[BX] Instrumentenplaatverlichting
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 maart 2005 03:08 PM

Korte maar krachtige vraag:

Is het normaal dat de instrumentenplaatverlichting (scrabble!) altijd brandt in een BX zodra de auto op contact staat, ook met de autoverlichting uit?

De andere dashboardverlichting (ventilatie, etc) gaat wél pas aan op het moment dat je de autoverlichting aan zet (wel geschakeld dus).

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 13 maart 2005 03:45 PM
  [ # 1 ]

Re: [BX] Instrumentenplaatverlichting

Robin schreef:

Is het normaal dat de instrumentenplaatverlichting (scrabble!) altijd brandt in een BX zodra de auto op contact staat, ook met de autoverlichting uit?

De andere dashboardverlichting (ventilatie, etc) gaat wél pas aan op het moment dat je de autoverlichting aan zet (wel geschakeld dus).

Kort en krachtig antwoord: Ja, dat is normaal.

Profiel  

Robin
> 800 berichten

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 maart 2005 08:20 PM
  [ # 2 ]

Eric Vertogen schreef:
Robin schreef:

Gelukkig maar.

De radio heeft namelijk hetzelfde, die weigert uit te gaan zelfs als je hem met de knop uit zet. Maar goed, die gaat er toch binnen no-time uit. En het is een Philips.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 13 maart 2005 09:05 PM
  [ # 3 ]

Robin schreef:
Eric Vertogen schreef:
Robin schreef:

Gelukkig maar.

De radio heeft namelijk hetzelfde, die weigert uit te gaan zelfs als je hem met de knop uit zet.

Dan zit die op de verkeerde + draad aangesloten Exclamation
Er hangt ook een draad (kleur is soms wisselend bij BX’en) die geschakeld is aan het contact. (moet je even doormeten)
Sommigen trekken hem door vanaf de aansteker….die wel continue spanning heeft.

Profiel  

Robin
> 800 berichten

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 13 maart 2005 09:13 PM
  [ # 4 ]

Bram schreef:
Robin schreef:
Eric Vertogen schreef:
Robin schreef:

Gelukkig maar.

De radio heeft namelijk hetzelfde, die weigert uit te gaan zelfs als je hem met de knop uit zet.

Dan zit die op de verkeerde + draad aangesloten Exclamation
Er hangt ook een draad (kleur is soms wisselend bij BX’en) die geschakeld is aan het contact. (moet je even doormeten)
Sommigen trekken hem door vanaf de aansteker….die wel continue spanning heeft.

Ik denk zelf dat het echt aan de radio ligt. Het is er één met ouderwetse draai-*KLIK*-uit volumeknop. Maar ik haal hem er binnenkort uit dus dan weten we meer. Moet toch nog even uitzoeken waar ik constante stroom voor mijn ‘nieuwe’ radio weg ga halen.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 22 maart 2005 03:15 PM
  [ # 5 ]

Robin schreef:

Ik denk zelf dat het echt aan de radio ligt. Het is er één met ouderwetse draai-*KLIK*-uit volumeknop. Maar ik haal hem er binnenkort uit dus dan weten we meer. Moet toch nog even uitzoeken waar ik constante stroom voor mijn ‘nieuwe’ radio weg ga halen.

Er is toch altijd een draad waar constant spanning op staat? de gele meen ik me zo te herinneren. De rode draad (indien aanwezig) is de “12V key clear” draad, oftewel de contact geschakelde. Die zat er bij mij dus lekker niet op, heb ik dan maar afgetapt van het deurverklikkerpaneel.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook