Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Beste lezer,
Onze Xantia met CV die niet verder werkt als de kofferklep (maar dat terzijde), heeft sinds kerst een vreemd verschijnsel. Kind in auto, Vrouw in auto mezelf in auto, portieren dicht en op het dashboard knippert heel snel dat er misschien nog een portier open is. M’n vrouw haar portier nog eens extra hard dichtgegooid, en het is over. Soms als ik dit doe is het ook over, maar ik heb de indruk dat het portier dat niet beter dicht zit als daarvoor…....
Wie kan dit raadsel ontcijferen ? (waarom kunnen auto’s niet praten als ze een probleem hebben)
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Je kan het ook een beetje bij stellen. Kijken of dat helpt.
C4 Cactus 1.2
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hoe kan ik het portier stellen ? de scharnieren zij gelast, dus de enige mogelijkheid is de slotvanger in het portier of juist de pin waar deze op grijpt op de B-stijl, welke kan ik (het beste) verstellen ?
slotvanger
C4 Cactus 1.2
Zou het niet gewoon één of ander schakelaartje kunnen zijn dat slecht contact maakt o.i.d?
Ik denk dat je daar eerst naar kunt kijken voordat je de deur opnieuw af gaat hangen…
Ik zou de portiersloten ff controleren, waarschijnlijk een slechte schakelaar. Al kan natuurlijk ook de stekker van het slot slecht zijn, hetgeen misschien ook het cv-probleem veroorzaakt. Controleer ook de draden in de doorvoer naar het portier, die kunnen ook de problemen veroorzaken.
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Toch denk ik aan de slotvanger aangezien m’n portier zodra ik het een beetje open trek een beetje omlaag valt. Ook heb ik het idee meer rijgeluiden te horen als voorheen. Ik zal er eens naar kijken, maar nu zijn de remblokken op en rijdt ik even met de DS tot na het gepland onderhoud.
Ik had in het linker-achter-portier al eens een kabelbreuk van de electrische raam, zoiets kan natuurlijk ook.
Waar zit trouwens die schakelaar die detecteert of er een portier open is ? Niet zoals bij de DS een schakelaar die echt door het portier ingedrukt wordt…...
Ik houdt jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als je portier omlaag valt bij het opendoen, dan zijn je scharnieren versleten…
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Onze bestuurders deur “valt” ook iets omlaag bij het open doen. Dat was mijn eigen schuld. Ik heb de deur niet vast gehouden tijdens een storm waardoor de deur te ver open waaide en iets ontwricht is geraakt. De deur sluit nog altijd goed, geen lekkage of tocht. Ik heb alleen geen verklikker voor openstaande deuren… Zit die niet gewoon in de lichtschakelaar in de a-stijl?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, die open-deur-verklikker zit echt in je slot. Als je deur wel dicht is, maar niet helemaal, gaat je verklikker wel branden maar je binneverlichting gaat wel uit.
Eveneens ben ik tevens ook.