Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Yannick schreef:DriverD schreef:Het front hoeft niet kaal, hangt ervan af wat er op zit.
Het moet uiteraard wél kaal! Dat front is minstens 40 jaar oud en die transportlak is niets waard. Ook waar je geen roest ziet zit er toch wel vliegroest onder de lak.
Ik dacht zo een keer enkel de vliegroest van een nieuw oude stock Dyanespatbord te schuren. Uiteindelijk doe je gewoon alles omdat er overal wel roest zit…
Dat kaalmaken kan ik zeker aanbevelen. Voor mijn Super (nog niet klaar nee..) heb ik ook “nieuw” plaatwerk gekocht, maar de spuiter heeft me aangeraden de zwarte transportlaag er helemaal af te schuren. Zo gezegd, zogedaan. Daarna in een laagje epoxyprimer laten spuiten. Beter dan dat kun je het materiaal niet beschermen. Garantie dat het nooit meer roest heb je alleen niet.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Jouw foto’s geven een mooie impressie.
Wat een klus zeg.
Had ik achteraf niet beter een gebruikt front kunnen kopen ipv new old stock wat betreft het werk aan voorbewerken voor het lakken?
Het is niet een werkje wat je onder tijdsdruk moet gaan doen dus.
Ik hoef slechts twee voorschermen en het front.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
toniclight schreef:Freek1971 schreef:in plaats van een dure revisie zou je ook een gebruikt blokje kunnen zoeken… dat heeft altijd mijn voorkeur, liefst met de verrotte auto als donor er nog om heen! zoekopdracht op MP brengt leuke resultaten.
Dat heb ik ook wel overwogen.
En er staan/stonden ook wel een paar breaks te koop. Maar de garantie dat die blokjes wel helemaal goed zijn heb je ook niet. Dus daar moet ook nog wel wat euro’s bij. Verder nog de aanschaf en het vervoer. Bovendien heb ik ook niet alle ruimte om mijn huis om zomaar nog een auto te kunnen stallen.
Alle plussen en minnen bij elkaar optellend is een revisie nauwelijks duurder en voor mij toch praktischer. En dan weet ik zeker dat ik weer een “nieuwe"motor heb.Jeroen
Same here! Bijna alle oude ami’s gebruiken olie. Als de km stand heel laag is kost de auto ook meteen de hoofdprijs.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
toniclight schreef:Jouw foto’s geven een mooie impressie.
Wat een klus zeg.Had ik achteraf niet beter een gebruikt front kunnen kopen ipv new old stock wat betreft het werk aan voorbewerken voor het lakken?
Het is niet een werkje wat je onder tijdsdruk moet gaan doen dus.
Ik hoef slechts twee voorschermen en het front.Jeroen
Hoezo veel werk? Er zitten toch geen deuken in dus is het enkel schuren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hoezo veel werk? Er zitten toch geen deuken in dus is het enkel schuren.
Hoeveel tijd schat jij zo’n klus dan in?
Dus voor en achter.
Jeroen
Laat het anders stralen Jeroen, al was het maar gedeeltelijk, want die lichte vliegroest die je op oude stock plaatwerk ziet zorgt vaak voor roestpuntjes waar je gewoon overheen schuurt en je dus uiteindelijk heel miniem roest laat zitten. In sommige gevallen ben je inderdaad met een goeie tweedehands beter af dan met oude stock, maar in dit geval is ‘t absoluut geen miskoop! Ami 6 plaatwerk is zowiezo al niet courant, laat staan een nieuw front. Laat je niet ontmoedigen door dit kleine werkje, als je moet beginnen uitdeuken en lassen ben je verder van huis, maar ook dat is natuurlijk mooi werk.
toniclight schreef:Hoezo veel werk? Er zitten toch geen deuken in dus is het enkel schuren.
Hoeveel tijd schat jij zo’n klus dan in?
Dus voor en achter.Jeroen
Halve dag maar dan is het ook goed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
toniclight schreef:
Had ik achteraf niet beter een gebruikt front kunnen kopen ipv new old stock wat betreft het werk aan voorbewerken voor het lakken?
Nieuw oude stock is inderdaad niet altijd een voordeel. Gewoon strak, origineel gebruikt plaatwerk is net zo goed als nieuw oude stock. Het is meer om het idee dat het nieuw is eigenlijk dan om praktische redenen.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het is meer om het idee dat het nieuw is eigenlijk dan om praktische redenen.
Precies.
Al moet ik wel zeggen dat een gebruikt front in een hele nette staat ook niet makkelijk is om te vinden.
Enfin, als ik binnenkort weer naar het magazijn ga, zal ik toch nog eens gaan kijken naar een gebruikt front van het juiste type. ( na modeljaar 1966)
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
toniclight schreef:Het is meer om het idee dat het nieuw is eigenlijk dan om praktische redenen.
Precies.
Al moet ik wel zeggen dat een gebruikt front in een hele nette staat ook niet makkelijk is om te vinden.
Enfin, als ik binnenkort weer naar het magazijn ga, zal ik toch nog eens gaan kijken naar een gebruikt front van het juiste type. ( na modeljaar 1966)Jeroen
Ik heb nog twee fronten liggen. 1 van een late franse 66 er… andere weet ik niet. Wat zoek je precies?
In grijze lak!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jeroen, kun je ons eens vertellen wat er precies mis is met je originele front? Dat lijkt me toch in prima staat, misschien onderaan wat roest? Je hebt veel geluk dat je Ami nog in zo’n mooie originele staat is, probeer dan ook om alle delen te behouden. Als je front onderaan begint te roesten kun je dit volgens mij beter laten lassen, dan hoeft je front enkel onder de bumper te worden herspoten. Als er al enig kleurverschil zou zijn bij ‘t spuitwerk is dit ook niet zichtbaar door je bumper.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
SAMBXSPORT schreef:Jeroen, kun je ons eens vertellen wat er precies mis is met je originele front? Dat lijkt me toch in prima staat, misschien onderaan wat roest? Je hebt veel geluk dat je Ami nog in zo’n mooie originele staat is, probeer dan ook om alle delen te behouden. Als je front onderaan begint te roesten kun je dit volgens mij beter laten lassen, dan hoeft je front enkel onder de bumper te worden herspoten. Als er al enig kleurverschil zou zijn bij ‘t spuitwerk is dit ook niet zichtbaar door je bumper.
Het front is echt wel beschadigd. Op de foto’s zie je het niet zo. Aan de bestuurderskant is het verfrommeld aan de zijkant door een aanrijding in het verleden denk ik. Verder zitten er aan de uiteinde roestgaten in.
k heb nog twee fronten liggen. 1 van een late franse 66 er… andere weet ik niet. Wat zoek je precies?
Ik zoek dan evt. een gebruikt front in hele goede staat, met bevestigingsogen voor de latere grill met horizontale balken.
Het spuitklaar maken moet dan wel een stuk minder werk zijn dan van het NOS-front.
Als jouw front daaraan voldoet en je wilt het evt. verkopen, dan ben ik wel geïnteresseerd.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja ik wil er wel een verkopen. Ze zijn in goede staat zonder roest of gaten of deuken. Weet niet uit mn hoofd of het de fronten zijn die op jouw auto horen. Je hebt dacht ik fronten die uit twee of uit drie delen bestaan!!
Ze liggen in Bussum.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
toniclight schreef:Vandaag een flinke tocht gemaakt met de Ami. In totaal 440 km. afgelegd zonder problemen.
Er was een evenement van de Amivereniging in Ravenstein, de traditionele snertrit. Zie voor de foto’s onderstaande link:Het was reuze gezellig en erg goed georganiseerd!
Jeroen
haha dank dank, dat waren wij.
In de BX die nog vies was van het utzetten van de rit in de regen toen. De ami moet na de voorjaarsrit weer gaan rijden. We hebben er net een nieuwe krukas ingezet. Nu nog even de goede pakkingen en de motor kan er weer in. Dus als er een grijze eend meerijd tussen de ami’s en panhards. Dan zij wij dat. We zullen gepaste afstand houden .
Trouwens de eerste ami waar naar wij zijn wezen kijken was een Franse met volgens mij belgische achterlichten.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dus als er een grijze eend meerijd tussen de ami’s en panhards. Dan zij wij dat. We zullen gepaste afstand houden
Dat hoeft niet.
Hopelijk zien we elkaar zondag dan.
Trouwens de eerste ami waar naar wij zijn wezen kijken was een Franse met volgens mij belgische achterlichten.
Hier nog de achterlichten even bij elkaar. De eerste serie “rondjes” ontbreekt. De latere Ami’s, zowel de franse als de belgische, hadden de lichten die later ook op de 2cv werden gebruikt. Dit verklaart ook de vorm van de 2cv achterlichten! Denk dat je bij dit type hebt gekeken.
De Ami heeft vandaag een nieuwe APK gekregen voor 2 jaar. Ik was voor €180 klaar. De beide wiellagers achter zijn vervangen.
Jeroen