het is zeker niet het eerste topic over plaatwerk, maar in een eerder topic had ik verscheidene manieren te horen gekregen en verschillende bedrijven met elk hun eigen manier van plaatwerk en chasis mooi te maken.
http://www.mitraco.be bied een methode aan van chemisch ontlakken, zonder zuurbaden.
ik heb deze mensen gecontacteerd voor een prijsofferte, en dit kwam op 550 euro voor het chasis en 880 euro voor het plaatwerk
heeft er iemand ervaring met dit bedrijf of deze techniek??
ivm met http://www.autobeitserij.nl is dit stukken goeiekoper…misschien ook beter of enigsinds evengoed??
wel wordt er geen nabehandeling aangeboden ...
reacties?
i life my live one DS at a time…
ik heb m’n DS carrosserie chemisch laten ontlakken in Lokeren.
is keurig gedaan, ze zetten er nadien een product op tegen roesten dat na +/- 2 dagen vervliegt.
na het ontlakken heb ik het naar een verzinker gebracht die electrolitisch verzinkt. dat is ook keurig gedaan maar moet je toch nog in de hoekjes wat bijspuiten omdat daar niet altijd zink geraakt. Ik vind dit beter dan metalliseren omdat je carr. dan misschien krom kan trekken.
grz
leuk om weten
en wat zijn de namen van die bedrijven???
hoe behandel je het best je plaatwerk en chasis na?? epoxyprimer??? eerst verzinken en epoxy primer??
laagje anti steenslag??
i life my live one DS at a time…
goh, de namen van de bedrijven weet ik echt niet meer.
het ontlakken was in een industriepark in Lokeren en het verzinken in Duffel? of Lier? het is al enkele jaren geleden ...
na het verzinken is de wagen naar de spuiter gegaan.
ondertussen heb ik m’n ruiten ook laten spuiten met een speciale verf om glas te verdonkeren. (dit is veel mooier dan die plakplastiek vind ik)
de binnenkant van de lichthouder (plastiek bij nieuwe neus) heb ik in chroom laten spuiten heel mooi.
ook interieur werd volledig in leer vernieuwd en nu onlangs nog laten tunen (zie ander onderwerp)
bijgevolg krijg ik veel positieve reacties want de mensen zagen me vroeger steeds in een wrak rondrijden en nu straalt de dame !
ma belle DS !