Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Chevron, en andere sleuf onder de koplampen..
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bredere koelopening, radiateur voorin ipv achter het reservewiel?
huh? zit de radiateur niet achter de grill in een ds?
bogaard77 schreef:M'thijs schreef:Prachtig! Wat gaaf dat zo’n blok erin past, een wolf in schaapskleren dus. Knap staalje vakmanschap.
Dat komt omdat het blok precies het zelfde is als het DS blok. alleen met meer toeters en bellen. Daarbij zit er meer ruimte in de DS motorruimte…
euh,........... je vergeet de draairichting de cx bak gaat niet dus zal de ds bak aangepast moeten worden. (schiet immers niet op: 4 of 5 versnellingen achteruit en 1 vooruit )
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Deze gti turbo motor draait gewoon de andere kant op. Hoe dat gedaan is is denk ik een beetje geheim van de smid, maar zo is het opgelost.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hee, er zit een CX grille op! Leuke oplossing. Jammer van het reservewiel alleen.
Deze gti turbo motor draait gewoon de andere kant op. Hoe dat gedaan is is denk ik een beetje geheim van de smid, maar zo is het opgelost.
Waarschijnlijk een nokkeras en startmotor van een DS gebruikt. Als het CX blok van de Ds afstamt zo dat kunnen passen.
Groet,
Mathieu.
Ik quote uit het artikel wat in nr 83 van La CX en Route stond, genaamd Citroen DS GTi Turbo 2.
Draairichting De CX-motor moest eerst worden gemodificeerd alvorens ik hem in de DS kon zetten. Ik wist namelijk dat de krachtbron van de CX een andere draairichting heeft dan het aggregaat van de DS. Allereerst moest worden gecontroleerd of de zuigers vlak waren. Dit bleek inderdaad het geval te zijn zodat ze een halve slag konden worden gedraaid. Zodoende werd het mogelijk de draairichting van de motor te veranderen en kon hij in de DS worden gemonteerd. Tevens heb ik er een andere nokkenas in gezet en kon het plaatsen van de motor beginnen. Niet zo’n eenvoudig karwei, want het aggregaat stond dwarsgeplaatst in het vooronder van de CX, terwijl de DS een noord-zuid configuratie heeft. Dat vroeg om de nodige aanpassingen aan de motorsteunen. Voorts moest het schutbord worden gewijzigd om een plek voor de turbo te creeeren. Toen dat gereed was kon het boeltje er in gelepeld worden maar de startmotor zorgde nog voor een klein probleem. Het exemplaar van de DS pastte niet en die van de CX evenmin. Ik heb een samenraapsel gebouwd van een DS en een CX starter.
Tralala en verder.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bart1989 schreef:huh? zit de radiateur niet achter de grill in een ds?
Een DS heeft geen grille. Ze hebben een gat in de bodem net achter de kentekenplaathouder. Vanaf daar loopt een tunnel van alu met een stuk canvas naar de dieper in de auto geplaatste radiator. Op deze wijze kon de neus mooi spits blijven!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>