citrofiel!ik? schreef:Er staat nog een gti op lpg te koop.
Nee hoor, ik weet niet waarom je hem weg gedaan hebt, maar hij rijdprima, ff kleppen stellen, en hij rijdt weer perfect.
En al 9000 km inmiddels.
tja omdat ik een beetje zat met 2 auto’s. dat kost me gewoon klauwen met geld elke maand en zeker als je 2e auto een lpg auto is.
ik werkte aanvankelijk in vlaardingen dus toen haalde ik dat lpg er wel uit maar toen ik weer in mijn eigen stad ging werken (spijkenisse dus) werd dat een ander verhaal. bovendien hing een dreigend ontslag boven mijn hoofd en het laatste wat je dan wil is 2 dure auto’s waar je elke maand veel voor moet betalen. vandaar dat ie ook voor een schijntje is weggegaan. achteraf heb ik daar nu wel een btje spijt van maarja…
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:easternnl schreef:wou ze een auto die gewoon altijd werkt en weinig kost.. tja ook dan moet je nou eenmaal geen citroen hebben.
Kuch, mijn bxen doen het altijd hoor.
tja ok, doen het altijd wel maar kosten in verhouding aan reparaties nou eenmaal meer.
Zoals ik al zei: ik heb hoegenaamd geen reparaties gehad tot op heden en zelfs de reguliere onderhoudskosten (jaja, ze gaan allebei gewoon naar de dealer) vallen bijzonder mee,
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
renz schreef:metro2005 schreef:easternnl schreef:wou ze een auto die gewoon altijd werkt en weinig kost.. tja ook dan moet je nou eenmaal geen citroen hebben.
Kuch, mijn bxen doen het altijd hoor.
tja ok, doen het altijd wel maar kosten in verhouding aan reparaties nou eenmaal meer.
Vreemd, ik rij toch al ruim 2 jaar met mijn Xant, en dan ook helemaal niks geen reparatie’s !! :photo , behalve dan het gebruikersonderhoud!
tja, mijn ouders rijden al 8 jaar in dezelfde mitsubishi en hebben behalve wat olie, distributieriem en zooitje nieuwe banden nog niks aan kosten aan gehad.
de remmerij zit er al 105.000 km onder, alles voelt nog als nieuw, er kraakt of rammelt nog niks enz.
ik ben dalijk bij mijn zx in anderhalf jaar tijd en 30.000km alweer toe aan mijn 3e (!) setje remblokken. en misshien moet er (wederom) weer een nieuwe handremkabel bij de apk op.
het zijn maar kleine dingen (en kleine bedragen) maar het zijn gewoon dingen die bij een jap veel langer mee gaan.
maargoed, ik spreek niet voor mezelf. ik heb dat soort kleinigheden er graag voor over om citroën te rijden maar mijn vriendin niet.
de algemene tendens van jullie reacties is toch wel dat een xant niet perse minder kosten hoeft mee te brengen als een bx. dat is wel weer gunstig
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
kan je voor een apk keuring ook van te voren een kostenopgaaf krijgen?
ik kan misschien mijn zx verkopen voor een aardig bedrag maar ze willen een nieuwe apk erop, nu is dat niet zo’n probleem maar ik wil graag van te voren de kosten weten. kan dat of betaal je dan 2x de apk kosten?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: BX of xantia
metro2005 schreef:Wat zouden jullie kiezen? Ik wil graag comfortabel rijden (bx) maar ook niet elke maand in de garage staan (xantia )
wat bedrijfszekerheid zou ik zeggen een xantia alhoewel daar ook de nodige problemen mee zijn geweest (1e serie).
ik heb wel wat met de bx, het is en blijft een magnifieke auto maar de xantia is en blijft ook een mooie wagen.
damn ik weet het niet meer. help
Een BX diesel. Gaat (bijna) nooit kapot…
Ich bin ein Breaker
metro2005 schreef:kan je voor een apk keuring ook van te voren een kostenopgaaf krijgen?
ik kan misschien mijn zx verkopen voor een aardig bedrag maar ze willen een nieuwe apk erop, nu is dat niet zo’n probleem maar ik wil graag van te voren de kosten weten. kan dat of betaal je dan 2x de apk kosten?
Sommige garages doen aan ‘voorkeuren’ maar wat dat betekent weet ik niet precies. Misschien dat ze ‘m nakijken maar niet als officiële APK?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
metro2005 schreef:kan je voor een apk keuring ook van te voren een kostenopgaaf krijgen?
ik kan misschien mijn zx verkopen voor een aardig bedrag maar ze willen een nieuwe apk erop, nu is dat niet zo’n probleem maar ik wil graag van te voren de kosten weten. kan dat of betaal je dan 2x de apk kosten?
Reken daar maar op. Er gaat 2x tijd in zitten.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn garage, Jaap van den Broek in Deventer, belt altijd wat er moet gebeuren aan de auto. Ze vertellen de bedragen er bij, maken een schatting en geven ook de dingen aan die voor de volgende keer op de lijst staan.
Enne, over de kosten: die staan op mijn site.
easternnl schreef:Mijn garage, Jaap van den Broek in Deventer, belt altijd wat er moet gebeuren aan de auto. Ze vertellen de bedragen er bij, maken een schatting en geven ook de dingen aan die voor de volgende keer op de lijst staan.
Dat is bij Coolen in Apeldoorn ook zo. Krijg duidelijke voorlichting over wat moet, wat raadzaam is en wat een volgende keer meemoet. Ik ben daar tot op heden best tevreden over.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Re: BX of xantia
karel schreef:....Een BX diesel. Gaat (bijna) nooit kapot…
Yep!! Heb zelf wel wat gelazer gehad met mijn BX (hydrauliek), maar de motor is nou toevallig net dat onderdeel dat het tot nu toe perfect blijft doen!!
Enne, als sleutelvriendelijkheid een issue is, dan moet je toch een 1400 eens overwegen: zeker de laatste 1400’s zijn goed bereikbaar onder de motorkap, en je kunt er een hoop zelf aan doen. Bijvoorbeeld kleppen stellen gaat nog lekker makkelijk met stelboutjes met contramoer, in plaats van vulplaatjes waarvoor je eerst ook nog eens de nokkenas moet verwijderen. Gelukkig is kleppen stellen niet vaak nodig bij een BX…. Elektronica zit er nauwelijk op of aan, en vaak hebben die 1400’s niet zoveel kilometers gedraaid.
Maar qua luxe zul je zeker de stuurbekrachtiging moeten ontberen…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij is metro nu aan ‘t kijken naar een 96’er xantia zag ik in een ander topic.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
metro2005 schreef:ik ben dalijk bij mijn zx in anderhalf jaar tijd en 30.000km alweer toe aan mijn 3e (!) setje remblokken. en misshien moet er (wederom) weer een nieuwe handremkabel bij de apk op.
het zijn maar kleine dingen (en kleine bedragen) maar het zijn gewoon dingen die bij een jap veel langer mee gaan.
Volgens mij heb je dan een behoorlijk sportieve rijstijl? veel gebruik van de remmen ipv op de motor afremmen. Ik doe veel langer met een setje remmen zowel met de Japanse auto die ik heb gehad en alle vorige Franse automobielen.
Bij mijn ZX heb ik in 1 jaar tijd en 35.000km alleen de achterremmen laten vervangen, hij remde nog goed maar bij controle bleken ze te lekken (zwak punt ZX).
ZX1.4i schreef:metro2005 schreef:ik ben dalijk bij mijn zx in anderhalf jaar tijd en 30.000km alweer toe aan mijn 3e (!) setje remblokken. en misshien moet er (wederom) weer een nieuwe handremkabel bij de apk op.
het zijn maar kleine dingen (en kleine bedragen) maar het zijn gewoon dingen die bij een jap veel langer mee gaan.Volgens mij heb je dan een behoorlijk sportieve rijstijl? veel gebruik van de remmen ipv op de motor afremmen. Ik doe veel langer met een setje remmen zowel met de Japanse auto die ik heb gehad en alle vorige Franse automobielen.
Bij mijn ZX heb ik in 1 jaar tijd en 35.000km alleen de achterremmen laten vervangen, hij remde nog goed maar bij controle bleken ze te lekken (zwak punt ZX).
sportieve rijstijl valt wel mee, ik rij juist over het algemeen vrij rustig.
alleen is wel mijn zx verlaagd aan de voorzijde waardoor misschien de achterremmen een stuk minder meeremmen (hij duikt ook een beetje naar voren als ik rem) Hierdoor slijten de voorremmen natuurlijk 2x zo hard.
bovendien rij ik vaak file en das ook niet bevorderlijk voor de remmen
maar ik ga inderdaad voor een xantia heb ik besloten. heb een gaaf exemplaar gezien bij een citroendealer met erg weinig km’s op de klok (79000) en een mooie 2 liter motor erin. daar ga ik zaterdag voor kijken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:maar ik ga inderdaad voor een xantia heb ik besloten. heb een gaaf exemplaar gezien bij een citroendealer met erg weinig km’s op de klok (79000) en een mooie 2 liter motor erin. daar ga ik zaterdag voor kijken.
Klinkt als een goed wagentje, die Xantia
Op zich jammer dat we je niet kunnen begroeten in het BX-wereldje
Maar veel plezier in ieder geval met je Xantia, en vergeet niet de foto’s te posten van je nieuwe :cevr
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:metro2005 schreef:maar ik ga inderdaad voor een xantia heb ik besloten. heb een gaaf exemplaar gezien bij een citroendealer met erg weinig km’s op de klok (79000) en een mooie 2 liter motor erin. daar ga ik zaterdag voor kijken.
Klinkt als een goed wagentje, die Xantia
Op zich jammer dat we je niet kunnen begroeten in het BX-wereldje
Maar veel plezier in ieder geval met je Xantia, en vergeet niet de foto’s te posten van je nieuwe :cevr
geloof me, als de bx net zolang geproduceerd was als de xantia dan werd het een bx.
maarja ik wil niet mijn auto uit 96 inruilen op een auto uit 93 (minimaal), dat druist toch net een beetje teveel tegen mijn gevoel in.
later als ik een groot huis heb en een heeeeeeeele grote schuur ...... dan komen daar allemaal citroëns in
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX