Weet iemand welke maat banden je er maximaal op kunt zetten zonder de body te raken?
Het zit zo,met de c15 rij ik veel veldwegen en het komt vaak voor dat ik vast zit,nu heb ik er al vredestein quatrac 2 banden eronder,maar ik zoek er met meer profiel en met 13” velgjes is de keuze zeer beperkt,laat staan met grof profiel.
De weggetjes die ik rij zijn meestal modderig,zand,grind en bosgrond,in zon en regen en vaak ‘s nachts.
Effe voor de duidelijkheid..m’n passie’s zijn autorijden en fotograferen.
De c15 dangel(4x4) uitvoering zo perfect voor me zijn,maar probeer daar maar eens onderdelen voor uit te halen..
Wie van de c15-rijders gaat er wel eens offroad??
Ik rijdt niet veel offroad.
maar bedoel hoe hoog de band kan zijn??
Of kwa breedte?
Kwa breedte weet ik het wel.
Je kan tot 6,5 / 7J gaan en dan loopt het niet aan en steekt het ook niet uit.
De bandenmaat kwa breedte zit dan ongeveer op 195. 205 zou ook wel passen.
Let wel op dat je dan echt de goeie et waarde van de velgen moet hebben…
Een tip. Je kan je velgen ook laten verbreden bij van der mik in vinkenveen.
Kost iets van 15 euro per velg en dan kan je de velgen per halve J verbreden.
1 J = = 1 inch = 2.54cm.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
De all-terrain banden beperken zich tot 1 band,de Fedima F4 175/70 r13.
Deze ralleycross-band is geschikt voor harde zand en gravel banen,dat zou dus kunnen.
Het grootste probleem is dat de meeste ‘mud’banden velgmaat 15” zijn(General,Maxxis en Marshal).
Dank voor de tip!
Zoek je toch een setje 15” velgen??
Heb ze zelf ook voor mijn c15.
Als mijn vriendin erin rijdt en/of winterbanden.
Kost niet veel en vaak is de bandenkeuze dan beter en goedkoper!
Die van mij komen van een 406 af.
Gewoon even passen. Er zijn echt een heel legio aan velgen die passen op de c15…
gregor schreef:De all-terrain banden beperken zich tot 1 band,de Fedima F4 175/70 r13.
Deze ralleycross-band is geschikt voor harde zand en gravel banen,dat zou dus kunnen.
Het grootste probleem is dat de meeste ‘mud’banden velgmaat 15” zijn(General,Maxxis en Marshal).
Dank voor de tip!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
hahaha,daar had ik niet eens aan gedacht,stom.
Das wel een goeje Dappieman!
Als je slim bent vraag je bij je zoektocht naar de velgen om de et waarde en de J waarde.
Zet dat uit tegen je huidige waardes dan kan ik je berekenen hoeveel mm hij naar binnen en buiten gaat verbreden.
Ik heb onder mijn c15 achter wel 7.5J velgen gehad. Dat ging net (niet )
maar elkaar te helpen zijn we hier toch voor
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Woensdag heb ik vrij,ga ‘k me ‘ens alles uitzoeken!
Doe ze niet té breed,achter heb je erg weinig ruimte,tussen carrosserie en band,bij 175\70 13 én rotte ADAL loopt alles al aan.Is het ADAL in orde,hou je 1cm over
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb mijn C15 al een tijdje niet meer, dus kan het niet nakijken, maar kun je om de max breedte wat op te rekken achter niet de wielkast aan de buitenkant een stuk uitzagen? Of ga je dan echt de carrosserie zitten verprutsen?
Het zal er iig niet heel mooi uitzien, maar goed, als het werkt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Naar buiten toe is geen probleem,daar kan je inderdaad iets van de carrosserie wegnemen, maar aan de binnenkant van je achterwielen,dáár gaat het fout ,daar komt het wiel bijna tegen het “chassis” aan.
En je kan beter géén naafverbreders gebruiken oid Groet Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik had niet door dat het echte probleem a/d binnenkant zit… Dan gaat deze vlieger niet op
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Binnenkant kan je al wel direct die driedubbele plaat plat tegen het chassis kloppen, scheelt weer een dikke cm.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
een lagere ET waarde bied de oplossing!
Ik weet niet wat de standaard ET is van een C15 stel dat dat 24 is, en je gaat naar een ET van 15, dan heb je al gelijk 9mm erbij (aan de binnenkant)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!