Nog maar 2 weken voor het eerst een BX gekocht, maar geen boekje.
Ik kan dus nog niet alles vinden.
Ik moet mijn auto opkrikken, maar Waar zit de krik?
:brug
Re: Waar zit…..?
Robx schreef:Nog maar 2 weken voor het eerst een BX gekocht, maar geen boekje.
Ik kan dus nog niet alles vinden.Ik moet mijn auto opkrikken, maar Waar zit de krik?
:brug
Vaak ligt de krik in de achterbak, maar kan ook in het reservewiel zitten dat onder de auto is bevestigd.
De slinger voor de krik ligt wel in de achterbak.
Re: Waar zit…..?
Eric Vertogen schreef:Robx schreef:Nog maar 2 weken voor het eerst een BX gekocht, maar geen boekje.
Ik kan dus nog niet alles vinden.Ik moet mijn auto opkrikken, maar Waar zit de krik?
:brug
Vaak ligt de krik in de achterbak, maar kan ook in het reservewiel zitten dat onder de auto is bevestigd.
De slinger voor de krik ligt wel in de achterbak.
Bedankt voor je snelle reactie Eric. Dan heb ik er geen krik bij, ik heb alleen de slinger gevonden en in het reservewiel zit hij ook niet. Dan maar een garagekrikje eronder, en die zal ik dan ook maar voor onderweg meenemen…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mag ik hier even op inhaken? Ik moet binnenkort onder m’n auto kruipen om een lekje in de lhm leiding op te sporen. Dat lek zit ergens ter hoogte van de voorwielen, maar dan wel onder de auto. Ik heb 2 assteunen geleend en zo’n garagekrik. Op welk punt mag ik nu de auto opkrikken, en waar plaats ik vervolgens die steunen? Moet er nog een houten blok tussen de steun en het chassis, of kan ik dit er zo onder zetten?
Als je bij de voorwielen moet zijn dan vindt je daar net achter de wiel kassen een opstaande rand daar zit een verdikt stukje wat je kunt gebruiken om te krikken en als je een houte blok gebruikt op je as steun maak je ook de minste kans dat je de auto beschadigt. deze kun je meestal wel in de buurt van het krik punt kwijt. kijk wel even goed voor je ze plaatst want er komt wel meer dan 900kg op te staan en als het niet goed staat en het komt naar beneden als je er onder ligt dan hoop ik dat je heel veel buikspier oefeningen gedaan hebt en arm trainig want anders denk ik niet dat je je auto zelf van je af kunt krijgen laat staan dat je er levend onderuit komt.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ok bedankt. ik zal eens gaan kijken of het wat wordt. maandag ga ik een poging wagen denk ik.
je kunt de achterste bevestigingspunten van je subframe gebruiken om een garagekrik neer te zetten. Vervolgens kan je de assteunen bij je assen of ergens op een gebogen stuk van het subframe plaatsen. Let er wel op dat je alles niet al te hoog opkrikt, want anders krijg je de assteunen er niet meer onderuit, en vervolgens de krik niet meer los….maar dat wijst zich vanzelf :photo
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Gebruik het subframe van de BX om een krik en de assteunen te plaatsen. Doe dit wel met een stuk hout om puntbelasting te voorkomen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik weet eigenlijk niet jullie met het subframe bedoelen… ops:
Als je van voor naar achter onder de auto kijkt is het de balk die net achter het motorblok van links naar rechts loopt. Zet er inderdaad wel een blok hout tussen, anders beschadig je deze balk door de vorm van de schaal van je garagekrik. Door beschadigingen gaat deze makkelijker roesten
Hoop dat je iets hebt aan deze uitleg van een simpele ziel… :catch
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
juist ja, dan weet ik waar we het over hebben. bedankt voor de uitleg
bx-cannes schreef:Ik weet eigenlijk niet jullie met het subframe bedoelen… ops:
Het is een vlakke plaat onder de motor.
Zie je vanzelf als je eronder kijkt.
Ik zou ook graag even inhaken,
hoe krik je de auto aan de achterkant op?
BX GTi 8v ‘87
besselse schreef:Ik zou ook graag even inhaken,
hoe krik je de auto aan de achterkant op?
Zet je BX-krik in het midden van de auto. Midden in de dorpel zie je een uitsparing waar je krik in past. Als je ‘m dan omhoogkrikt, zie je dat beide wielen aan die kant omhoog komen, dus ook de achterkant.
Ik gebruik nooit een andere krik dan de standaard krik van de BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb de krik van de aldi, waar laatst een topic over was.
Daar zal het dan ook wel mee lukken niet?
BX GTi 8v ‘87
besselse schreef:Ik heb de krik van de aldi, waar laatst een topic over was.
Daar zal het dan ook wel mee lukken niet?
Nee, die zou ik niet aan de zijkant zetten, want de kans op beschadiging is aanzienelijk. Een Aldikrik kun je op de dwarsbuis achter de hoogteregelaat zetten of onder een trekhaak. Niet onder het reservewiel!