niemand weet waar ik dat ook kan doen.
Nu dacht ik mijn vering is ongeveer zo slecht als een XM op zijn ziekst kan veren, uitgelezen kans om snel enkele dingen na te lopen terwijl de bollenman aan het draaien en pompen is.

Zelf dacht ik snel even contactje zachtestand veerventiel te checken, is dat er nu 1 of zijn er dat nu 2?
Verder zag ik een los dingetje hangen met een tiewrap vast aan mijn ABS blok, ja ja ik kom al verder met de determinatie van het vooronder.

Misschien nog even snel kijken naar het beruchte ABS draadje dat te dicht bij de knalpijp hangt ennnnn….

Wat is er nog meer te vinden dat snel nagelopen zou kunnen worden??

Laat van je horen, kan ook een leuk topic zijn als je veilig onder de XM ligt kijk dan naar….

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 april 2008 11:08 AM
  [ # 63 ]
Ries schreef:

Oei, das een heleboel vragen ineen.

Ik denk dat je misschien iets specifieker moet zijn met je vragen.

De meeste antwoorden die ik aan voel komen is rondje nieuwe bollen, verse LHM.

En een 1995 TCT zonder inzakbollen bestaat niet, ten eerste is het er maar 1 die je niet kunt vinden en die is niet zo belangrijk dat de hele handel hard veert.

Dus iets preciezer zijn over de toestand van je kar helpt al iets.
Dus kom maar op met die opsomming!

The A-team.

Oeeeeehhh, dan heb ik zo’n XM die niet zou bestaaaaaaan…....

Alle TCT’s en Turbo D12’s van modeljaar 1995 zijn nog met het goeie systeem

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 03 april 2008 01:55 PM
  [ # 64 ]

1Klep dus??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 april 2008 03:35 PM
  [ # 65 ]

Nee, 2 hydractief kleppen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 april 2008 03:45 PM
  [ # 66 ]
Willem schreef:

Nee, 2 hydractief kleppen

oop zich wel grappig,

ik heb me dat steeds voorgesteld als echt een klep zoals je die ook wel in kranen hebt.

Totdat ik zo’n ding helemaal uit elkaar trok en zag dat het gewoon een rond rvs staafje is waar op een plek eea dieper is gefreesd.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 april 2008 05:59 PM
  [ # 67 ]
Willem schreef:

Oeeeeehhh, dan heb ik zo’n XM die niet zou bestaaaaaaan…....

Dan zou ik er maar heeeeeeeeeeeel zuinig op zijn dan…............

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 april 2008 07:14 PM
  [ # 68 ]
Ries schreef:
Willem schreef:

Oeeeeehhh, dan heb ik zo’n XM die niet zou bestaaaaaaan…....

Dan zou ik er maar heeeeeeeeeeeel zuinig op zijn dan…............


mwah… zo exclussief is dat nu ook weer niet hoor met een voiture die Frans van geboorte is Cool

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 april 2008 12:20 AM
  [ # 69 ]

Ik dus ook.

Blijkt dat ik er ook 1 heb zoals ik al dacht, een type 1 motor met een type 2 koetsje.

1995 TCT maar wel een overgangs model.

En dus geen SMAC erop.

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 april 2008 12:27 AM
  [ # 70 ]

Vering Chyparse

Beste luitjes,

Vandaag na dikke 2 uur Chyparsen, veert mijn XM maar niet zoals hij het hoort te doen ik heb nu een BX XM kwa vering.

Alle bollen nagelopen, en dat hielp dus niet al teveel nog steeds hard voor echter net iets minder dan daarvoor.
Spoel erin, rondje rijden, zat in eene mijn hoogteregelaar voor muurvast, nieuwe gereviseerde hoogteregelaar erin zal wel moeten, want vast is echt vast. Effekt ja hij komt weer netjes omhoog en reageert veel beter op drukken op de neus.
Maaruhhh nog steeds geen vering voor, ventiel doorgemeten dat was wel ok, contactjes schoongemaakt, maar niets hielp.

Kortom nu maar niet hydractieve bollen ervoor in gedaan dan veert ie in ieder geval maar wat nu… de comuter denk ik!

Wie heeft er een andere mening, inzicht of suggestie

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 april 2008 12:28 AM
  [ # 71 ]

Nog iets,

1 hydractief klep/ventiel maar Willem!!!???

Kan dat of

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2008 12:50 AM
  [ # 72 ]

Wat bedoel je met nog steeds geen vering voor?
Keihard of een beetje.

Je maakt er wel een beetje een zootje van, Jan. Dan maar weer andere bollen er op enzo Confused

Als je niet tevreden bij Hydraulic parts vandaan bent gekomen zou ik daar maar eerst eens verhaal halen.

..en voor de rest, tja hieperdepiepactief hè, spul wat niet werkt, helaas….

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 april 2008 12:52 AM
  [ # 73 ]

niet-hydractieve bollen??

Bedoel je opgeboorde bollen?

Als je Chyparse gehad hebt en ze veert nog hard, ja dan is veercomputer zeer verdacht. Aanpak: modden met diodes, kijken of de solid state relais niet uitgefikt zijn, evt. vervangen. Daarna veercomputer uitlezen en resetten met malle pietjes toverdoos.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2008 01:01 AM
  [ # 74 ]

Niet hydractief bollen zijn geen opgeboorde bollen.
Gewoon bollen die in een niet HA zitten, lijkt me…

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 05 april 2008 01:04 AM
  [ # 75 ]

Ik neem inderdaad aan dat ze er nu bollen met een groter basis volume op hebben gezet, waardoor je het extra toegevoegde volume van de Hydractief bol niet meer zo nodig hebt, dus BX bollen.

En Ries ik zit met een zooitje en probeer me een weg naar boven te knokken, om maar een lekker rijdende XM te bouwen.

Nee geen klacht over de jongens van Chyparse juist hulde, ze hebben gedaan wat ze konden, hydraulisch gezien, mijn probleem is hoogstwaarschijnlijk en daar kwamen we beiden op elektrisch dus nu de comp modden en dan weer terug voor de echte XM bollen en ondertussen spoelen maar.

En door deze noodsprong van de grotere bollen hebben ze me in ieder geval weer verend op de weg gekregen zelfs lekker zacht alleen de sportstand kun je wel vergeten maar goed die deed het toch al niet.

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook