Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De lak moet wel kunnen hechten, dus ook niet te fijn gaan! 400, met water.
Citroen!
Schuurpapier types (van grof naar zeer fijn):
P120 - P220 - P320 - P400 - Scotch Brite Yellow.
De stappen die ik zo van internet haal… Kijk anders ook even hier:
Wel een handig bestandje zo te zien…
Xsara Coupe
Dankje!
Ik heb nu ook 400 en 600.. korrel 600 is al bijna hetzelfde als het goedkoopste wc papier. Ik heb net met 400 geschuurd en even zwart gespoten, dat ziet er goed uit
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
kun je er wat foto’s van op je album zetten?
volgens mij ben je goed bezig, ik heb evt nog wel korrel 1200 voor je.
misschien iets voor op het toilet?
succes verder
Dankje Pavang, ik zal er morgen wat foto’s bijvoegen..
Ik ga ook nog ff proberen met korrel 1200 denk ik op het toilet.
Bij nader inzien is het goedkope wc papier meer vergelijkbaar met korrel 80
Kun je daar ook een foto van bijvoegen?
Ik heb wat foto’s aan het album toegevoegd met de vorderingen. Op verzoek van Robie zit er ook een foto van het toiletpapier bij waarop vrij duidleijk te zien is dat het zeker niet fijner is dan korrel 80
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BAZYXPWM
Bedoel jij soms deze link?
Voor een goede dekking moet je denk ik meer een goed vullende primer gebruiken.
En als je met een spuitbus over je geschuurde scherm spuit, met daaronder nog gedeeltelijk oude lak dan hecht het vaak niet goed.
Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat, want bij mij zitten er ook 2 voorschermen en een deur met een lasklus aan te komen.
Dat ging niet helemaal goed, bij mij doet die link het dan zeker alleen omdat het mijn account is ofzo..
Maar inderdaad zoals je op die deur ziet die ik zwart gespoten heb, dat ziet er niet uit maar is spiegelglad. Het hecht niet echt en er zit ook niks onder qua primer of grondverf. Bedankt voor de tip. Echter, de spuiter waar ik de verf en grondverf besteld heb heeft niks over primer verteld. Hij zei ook dat het over een oude laag heen gespoten kan worden (mits goed schuren en ontvetten) en er dan niks gebeurd De grondverf en de lak zijn beide 2 componenten.
Gister is hier een celruimte vrijgekomen die helemaal afgesloten kan worden en met verwarming. Voor het spuiten: 20graden dach ik? Als het mee zit dan ga ik vanavond beginnen met in ieder geval een deur en de achterklep te spuiten. Ik ben ook wel erg benieuwd, ook of ik het nog een beetje kan Maar vooral ook of de kleur naar ‘t zin is, ik neem aan dat ze wel de goede besteld hebben.
Groeten
Gister een spuitcabine in elkaar geknutseld (beunen). Het eerste proefscherm is af.(meteen de minst mooie) Over het resultaat ben ik niet echt ontevreden, het ziet er mooi uit en de verf ligt er mooi op en de rest ook Het kan beter op in ieder geval de volgende punten:
1. Er lag stof op. Dat is ongeveer het laatste wat je wil. Dit komt waarschijnlijk door de heater in de cel. Ik moet een andere manier vinden om het knap te verwarmen denk ik.
2. Als je aan het spuiten bent dan is het daar binnen 2 minuten helemaal vergeven van de verfdamp, dat je bijna niks meer kunt zien. Een afzuiginstallatie zou wel handig zijn
Als ik dit verbeterd heb en het is nog niet goed dan ga ik kijken of ik alles ergens kan spuiten in een echte spuitcabine.. Het nadeel is dan wel dat je met alle onderdelen heen en weer moet rijden en dat is nogal een gedoe.
Ziet er goed uit!! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat….
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Met alle respect; Dat ziet er vreselijk uit..
Spuiten is op zich al moeilijk genoeg in een goede spuitcabine, met afzuiging, overdruk, goede verlichting en verwarming.
Wanneer je echt denkt het plaatwerk van je dame strak te kunnen spuiten in een zelf gefabriceerde tent in een bollenschuur dan ben ik bang dat je van een koude kermis thuis komt.
Bespaar je de ergenis en neem je spullen mee naar een goede spuitcabine.
Oké, het is effe op en neer schouwen met je spullen, maar ik weet zeker dat je hier achteraf geen spijt van zal krijgen.
(begrijp me niet verkeerd; alle respect voor het initiatief en je kunde, maar ik denk dat je nu een stapje teveel wil…)
Je hebt gelijk Tilanus, dit is het niet. Ook al vind ik dat het op zich goed gespoten is en het resultaat ziet er wel mooi uit op een paar stofjes na. Het hokkie is te klein en niet voor mekaar. Maarja als je de zelf een knappe compressor hebt, een verfspuit en de ruimte dan ben snel geneigd om het zelf te doen.. dan kan je wat doen als het je uitkomt..
Alleen als je het ergens in een professionele ruimte wil spuiten, dat valt altijd weer tegen in de zin van op hun wachten en moeilijk doen. Al met al ben ik bij elkaar minder tijd kwijt om daar heen te rijden met al die zooi ipv. hier de boel optimaliseren, wat niet te vergelijken is met een echte spuitcabine want dan is het nog niet voor mekaar
Wordt vervolgd
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heel goed van je.
Succes!!